ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ادعای مدیرسابق تیم ملی عربستان: ایرانی‌ها به ما آب مشکوک دادند و اتوبوس‌مان را آتش زدند!



اخبار,اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی  ,تیم ملی فوتبال عربستان

مدیر سابق تیم ملی فوتبال عربستان در گفت‌وگویی که با روزنامه الریاضیه داشت به اصطلاح سعودی‌ها دست به افشاگری علیه ایرانی‌ها زد و بعد از 15 سال سکوت خود را شکست و ادعاهایی را علیه فوتبال ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، حسن غفاری عضو سابق کمیته‌ انتقالی فدراسیون فو‌تبا‌ل در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت AFC را به جانبداری از سعودی‌ها در قضیه اختلاف ایران با عربستان متهم کرد و گفت‌وگویی تفصیلی را در این زمینه انجام داد.

سخنانی که غفاری بر زبان آورد بازتاب زیادی در رسانه‌های عربستانی داشت و آنها را به واکنش واداشت.

فصیل عبدالهادی، مدیر سابق تیم ملی فوتبال عربستان در گفت‌وگویی که با روزنامه الریاضیه عربستان داشت ادعاهای عجیبی را علیه فوتبال ایران مطرح کرد.

مدیر سابق تیم ملی عربستان گفت: وقتی در 24 آگوست 2001 در انتخابی جام جهانی به ایران رفتیم آنها دست به هر کاری زدند تا روحیه ما را خراب کنند تا جایی که هتلی نامناسب را برای اقامت ما انتخاب کردند اما رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در آن زمان دستور داد تا با هزینه خود هتلی دیگر را برای ما اجاره کنند. حتی وقتی در هتل جدید اسکان یافتیم شرایط برای ما مساعد نبود و چندین بار به کارکنان هتل هشدار دادیم که سر و صدا زیاد است و اذیت می‌شویم اما کسی نبود که گوش کند. در شب تلفن‌های مشکوکی به بازیکنان زده می‌شد و قصد داشتند که آرامش آنها را به هم ریزند. آبهای مشکوکی در اختیار ما قرار دادند و با سنگ به تیم حمله کردند!

او ادامه داد: کارکنان هتل اصرار داشتند که ما باید از غذاهایی که در خود هتل تهیه می‌شد استفاده کنیم. آنها می‌گفتند که چون آشپز ما مدرک آشپزی برای ارائه دادن ندارد نمی‌تواند غذا به ما بدهد و ما چاره‌ای نداریم که از غذاهایی که در هتل تهیه می‌شود استفاده کنیم اما ما زیر بار نرفتیم و در نهایت هم موفق شدیم که خواسته خود را برآورده کنیم.

مدیر سابق تیم ملی عربستان در ادامه سخنان خود دست به دروغ بزرگی زد و گفت: در آن سفر ما می‌خواستیم از یک اتوبوس مخصوص که سفارت عربستان آن را به ما داده بود، استفاده کنیم اما ناظر بازی به ما گفت که باید قوانین فیفا را رعایت کنیم و از اتوبوسی که کشور میزبان در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم و ما هم چاره‌ای جز اجرا کردن این دستور نداشتیم اما اتوبوسی که ایرانی‌ها به ما دادند دچار حریق شد و نزدیک بود که بدترین حادثه برای ما به وجود بیاید. راننده اتوبوس عمدا ما را از مکان‌های پر تردد می‌برد تا دیرتر به ورزشگاه برسیم و اعصاب ما را به هم بریزد.

در ادامه سخنان مدیر سابق تیم ملی عربستان آمده است: ایرانی‌ها برای تحریک ما دست به هر اقدامی زدند. در رختکن اختصاصی ما عکس بازیکنان ایران را آویزان کرده بودند و روی آنها عبارت‌های تحقیر آمیز نوشته بودند. به عنوان مثال علی دایی دروازبان ما را ناکام خواهد گذاشت. به هنگام شروع بازی هم حاضران در ورزشگاه شعارهای نژادپرستانه و تحریک‌آمیزی را سر دادند. نکته جالب اینکه فدراسیون فوتبال ایران جایگاه خاصی را برای هواداران ما قرار نداد تا جایی که از ما خواست تا هواداران خود را نزدیک به ایرانی‌ها قرار دهیم که ما این خواسته آنها را فورا رد کردیم. حتی فدراسیون فوتبال ایران به اعضای سفارت هم اجازه نداد تا در جایگاه حضور پیدا کنند و تنها به چند عضو از فدراسیون بلیت داده شد که با سنگ هم از آنها استقبال شد.

