ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

احتمال محرومیت کی‌روش از سوی فیفا


درگیری لفظی شدید بین کی روش و داوران هلندی مصاف ایران و سوئد شاید منجر به واکنش کمیته انضباطی فیفا شود.

شفقنا: تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ یازدهم فروردین ماه سال جاری در کشور سوئد با تیم ملی این کشور دیدار تدارکاتی ای را با قضاوت سه داور جوان هلندی برگزار کرد که در نهایت نتیجه این نبرد با نتیجه سه بر یک به سود یاران زلاتان ایبراهیموویچ به پایان رسید. اما حاشیه بزرگ این بازی که از چشم رسانه های ایران دور ماند به درگیری شدید لفظی کروش و اوسیانو کروز با تیم داوری این پیکار مربوط می شد.

کروش در طول بازی بارها به قضاوت سردار گازوبیوک هلندی که اصالتی ترکیه ای دارد اعتراض کرد که همین اعتراضات با واکنش تند داور چهارم این نبرد همراه شد. اما اتفاق مهم در دقیقه نود رخ داد. جایی که داور در سوت پایان مسابقه دمید و ناگهان داور چهارم به صورت عمدی یا سهوی سرش را به سمت نیمکت ایران چرخاند و آب دهنش را به زمین انداخت.

همین حرکت موجب شد کارلوس کروش و اوسیانو کروز پرتغالی با خشم فراوان به سمت تیم داوری مسابقه هجوم ببرند. کروش با صدای بلند به داوران هلندی اعلام می کرد پرتاب آب دهن به سوی نیمکت ایران اهانت به مردم و فوتبال این کشور است و داور چهارم نباید چنین کار زشتی را مرتکب می شد. اما داور بازی که قصد آرام کردن کروش و دستیار نخستش را داشت بارها به او اعلام کرد این صحبت ها و رفتار کروش را در گزارش نهایی بازی مکتوب می کند و به فیفا در اسرع وقت گزارش خواهد کرد. اما این صحبت ها هم مانع کروش نشد و در پایان با وساطت بازیکنان و دیگر اعضای کادر فنی بود که او آرام شد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران به بازیکنان می گفت به خاطر اشتباهات داور در طول بازی خشمگین نیست بلکه داور چهارم با پرتاب آب دهن به مردم ایران و فوتبال این کشور اهانت کرده و باید معذرت خواهی کند.

اینک باید منتظر ماند و دید آیا داوران هلندی این پیکار تدارکاتی علیه کروش و اعتراضاتش چیزی را به فیفا گزارش کردند یا نه و از سوی دیگر کمیته انضباطی کنفدراسیون جهانی فوتبال او را محروم می کند یا نه.

کروش در زمان هدایت تیم ملی پرتغال بارها با فیفا درگیر شد و یک بار به خاطر ممانعت از حضور افسران دوپینگ در تمرین تیم ملی فوتبال این کشور با محرومیت چند ماهه موجه شد که در نهایت با فرجام خواهی، مدت زمان محرومیتش کاسته شد.


ویدیو مرتبط :
‫احتمال محرومیت 4 جلسه ای سردار آزمون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان : بلاتر قول داد به ایران بیاید/ از فیفا خواستیم محرومیت کی روش تعلیق شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کفاشیان : بلاتر قول داد به ایران بیاید/ از فیفا خواستیم محرومیت کی روش تعلیق شود

تهران - رییس فدراسیون فوتبال گفت:درسفر به زوریخ ازمسئولان فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) خواستیم که محرومیت سرمربی تیم ملی ایران را به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش ایرنا، علی کفاشیان در گفت و گو با پایگاه خبری فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از سپ بلاتر رییس فیفا برای سفر به ایران دعوت کردیم که وی ازاین موضوع ابراز خوشحالی کردو قول داد به کشورمان سفر کند. وی از اینکه در چند سال گذشته به دلیل مشغله کاری زیاد نتوانسته بود به ایران بیاید ابراز ناراحتی کرد.

کفاشیان درباره مذاکراتش با بلاتر در باره پروژه گل، نحوه اجرا و تحویل منابع مالی به فدراسیون فوتبال ایران گفت: قرار شد که بودجه پروژه گل برای اجرا و توسعه آن به فدراسیون فوتبال ایران اختصاص داده شود و بلاتر دستورات لازم را در این باره داد. با سری لویزن مدیر توسعه فیفا هم جلسه بسیار خوبی داشتیم و قرار شد پیگیریهای لازم درباره موارد مطرح شده انجام شود.

وی درباره برگزاری کنگره علم و فوتبال در تهران و حضور نمایندگان فیفا درآن گفت:کلیه مدارک و مستندات واطلاعات کنگره علم و فوتبال دراختیار مسئولین فیفا قرارگرفت وقرار شد آنها بررسی کنند که در چه بخش هایی می توانند به ما کمک کنند و پس از آن در کنگره مشارکت داشته باشند. گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال ایران را هم در اختیار سپ بلاتر قرار دادیم.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: گزارشی از موضوع کنترل دوپینگ و آزمایش های آن به بلاتر دادیم واعلام کردیم که که کنترل دوپینگ وفرستادن نمونه ها به آزمایشگاه ها هزینه های زیادی برای ما به بار آورده است.

وی ادامه داد: به بلاتر اعلام کردیم که بر اساس آمار و اطلاعات مربوط به این حوزه در آسیا و جهان روند بسیار خوبی داشتیم و می خواهیم به بهترین نحو این روند را ادامه دهیم. به همین دلیل مشکلاتمان را مطرح کردیم و از فیفا خواستیم تا دردریافت کیتهای کنترل دوپینگ و دیگر امکانات به ما کمک کنند.

کفاشیان در پایان گفت: درباره حکم محرومیت دو جلسه ای کارلوس کی روش درخواست کردیم مجددا پرونده را بررسی کنند و در صورت امکان حکم تعلیقی را صادر کنند تا بتوانیم از حضور سرمربی تیم ملی در بازی مقابل قطر بهره ببریم./ایرنا