ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اتوبوس ورزشكاران استرالیا و امریكا در لندن گم شد/ "لطفا ما را به دهكده المپیك برسانید!"



اتوبوس ورزشكاران استرالیا و امریكا در لندن گم شد/ "لطفا ما را به دهكده المپیك برسانید!"

ورود نخستین ورزشكاران حاضران در بازی‌های المپیك لندن به این شهر با اشتباه كم‌سابقه‌ای همراه شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

المپیک 2012 لندن

 

المپیک 2012 لندن - دو گروه از ورزشكاران حاضر در رقابت‌های المپیك در ورود به شهر لندن رخداد نادری را تجربه كردند. اتوبوس حامل این دو تیم به جای آن كه از فرودگاه راهی دهكده المپیك شود، ابتدا مسافران خود را به تور درون شهری ناخواسته‌ای برد و پس از چند ساعت آنها را روانه مقصدشان كرد، رخدادی كه "بوریس جانسون"، شهردار لندن تلاش كرد آن را به شوخی گرفته و با این شیوه از كنارش بگذرد.

 

دو اتوبوس یاد شده، ورزشكارانی از استرالیا و آمریكا را ساعت‌ها در لندن چرخاند. "كرون كلمنت"، قهرمان دوی چهارصدمتر با مانع جهان كه از مسافران گمشده بود، گفت: "چهار ساعت تمام در شهر می‌چرخیدیم. این برداشت اولیه خوبی از لندن نبود." این دونده آمریكایی در جریان این شهرگردی ناخواسته از مبدا فرودگاه "هیترو" تا "پارك المپیك" در استرتفورد" به اینترنت موبایلش پناه برد و در توییتر خود نوشت:‌"ورزشكاران خسته و گرسنه هستند و باید به دستشویی بروند. خواهش می‌كنم ما را به دهكده المپیك برسانید."

بوریس جانسون، شهردار لندن تلاش كرد این بی‌نظمی را به شوخی برگزار كند: "ورزشكاران به این ترتیب فرصت یافتند تا جاهای بیشتری در لندن را تماشا كنند!"

 

كمیته برگزاری بازی‌های المپیك گفته‌های كلمنت را تایید كرد. یكی از سخنگویان این كمیته گفت:‌"امروز یكی از روزهای ورود ورزشكاران است. ما شمار زیادی از اتوبوس‌های گردشگری را در مسیر فرودگاه به دهكده بازی‌ها و محل‌های تمرین به خدمت گرفته‌ایم. ممكن است یكی دو اتوبوس بیش از زمان برنامه‌ریزی شده به مقصد رسیده باشند ولی بیشتر سفرها در زمان برنامه‌ریزی شده انجام شد."

 

روز دوشنبه ورود ورزشكاران، مربیان و همراهان حاضر در بازی‌های المپیك به لندن آغاز شد. در این روز 335 ورزشكار و 700 همراه از 50 كشور جهان وارد فرودگاه هیترو شدند كه پیش از این با پذیرش 237 هزار مسافر در یك روز ركوردی را به ثبت رسانده است.

 

برنهارد شوانك، از مدیران ورزشی آلمان گفت: "دهكده المپیك بسیار زیباست ولی هتل پنج ستاره نیست." كاروان ورزشی آلمان در المپیك لندن 391 ورزشكار را به همراه دارد.

همزمان با گشایش دهكده المپیك، بزرگترین برنامه مبارزه با دوپینگ تاریخ بازی‌های المپیك آغاز می‌شود. در بازی‌های المپیك و پارالمپیك لندن 6250 تست از ورزشكاران گرفته خواهد شد كه همگی زیر نظر كمیته بین‌المللی المپیك خواهند بود.

 

در حال حاضر وضعیت آب‌وهوایی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی برگزاركنندگان این بازی‌هاست. باران شدید و ابرهای خاكستری از جمله استقبال‌كنندگان ورزشكارانی بودند كه روز دوشنبه به لندن پا گذاشتند. از آنجا كه پیش‌بینی‌ها روزهای بهتری را نوید نمی‌دهند، فدراسیون‌های ورزشی در اندیشه ایجاد تغییراتی هستند تا در برنامه بازی‌ها وقفه‌ای ایجاد نشود. به عنوان نمونه رقابت‌های والیبال ساحلی كه در "لگینگ" برگزار خواهد شد، به خاطر آب و هوای بارانی لندن با خطر جدی رو‌به‌روست./ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان گشایش دهكده المپیك لندن



زمان گشایش دهكده المپیك لندن

دهكده المپیك از روز دوشنبه گشایش یافته و میزبان 16 هزار ورزشكار و مربی حاضر در المپیك 2012 لندن خواهد بود.

دهكده ورزشكاران پارك المپیك كه محل استقرار 16 هزار ورزشكار و مربی بیش از 200 كشور جهان است از روز دوشنبه به طور رسمی بازگشایی خواهد شد و ورزشكاران كشورهای مختلف رفته رفته در آن استقرار پیدا می‌كنند. این دهكده بیش از 2818 آپارتمان دارد.

بوریس جانسون شهردار لندن در یك نشست خبری درباره این موضوع گفت: شرایط نسبت به المپیك 1948 یعنی زمانی كه آخرین بار جهانیان را به لندن دعوت كردیم بسیار بهتر شده است. در سال 1948 حتی دهكده المپیك هم نداشتیم و ورزشكاران مجبور بودند حوله‌هایشان را هم خودشان بیاورند و در كلاس‌های مدارس غرب لندن سكونت كنند.

به گفته ستاد برگزاری بازی‌ها، دهكده المپیك 2012 لندن دارای 2818 دستگاه آپارتمان است. این آپارتمان‌ها از یك خوابه تا پنج خوابه متغیر هستند و برخی از ورزشكاران نیز در اتاق‌های مشترك اسكان داده می‌شوند. كنسرسیومی متشكل از یك شركت بریتانیایی و یك شركت قطری دهكده المپیك را به قیمت 557 میلیون پوند خریده‌اند و قرار است پس از المپیك، آن را پس از اضافه كردن 2 هزار واحد دیگر، تبدیل به یك مجتمع مسكونی كنند./ایسنا