ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ادامه پروژه جوانگرایی کی‌روش در تیم ملی


سرمربی تیم ملی در ادامه روند جوانگرایی تیمش، میانگین سنی تیم ملی فوتبال ایران را نسبت با سال گذشته ۲.۶ سال کاهش داده است.

خبرگزاری تسنیم: یک سال از مسیر جوانگرایی در تیم ملی می‌گذرد. با اینکه آغاز این مسیر از جام ملت‌های 2015 استرالیا بود و چند بازیکن جوان به تیم ملی اضافه شدند، اما تحول اساسی پس از دو دیدار دوستانه مقابل شیلی و سوئد رقم خورد. دیدارهای دوستانه‌ای که پایان آن خداحافظی رسمی جواد نکونام از بازی‌های ملی بود و پس از آن کی‌روش قدم به قدم برای جوانگرایی تیم ملی اقدام کرد.

کارلوس کی‌روش برای دو دیدار دوستانه‌ای که در نوروز 94 برگزار شد نام 24 بازیکن را در لیست خود قرار داد. از آن لیست علیرضا جهانبخش و سردار آزمون به تیم امید رفتند تا تیم ملی با 22 بازیکن به اروپا سفر کند. تیم ملی با 22 بازیکن راهی اتریش و سپس سوئد شد که بیشتر این بازیکنان را، باتجربه‌ها تشکیل می‌دادند و جوان‌هایی نیز بین آنها بودند. تیمی که جوان‌ترین بازیکنش مرتضی پورعلی‌گنجی با 23 سال سن بود و جواد نکونام با 35 سال سن را هم در اختیار داشت. این تیم با میانگین سنی 28.8 با اینکه نسبت به تیم جام جهانی 2014 برزیل جوان‌تر شده بود، اما بازهم تیمی نبود که کی‌روش بتواند برای جام جهانی 2018 روسیه روی آن حساب باز کند و باید دست به جوانگرایی می‌زد.

از همین‌رو پروژه جوانگرایی اساسی در تیم ملی و پوست‌اندازی کلید خورد. کی‌روش بازیکنان جوان زیادی را به اردوهای بعدی تیم ملی دعوت کرد تا آنها را ارزیابی کند. از این بین بازیکنانی به اردو آمدند و در تیم ملی جایگاه خود را به دست آوردند و بازیکنانی هم فقط یک اردو بودند و هنوز دعوت نشده‌اند. این روند البته همچنان ادامه دارد. کی‌روش برای آخرین اردوی تدارکاتی تیم ملی قبل از اعلام لیست نهایی هم بازیکنان جوانی مانند احمد نوراللهی، محسن کریمی، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهرداد محمدی و... را به اردو دعوت کرد تا نشان دهد تا جام جهانی برنامه ویژه‌ای برای جوانگرایی تیم ملی دارد.

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی قرار است ایران در جام جهانی 2018 روسیه میانگین سنی 27 تا 28 سال داشته باشد و در این بین تعداد بازیکنان 23 و 24 ساله در جمع شاگردان کی‌روش اضافه خواهد شد. همانطور که یک سال پس از اردوی نوروز 94 تیم ملی، کی‌روش برای دیدار مقابل هند و عمان در نوروز 95 بازیکنان جوانی مانند علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، داریوش شجاعیان، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی و... را به لیست خود اضافه کرده بود. بازیکنان جوانی که یکی مانند جهانبخش با تجربه جام جهانی بین آنهاست و سردار آزمون هم تجربه جام ملت‌ها را در اختیار دارد. دیگر بازیکنان جوان هم یا سابقه حضور در تیم امید و مسابقات انتخابی المپیک را دارند یا آنقدر در لیگ برتر موفق بوده‌اند که نظر کارلوس کی‌روش را جلب کنند.

کارلوس کی‌روش برای این بازی‌ها نام 35 بازیکن را اعلام کرده بود که 19 بازیکن در اردوی اولیه حضور داشتند و 16 بازیکن هم در لیست انتظار بودند. در نهایت سرمربی تیم ملی نام بازیکنانی که برای این اردو احتیاج داشت اعلام کرد تا تیم ملی را نسبت به سال گذشته جوان‌تر کرده باشد. تیمی که آندرانیک تیموریان 33 ساله و علیرضا حقیقی 28 ساله که جزو بازیکنان اصلی‌اش بودند را به دلیل مصدومیت همراه نداشت که البته با وجود حضور این دو، بازهم تیم ملی جوان شده است. از آنجایی که نسبت به لیست اردوهایی قبلی رشید مظاهری 27 ساله جای علیرضا حقیقی 28 ساله را گرفت یا مسعود شجاعی 32 ساله (که در برخی اردوها غایب بود و در برخی اردوها حاضر) جای آندرانیک تیموریان دعوت شد، میانگین سنی تیم ملی تغییر چشمگیری نداشت.

