ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اخلاقی به مدال برنز رسید


نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با شکست حریفش در دیدار رده‌بندی به مدال برنز جهان دست یافت.

خبرگزاری تسنیم: فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان در آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان با شکست حریف فنلاندی خود به مدال برنز جهان دست پیدا کرد.

حبیب‌الله اخلاقی پس از استراحت در دور اول مسابقات وزن 85 کیلوگرم در دور دوم این مسابقات مقابل عطایف از ترکمنستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر صفر حریفش را شکست داد تا گام اول را محکم بردارد. وی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف جاوید حمزاتوف از بلاروس دارنده مدال برنز جهان رفت و در نهایت با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

اخلاقی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف رستم آساکولوف دارنده مدال طلای آسیا و بازی‌های آسیایی اینچئون از ازبکستان رفت و در حالی که 7 بر صفر پیش بود با ضربه فنی از حریفش شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند. دارنده مدال برنز جهان برای رسیدن به گروه شانس مجدد باید در انتظار حضور حریف ازبکستانی خود در فینال ‌می‌ماند و در نهایت با توجه به حضور آساکولوف در فینال وی به گروه شانس مجدد راه یافت. اخلاقی در گروه شانس مجدد برابر روستانوویک از اتریش ایستاد و در نهایت با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد تا سهمیه المپیک ریو 2016 را نیز به دست آورد. وی برای کسب مدال برنز با هیتنامی از فنلاند مبارزه کرد و با نتیجه 5 بر یک پیروز میدان شد تا برای دومین بار مدال برنز جهان را به دست آورد.

در مسابقات جهانی امسال تیم ایران توسط قاسم رضایی و یوسف قادریان در اوزان 98 و 80 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شد. سعید عبدولی هم در وزن 75 کیلوگرم صاحب عنوان پنجم شده بود. حمید سوریان، مهدی علیاری، مهدی زیدوند و افشین بیابانگرد نیز از دور مسابقات حذف شدند تا بدین ترتیب ایران با توجه به برنز اخلاقی 3 سهمیه المپیک 2016 برزیل را در اوزان 98 ،85 و 75 کیلوگرم کسب کند. تیم ایران در این مسابقات با 31 امتیاز به عنوان چهارمی رسید.


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای مدال برنز به حبیب اخلاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخلاقی به مدال برنز رسید/ ایران، قهرمانی را با چهارمی عوض کرد



اخبار,اخبارورزشی, کشتی قهرمانی جهان

فرنگی‌کار وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز دست یافت.

به گزارش فارس، در پایان مسابقات وزن 85 کیلوگرم ر‌قا‌بت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (چهارشنبه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده بود، حبیب‌الله اخلاقی نماینده کشورمان با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز دست یافت.

اخلاقی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل آمانالی آتایف از ترکمنستان به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. اخلاقی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر یک از سد جاوید حمزاتوف، نفر سوم 2013 جهان از بلاروس گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله در حالی که نتیجه 7 بر صفر از رستم آساکالوف، قهرمان آسیا و بازی های آسیایی از ازبکستان پیش بود با ضربه فنی شکست خورد و از حضور در نیمه نهایی بازماند، اما با توجه به حضور حریفش در فینال، شانس مبارزه در گروه بازنده ها و کسب مدال برنز را پیدا کرد.

اخلاقی برای حضور در دیدار رده بندی و گرفتن سهمیه المپیک با نتیجه 7 بر صفر عامر هروستانوویچ از اتریش را شکست داد و سومین سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان آورد، وی در دیدار رده بندی نیز با نتیجه 5 بر یک از سد رامی هیتانمی از فنلاند گذشت و مدال برنز را بر گردن آویخت. اخلاقی آخرین بار در مسابقات جهانی 2009 هرنینگ دانمارک صاحب مدال برنز شده بود و پس از 6 سال طلسم شکنی کرد.

به گزارش فارس، بدین ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم ایران توسط قاسم رضایی، یوسف قادریان و حبیب الله اخلاقی در اوزان 98، 80 و 85 کیلوگرم صاحب یک مدال نقره و 2 برنز شد. سعید عبدولی هم در وزن 75 کیلوگرم صاحب عنوان پنجم شده بود تا بدین ترتیب ایران تنها موفق به کسب 3 سهمیه (در اوزان 98، 75 و 85 کیلوگرم) المپیک 2016 برزیل از 6 سهمیه ممکن شود.

این نتایج در حالی رقم خورد که تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی گام به این میدان گذاشت و در حالی که سال گذشته موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز شده بود با افتی محسوس و نتایجی ناامید کننده زنگ خطر را برای المپیک برزیل به صدا درآورد. کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در 59 کیلو، یک نقره توسط امید نوروزی در 66 کیلو و 2 مدال برنز توسط افشین بیابانگرد در 71 و قاسم رضایی در 98 کیلوگرم در سال قبل محقق شد در حالی که امسال رضایی در 98 نقره و قادریان و اخلاقی در 80 و 85 کیلو برنز گرفتند.
 
 اخبار  ورزشی  -  فارس