ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اتفاقات عجیب و غریب در والیبال بانوان



 

ایمنا نوشت: داستان از جایی شروع شد كه تیم والیبال راه و ترابری با قهرمانی در لیگ دسته یك به لیگ برتر صعود كرد، اما قانون عدم سرمایه گذاری دستگاههای دولتی در ورزش حرفه ای موجب شد تا باشگاه گیتی پسند این امتیاز را حفظ و با تشكیل تیم والیبال به عنوان دیگر نماینده اصفهان در لیگ برتر بانوان حاضر شود.

دست مدیرعامل مجرم و رئیس سابق در دست هم

همزمان با شروع تمرینات گیتی پسند چهار بازیكن با سابقه و ملی پوش ذوب آهن، سمیرا ایمانی، سمیه شیرازی، شكوفه صفری و شبنم علیخانی از جمع سبزپوشان جدا و در تمرینات گیتی پسند حاضر شدند. شریف زاده سرمربی ذوب آهن اعلام کرد که آنها بدون رضایت نامه جدا شده اند و باید طبق قانون با آنها برخورد شود! اما آرا سرمربی گیتی پسند و شاگرد سال های پیش شریف زاده که به نظر می رسد تمایلی به بیان بسیاری واقعیت ها ندارد گفت: دوستان قدیمی ام در ذوب آهن برای تبریک به من در تمرین ما حاضر شدند!

البته ناگفته نماند که باشگاه ذوب آهن مایل به ادامه همکاری با ایمانی و شیرازی نبود و آنها را بازیکن آزاد اعلام کرد اما علیخانی و صفری دو بازیکنی بودند که با تصمیم خود از جمع ذوبی ها جدا شدند.

سرمربی ذوب آهن بعد از جدایی چهار بازیکنش با یکی از رسانه های محلی اصفهان گفتگویی داشت و دلایلی برای جدایی آنها بیان کرد. هر چند شریف زاده در این گفتگو پیشنهاد مالی بهتر را دلیل این اتفاق دانسته و بازیکنان سابقش را به بی تعهدی و بی غیرتی متهم کرده است اما ذوبی های جدا شده صحبت های سرمربی را توهین می دانند و از بسیاری مسائل پشت پرده در این تیم خبر می دهند. قانون شکنی در ثبت قراردادها و فرار از پرداخت مالیات، اتفاقی است که در این شرایط به چشم می خورد. اتفاقاتی که می توان گفت با همکاری مدیران برکنار شده ذوب آهن و رئیس سابق هیات والیبال استان اصفهان رخ داده و آتش آن امروز دامن بازیکنان از همه جا بی خبر این تیم را گرفته است.

حتی برگه قرارداد را هم نمی دیدیم

مراحل قانونی ثبت قرارداد، اشتباه هیات والیبال و استناد به صحبت های بازیکنان، از مسائلی است كه ذوبی ها روی آن تاكید دارند اما شكوفه صفری یكی از چهار بازیكن جدا شده ذوب آهن در این رابطه به ایمنا می گوید: طبق آئین نامه، قرارداد بازیكنان لیگ برتری باید در هیات استان به ثبت برسد، با امضا و اثر انگشت. ذوب آهن در حالی برای ما قرارداد ۳ ساله تنظیم كرده بود كه امضا و اثر انگشت ما در این قرارداد وجود نداشت. به ما می گفتند قرارداد شما یك ساله است و به جای ما همه کارها را انجام می دادند حتی برگه ثبت قرارداد را هم نمی دیدیم، اما آنها از اعتماد ما سوء استفاده كردند و حالا که می خواهیم جدا شویم می گویند شما تا ۹۲ قرارداد دارید.

در جای خالی مبلغ قرارداد خط تیره می گذاشتند تا مالیات ندهند

صفری ادامه می دهد: در برگه قرارداد كه در زمان ریاست سابق هیات ثبت شده در جای خالی مبلغ، خط تیره كشیده اند تا از زیر پرداخت مالیات در بروند. چون طبق قانون ثبت قراردادها پنج درصد از مبلغ قرارداد بازیكنان باید به فدراسیون به عنوان مالیات و پنج درصد دیگر هم به سازمان امور مالیاتی تعلق بگیرد. اما ذوب آهن این مبالغ را پرداخت نكرده است و بعد از اتفاقاتی كه در خصوص مدیرعامل و قائم مقام سابق رخ داد ما هم به سازمان امور مالیاتی احضار شدیم و هیچ بعید نیست كه مجبور شویم این مبالغ را از جیب خودمان پرداخت کنیم.

با این وجود سال های قبل قراردادها بدون امضای ما و فقط با حضور شریف زاده سرمربی و صادقی سرپرست تیم در هیات ثبت می شد و فدراسیون هم از این قضیه هیچ اطلاعی نداشت. حتی مسئولان جدید هیات هم در جریان این قضیه نبودند.

به روش تیم های بی بضاعت عمل می کردند

صفری می گوید: تا امسال فدراسیون از این جریان اطلاعی نداشت، به این خاطر كه برخی تیم ها با بازیكنان خود قرارداد سفید امضا می كنند. مثلا تیمی مثل همدان بودجه آن چنانی ندارد و بازیكنانش هم فقط برای شركت در لیگ این تیم را همراهی می كنند، بنابراین در برگه ثبت قرارداد خط تیره می گذارند و بازیكن هم هیچ پولی نمی گیرد، فدراسیون هم كه از اوضاع چنین تیم هایی آگاه است در مبلغ قرارداد آنها ریز نمی شود و بررسی خاصی انجام نمی دهد.

بودجه ندارند اما ۹ بازیكن غیربومی گرفته اند

بازیکن سابق ذوب آهن از تشکیل جلسه کمیته انضباطی فدراسیون خبر می دهد و می گوید: رئیس فدراسیون بعد از جدایی ما از ذوب آهن و صحبت هایی كه در خصوص نداشتن رضایت نامه مطرح شد از این جریان اطلاع پیدا كرد و كمیته انضباطی برای بررسی این پرونده امروز با حضور من و شبنم علیخانی در فدراسیون تشكیل می شود.

وی ادامه می دهد: ذوب آهن می گوید بودجه نداریم و ۸۰ درصد مبلغ قرارداد فصل گذشته ما را هم ندادند اما می بینیم ۹ بازیكن غیربومی جذب كرده اند و خانه هم به آنها داده اند. می گویند مبلغ قرارداد، ۴ میلیون تومان است و این مبلغ را در هیات والیبال ثبت كرده اند تا مالیات كمتری بدهند اما در برگه قرارداد داخلی رقم دیگری ثبت شده است كه طبق آئین نامه اگر فدراسیون متوجه این خلاف شود باشگاه جریمه می شود.

عسگری گفت محكومتان می كنیم

صفری می گوید: وقتی پیگیر به دست آوردن یك برگه از قراردادم هستم من را در باشگاه از این اتاق به آن اتاق می كشند. می گویند قراردادت قانونی بوده است و مشكلی ندارد، پس اگر این طور است چرا یك نسخه از قرارداد كه باید در دست خودم باشد را به من نشان نمی دهند؟ من در ۵ سال گذشته به باشگاه اعتماد داشتم اما الان به خاطر سوء استفاده آنها به مشكل برخورده ام. وقتی از مدیرعامل و معاون باشگاه می خواهم یك كپی از قراردادم را بدهند تا با آن از خودم دفاع كنم می گویند ارسال شده است به حسابرسی، به خاطر همان مشكلات که ماههای قبل، پیش آمده و در جریانش هستید. عسگری معاون باشگاه هم به ما می گوید قراردادتان بایگانی شده و شما را محكوم می كنیم!

گفتند آزادی اما رضایت نامه نمی دادند

سمیرا ایمانی هم یكی از دو بازیكنی است كه از سوی باشگاه ذوب آهن آزاد اعلام شد و به گیتی پسند پیوست. وی به ایمنا می گوید: شریف زاده از یك طرف به ما گفت آزادید و از طرف دیگر به باشگاه گفت رضایت نامه آنها را امضا نكنید.

من روی نیمكت بودم، خارجی آوردند و كاپیتان كردند

وی ادامه می دهد: شریف زاده علیه من صحبت كرده بود كه ایمانی ضعیف شده است، و به خبرنگاران گفته بود با او مصاحبه نكنید! می خواهم بگویم اگر ضعیف بودم پس چرا ابتدا اجازه جدایی نمی دادند و اگر ضعیف هستم چرا گیتی پسند من را خواست و در بازی اول هم چهار گیم بازی كردم؟ من ۷ سال با ذوب آهن قهرمان شدم و فقط سال پیش روی نیمكت نشستم. در حالی كه آماده بودم، اما بازیكن خارجی آورد و كاپیتان كرد.

ما را آزاد کرد اما از گیتی پسند نفری 15 میلیون تومان می خواست

ایمانی می گوید: اتفاقاتی در ذوب آهن برای برخی بازیكنان می افتاد كه واقعا روان آنها را درگیر می كرد.

باشگاه می خواست به خاطر جدایی ما، نفری ۱۵ میلیون تومان از گیتی پسند بگیرد در حالی كه خود باشگاه دو نفر ما را آزاد اعلام كرد. درست است كه شرایط ذوب آهن از نظر مالی بد است اما با این شرایط چطور ۹ بازیكن غیربومی گرفتند؟.../ایمنا


ویدیو مرتبط :
اتفاقات عجیب غریب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاریخچه اتفاقات عجیب و غریب در لیگ برتر


ماجرا بازی های لیگ برتر و اتفاقات مثبت نیست؛ داستان، داستان حاشیه های منفی است که هیچ کسی برایش کاری نمی کند و همینطور ادامه دارد.