مدیر سابق تیم ملی عربستان که بعد از 15 سال شروع به سخن گفتن کرده است، افزود: وقتی زمان دیدار برگشت فرا رسیده پیشنهاد دادیم که با ایرانیها مقابله به مثل کنیم و همان بلاهایی را که سر ما آورده بودند جبران کنیم اما فدراسیون فوتبال عربستان چنین موضوعی را رد کرد و ایرانیها را در هتل 5 ستاره اسکان داد.

او در ادامه سخنان خود به انتقاد از سخنان غفاری پرداخت و گفت: الان یک عضو (سابق) از فدراسیون فوتبال ایران سخنان دروغ و به دور از منطقی را به زبان آورده است. از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین المللی فوتبال می‌خواهم که هر چه سریعتر در این موضوع ورود پیدا کند و طرفی را که مقصر است جریمه و مجازات کند. ایران همواره مورد توجه AFC بوده است و با وجود کارشکنی‌های زیادی که در این کشور علیه تیم‌های عربستانی صورت گرفته این کشور محکوم یا مجازات نشده است. با وجود آن که ناظرهای بازی گزارش‌های زیادی از کارشکنی‌های ایرانی‌ها منتشر کرده‌اند اما AFC هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

مدیر سابق تیم ملی عربستان ادامه داد: نکته جالب این که ایرانی‌ها امتیازهای مشکوکی در AFC به دست آوردند و مثل کشورهای ژاپن، عربستان، کره جنوبی و قطر چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دارند. این درحالی است که معیارهای پیشهادی از کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارد. حتی AFC به داوران ایران هم توجه ویژه‌ای دارد و قضاوت بازیهای زیادی را به آنها می‌دهد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2009 با وجود شایستگی زیادی که فدراسیون فوتبال عربستان داشت، ایران را به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران در بازی مورد اشاره در صبحت‌های مدیرسابق تیم ملی عربستان با دو گل علی دایی حریف را شکست داد.


  اخبار  ورزشی   -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
هواداران تیم برزیل پیراهن این تیم را آتش زدند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا مردم عراق پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان، پرچم ایران را آتش زدند؟



 طی روزهای گذشته و پس از پیروزی تیم ملی عراق بر ایران، تصاویری از به آتش کشیدن پرچم ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش «انتخاب»، در توضیح این عکس ها که در شبکه های اجتماعی از جمله وایبر انتشار گسترده ای یافته، آمده است: آتش زدن پرچم ایران توسط مردم عراق پس از پیروزی در مقابل تیم ملی فوتبال ایران.

این درحالی است که براساس اطلاعات بدست آمده، این تصاویر مربوط به 4 سال پیش است و افرادی که در حال سوزاندن پرچم ایران هستند، تروریست ها در سوریه هستند نه مردم عراق.

اخبار,اخبارورزشی,فوتبال  ایران

 

اخبار,اخبارورزشی,فوتبال  ایران

 

براساس این گزارش، پس از انتشار وسیع این تصاویر در شبکه های اجتماعی، پیام ها و عکس های تحقیر کننده ای از عراق توسط برخی از ایرانیان در واکنش به سوزاندن پرچم کشورمان منتشر شده است.

حیدر الخویی از پژوهشگران عراقی مرکز "چتم هاوس" در انگلیس در واکنش به انتشار این تصاویر، در صفحآیا مردم عراق پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان، پرچم ایران را آتش زدند؟ه ی توییتر خود نوشت: این عکس ها می تواند مونتاژ و ادیت شده باشد، در واقع امکان ندارد که مردم عراق دست به چنین کاری بزنند.

وی افزود: مردم عراق حتی پرچم داعش را هم آتش نمی زنند، چراکه روی آن، کلمه «لا اله الا الله» نوشته شده است.

به باور کارشناسان و تحلیلگران، انتشار گسترده این تصاویر در شبکه های اجتماعی با هدف ایجاد اختلاف میان ملت ایران و عراق است که همواره روابط نزدیک و خوبی با یکدیگر داشته اند.


 اخبار  ورزشی  - انتخاب