با نگاهی به لیست تیم ملی در نوروز 94 و نوروز 95 جوان شدن تیم ملی کاملا‌ً مشهود است. تیمی که سال گذشته میانگین سنی‌اش 28.8 بود و حالا کی‌روش 2.6 سال این میانگین سنی را کاهش داده و چنین اتفاقی در یک سال نوید آینده‌ای خوب را برای جوان شدن دوباره تیم ملی می‌دهد. میانگین سنی تیم ملی اکنون 26.2 سال است و طبق برنامه کادر فنی قرار است بازهم کمتر شود تا برای جام جهانی 2018 این میانگین سنی به 27 تا 28 سال برسد. تیمی که امید می‌رود با این روند تا چند سال آینده فوتبال ایران را بیمه کند و مطمئناً با این شرایط و هماهنگ شدن بازیکنان جوانی که کم کم صاحب تجربه می‌شوند، راه رسیدن به جام جهانی و موفقیت در آن هم هموارتر می‌شود.

اسامی بازیکنان تیم ملی برای دو دیدار مقابل شیلی و سوئد:

علیرضا حقیقی: 27 سال
علیرضا بیرانوند: 23 سال
سوشا مکانی: 29 سال
وریا غفوری: 28 سال
رامین رضاییان: 25 سال
سیدجلال حسینی: 33 سال
پژمان منتظری: 32 سال
امیرحسین صادقی: 34 سال
مرتضی پورعلی‌گنجی: 23 سال
هاشم بیک‌زاده: 32 سال
حبیب گردانی: 32 سال
جواد نکونام: 35 سال
امید ابراهیمی: 28 سال
آندرانیک تیموریان: 32 سال
خسرو حیدری: 32 سال
مسعود شجاعی: 31 سال
احسان حاج‌صفی: 25 سال
اشکان دژاگه: 29 سال
رضا قوچان‌نژاد: 28 سال
مسعود حسن‌زاده: 24 سال
وحید امیری: 27 سال
کریم انصاری‌فرد: 25 سال

میانگین سنی: 28.8

اسامی بازیکنان تیم ملی برای دو دیدار مقابل هند و عمان:

رشید مظاهری: 27 سال
علیرضا بیرانوند: 24 سال
محمدرضا اخباری: 23 سال
وریا غفوری: 29 سال
رامین رضاییان: 26 سال
سیدجلال حسینی: 34 سال
پژمان منتظری: 33 سال
مرتضی پورعلی‌گنجی: 24 سال
امید ابراهیمی: 29 سال
مسعود شجاعی: 32 سال
احسان حاج‌صفی: 26 سال
اشکان دژاگه: 30 سال
رضا قوچان‌نژاد: 29 سال
وحید امیری: 28 سال
کریم انصاری‌فرد: 26 سال
کمال کامیابی‌نیا: 27 سال
مهدی طارمی: 24 سال
مهدی ترابی: 21 سال
داریوش شجاعیان: 24 سال
عزت‌الله پورقاز: 29 سال
میلاد محمدی: 22 سال
سعید عزت‌اللهی: 19 سال
سردار آزمون: 21 سال
علیرضا جهانبخش: 22 سال

میانگین سنی: 26.2


ویدیو مرتبط :
ادامه ی بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چراغ سبز کی‌روش برای ادامه فعالیت در تیم ملی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

سرمربی تیم ملی برداشت مثبتی در مورد صحبت های رییس جمهور ایران در جمع مدال آوران المپیک دارد و به نوعی برای ادامه فعالیت در تیم ملی چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی روش که پیش از این استعفای خود را برای تاریخ 11 اردیبهشت ماه تقدیم فدراسیون فوتبال کرده بود، در حاشیه در تمرین امروز تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: صحبت‌های رئیس جمهور ایران را یک مدال شخصی برای خود نمی‌دانم و این اظهارات کار ما را دوچندان کرد اما اگر پیش از این حس می‌کردم یک زمین نیاز داریم حالا معتقدم به ۱۰ زمین نیازمندیم.

البته از اول هم بعضی از مدیران فدراسیون فوتبال ادعا کرده بودند که استعفای کی روش بیشتر جنبه گلایه داشته و نامه ای به صورت کتبی در اختیار این فدراسیون قرار نگرفته است.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه