ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ابومسلم برای حضور در لیگ دسته اول تا هفته چهارم فرصت دارد



وضعیت باشگاه ابومسلم , باشگاه ابومسلم

ابومسلم برای حضور در لیگ دسته اول تا هفته چهارم فرصت دارد

سازمان لیگ اعلام کرد: در صورتی که وضعیت باشگاه ابومسلم تا هفته چهارم لیگ دسته اول مشخص نشود ادامه حضورش در این رقابت‌ها ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان لیگ، از آنجایی که علیرغم مساعدت معاونت محترم وزارت ورزش و جوانان، ریاست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به منظور حل مسائل پیش رو تیم فوتبال باشگاه مردمی ابومسلم از طریق مصالحه بر اساس توافق طرفین مناقشه و تصمیمات مقتضی در خصوص رفع تعلیق، تعیین وضعیت نقل و انتقال بازیکنان و تعویق مسابقات و مسائل حقوقی و مالکیتی و انجام اقدامات بایسته برای شرکت آن تیم در دیدار روز یکشنبه 14/7/92 متاسفانه عدم حضور مسئولین و نفرات ذی مدخل در جلسه مورخ 11 مهر ماه سال جاری جهت تنظیم و تدوین سازش نامه موجب گردیده است تا با در نظر گرفتن مقررات و همچنین رعایت حقوق سایر تیم‌ها محدودیت‌های زمانی و شرایط حاکم بر تقویم، چنانچه حداکثر تا هفته چهارم مسابقات لیگ دسته اول وضعیت آن تیم مشخص نشود شرکت تیم مذکور در ادامه مسابقات متصور نیست./فارس

 


ویدیو مرتبط :
هفته 6 لیگ دسته اول فوتبال کشور (ابومسلم مشهد-البدر بندرکنگ)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مروری بر هفته سی و چهارم لیگ دسته اول


قطار لیگ دسته اول آزادگان در حال نزدیک شدن به خط پایانی است و به همین دلیل هر هفته رقابت تیم ها چه در بالای جدول و چه در پایین جدول تعیین کننده و حساس تر می شود.

ورزش سه:  قطار لیگ دسته اول آزادگان در حال نزدیک شدن به خط پایانی است و به همین دلیل هر هفته رقابت تیم ها چه در بالای جدول و چه در پایین جدول تعیین کننده و حساس تر می شود.

 قطار لیگ دسته اول آزادگان در حال نزدیک شدن به خط پایانی است و به همین دلیل هر هفته رقابت تیم ها چه در بالای جدول و چه در پایین جدول تعیین کننده و حساس تر می شود و این هفته شاهد رویارویی شش تیم مدعی و بالای جدولی با هم خواهیم بود که حساس ترین آنها جدال تیم های مازندرانی خونه به خونه و نساجی با تیم های رده اولی و دومی پیکان و ماشین سازی است. بدون تردید امروز یکی برای مازندرانی ها و تیم های خونه به خونه و نساجی که داعیه صعود به لیگ بتر را دارند از مهمترین و سرنوشت سازترین روزها محسوب می شود.

این هفته به غیر از دیدار تیم های میانه جدولی گل گهر سیرجان و ایران جوان بوشهر که نه امید به صعود دارند و نه بیم سقوط ، 9 مسابقه دیگر همگی حساس و حیاتی هستند. تیم هایی که در نیمه بالایی جدول جای دارند به دنبال جمع آوری امتیاز برای قرار گرفتن بین سه تیم اول جدول و به دست آوردن جواز صعود به لیگ برتر هستند و تیم هایی هم که در نیمه دوم جدول قرار دارند و به دنبال کسب امتیاز لازم برای تثبیت خود در دسته اول هستند.

از مهمترین بازی های هفته 34 در بین مدعیان صعود که تا حدود زیادی در سرنوشت آنها دخیل است دیدار تیم های مدعی خونه به خونه با پیکان ، ماشین سازی با نساجی و مس رفسنجان با نفت مسجد سلیمان است. البته در این میان حساب تیم پیکان از 5 تیم یگر جداست. زیرا این تیم در حال حاضر با 61 امتیاز صدرنشین مطلق لیگ است و از ماشین سازی ؛ تیم دوم 6 و مس کرمان ؛ تیم سوم جدول 8 امتیاز بیشتر دارد و همین اختلاف فاحش تقریباً جایگاه پیکان را در صدر جدول دست نیافتنی و مستحکم کرده است. اما نتیجه دیدار تیم های ماشین سازی با نساجی و مس رفسنجان با نفت مسجد سلیمان جایگاه این تیم ها را در جدول تعیین می کند. ماشین سازی که هم اکنون در رده دوم قرار دارد در صورت پیروزی برابر نساجی دست نیافتنی شده و گام بزرگی برای صعود بر می دارد و بالعکس نساجی از دایره مدعیان فاصله می گیرد. برنده دیدار مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان هم یک گام به جمع مدعیان نزدیک می شود و در وقابل تیم بازنده از جمع مدعیان دورتر می شود.

دیدار تیم های مس کرمان با آلومینیوم اراک ، فجر سپاسی با آلومینیوم هرمزگان و نفت آبادان با پاس همدان هم از جمله بازی ها تعیین کننده امروز محسوب می شوند. به خصوص دیدار نفت با پاس که یکی برای صعود و دیگری برای بقاء در دسته اول می جنگد. در سه مسابقه هم تیم هایی ته جدولی که جایگاه متزلزلی در جدول دارند و برای فرار از سقوط می جنگند به دیدار هم می روند. در این سه مسابقه فولاد یزد میزبان شهرداری اردبیل است. گیتی پسند اصفهان میهمان پارسه تهران خواهد بود و تیم خیبر که وضعیت بهتری نسبت داماش گیلان دارد در خرم اباد با این تیم شمالی بازی می کند.
 

خونه به خونه بابل (4) – پیکان تهران (1) ؛ بازی صعود

پس از اخراج اکبر میثاقیان و گماردن حمید درخشان یکی از سه ضلع مثلث سرخپوشان (علی کریمی و مهرداد میناوند ؛ دو ضلع دیگر این مثلث هستند.) به جای او روی نیمکت مربیگری مدیران تیم خونه به خونه بابل روزهای خوشی ندیده و شاهد سقوط تیم شان از جایگاه  دوم به رده چهارم بودند. حمید درخشان اگر نتواند خونه به خونه را برابر پیکان به پیروزی برساند جایگاه چهارمی را هم از دست می دهد و چه بسا پس لرزه های تنزل خونه به خونه دامن او را گرفته و او شانس نشستن روی نیمکت این تیم میلیاردی و و پر مهره را در بازی های باقیمانده از دست بدهد. پیکان که برای حفظ صدرنشینی و فاصله اش با سایر مدعیان در هفته های اخیر محتاطانه بازی کرده به نظر می رسد امروز و در مصاف با میزبان زخم خورده خود هم منطقی و حساب شده بازی کند تا شاید بتواند با یک مساوی بابل را ترک کند و در این صورت وضعیت خونه به خونه وخیم تر و ادامه کار برای حمید درخشان سخت تر از قبل می شود. بدون تردید پیروزی هر یک از دو تیم در این دیدار مسیر صعود به لیگ برتر را برایشان هموارتر خواهد کرد به خصوص برای پیکان که با تیم سوم جدول 8 امتیاز اختلاف دارد.

نتیجه دیدار رفت : پیکان تهران 1 – خونه به خونه بابل 1

ماشین ساری تبریز (2) - نساجی مازندران (8)  ؛ همه امید مازنی ها به نساجی

تبریزی ها که در نیم فصل دوم بهترین عملکرد را داشته و سند صدرنشینی دور برگشت را به نام خود ثبت کرده اند ، پیروزی برابر نساجی بسیار مهم و حیاتی است ، زیرا جایگاه دومی شان را حفظ می کنند و یک قدم به صدرنشینی نزدیک می شوند. البته این در صورتی است که تیم خونه به خونه که در رده چهارم قرار دارد بتواند پیکان را با شکست راهی تهران کند. نساجی که هنوز امیدوار است تا بتواند خودش را به جمع سه تیم بالای جدول برساند برای زنده نگاه داشتن امیدهایش فقط یک راه دارد و آنهم شکست دادن ماشین سازی است. کاری دشوار که کمتر تیمی در نیم فصل دوم موفق به انجامش در تبریز شده است. برد احتمالی نساجی نه تنها این تیم را به صعود امیدوار می کند که باعث خوشحالی سایر مدعیان که در تعقیب ماشین سازی هستند هم می شود به خصوص تیم هم استانی اش ؛ خونه به خونه بابل که در صورت پیروزی برابر پیکان شانس صعودش پر رنگ تر از قبل می شود.

نتیجه دیدار رفت : نساجی مازندران 1 – ماشین سازی تبریز 1

آلومینیوم اراک (10) – مس کرمان (3)؛ آلومینیوم در پی تک رقمی

پس از حضور اکبر میثاقیان در کرمان ، مس این شهر پیشرفت محسوسی داشت و توانست مجدداً در جمع مثلث بالای جدول جای بگیرد. مس در صورتیکه بتواند تیم بدون دغدغه آلومینیوم را که در اراک غیر قابل شکست نشان داده را شکست دهد رده سومی اش محفوظ می ماند اما پیروزی آلومینیوم اراک باعث می شود تا جایگاه سومی مس کرمان در صورت پیروزی هر یک از سه تیم خونه به خونه ، فجر سپاسی و مس رفسنجان برابر حریفان شان (که دور از ذهن نیست) به مخاطره بیفتد و این تیم تا رده ششم جدول سقوط کند. با توجه به اینکه آلومینیوم اراک امیدی به صعود و دغدغه ایی برای سقوط ندارد و در بازی های قبلی و در مصاف با حریفانش بدون استرس بازی کرده و یقه تیم های قدرتمندی نظیر : پیکان ، خونه به خونه و نفت آبادان را گرفته است هیچ بعید نیست در این دیدار مس کرمان را هم به دردسر انداخته و با پیروزی برابر این تیم متمول و مدعی جایگاهش را در جدول تک رقمی کند.

نتیجه دیدار رفت : مس کرمان صفر – آلومینیوم اراک صفر

آلومینیوم هرمزگان (20) – فجر سپاسی شیراز (5) ؛ زمانی برای سوم شدن

حساب آلومینیوم هرمزگان روشن است. این تیم که از هفته های قبل قعرنشین لیگ بود و سقوطش به دسته دوم مشخص شده بود حالا به طور قطع یکی از 5 تیمی است که فصل بعد باید در دسته دوم بازی کند و به همین دلیل نتیجه این بازی و بازی های باقیمانده برایشان اهمیتی ندارد ولی با اینحال عباس سرخاب ؛ سرمربی مودب و بومی آلومینیوم از این فرصت استفاده می کند تا جوانان مستعد هرمزگانی را با وارد کردن به بازی های لیگ آبدیده تر کند تا آلومینیوم در لیگ دسته دوم درجا نزند و سریع به لیگ دسته اول بازگردد. نتیجه این دیدار بر خلاف هرمزگانی ها ، برای شیرازی ها اهمیت زیادی دارد. فجر سپاسی برای رسیدن به جمع سه تیم بالای جدول باید بتواند در این دیدار صاحب برتری و سه امتیاز کامل شود. کاری که آسان و سهل الوصول به نظر می رسد.

نتیجه دیدار رفت : فجر سپاسی 1 - آلومینیوم هرمزگان صفر

مس رفسنجان (6) –  نفت مسجد سلیمان (9) ؛ سکوی نفتی مس

نتیجه این دیدار برای هر دو تیم حیاتی است به ویژه برای مس رفسنجان که در صدد رسیدن به جایگاه سومی است. مس هم اکنون 50 امتیازی است و در رده ششم جدول قرار دارد. این تیم با غلبه بر نفت 53 امتیازی می شود و اگر خوش شانس باشد و تیم های بالادستی اش نتیجه نگیرند گام بزرگی تا رسیدن به رده سوم بر می دارد. نفت مسجد سلیمان که هفته قبل در خانه برابر ماشین سازی متحمل شکست شد در صورت پیروزی برابر مس رفسنجان 49 امتیازی می شود تا امیدوارانه لیگ را ادامه خواهد داد اما شکست برابر مس رفسنجان که بعید هم نیست باعث دور شدن نفتی ها از جمع مدعیان می شود و این تیم را در دسته اول ماندگار می کند. برد در این دیدار حیاتی ، در حقیقت سکوی پرتاب تیم برنده به جمع مدعیان واقعی لیگ دستول خواهد بود ، به خصوص مس رفسنجان که بخت زیادی برای سوم شدن دارد.

نتیجه دیدار رفت : نفت مسجد سلیمان 1 – مس رفسنجان 1

نفت آبادان (7) – پاس همدان (17)؛ نبرد صعود و سقوط

توقف تیم های مس کرمان و مس رفسنجان ، خونه به خونه و فجر سپاسی برابر حریفانشان بهترین خبر برای نفتی های آبادانی است که در دور برگشت موتورشان روشن شده و برای صعود به لیگ برتر بی تابی می کنند. نفت که امروز دیدار سخت و نفسگیری با پاس همدان دارد برای زنده نگاه داشتن امیذهای صعودش چاره ایی جز شکست دادن پاس ندارد. نفتی ها هم اکنون با 49 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارند و با پیروزی برابر میهمان سرشناس و در حال سقوط خود 52 امتیازی می شوند و همانطور که اشاره شد در صورت توقف تیم های بالاسری خود اختلاف شان با آنها به ویژه تیم سوم جدول (مس کرمان) به یک می رسد. پاس که با 35 امتیاز در بین 5 تیم فانوس به دست و در حال سقوط قرار دارد برای صعود به رده بالاتر از شانزدهم چاره ایی جز متوقف کردن نفت ندارد. پاسی ها در صورت شکست برابر نفت کارشان برای بقاء سخت تر از همیشه می شود.

نتیجه دیدار رفت : پاس همدان صفر –  نفت آبادان صفر

گل گهر سیرجان (12) – ایران جوان بوشهر (11) ؛ بی خیال ها

تنها مسابقه غیر حساس و بدون هیجان در هفته سی و چهارم دیدار دو تیم گل گهر و ایران جوان است. تیم هایی که با 41 و 40 امتیاز رده یازده و دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده اند. تیم های گل گهر و ایران جوان به همراه تیم های آلومینیوم اراک و خیبر ، چهار تیمی هستند که نه بخت صعود دارند و نه ترس از سقوط دارند و به همین دلیل دیدار امروز گل گهر و ایران جوان تنها مسابقه بدون استرس هفته محسوب می شود.

نتیجه دیدار رفت : ایران جوان بوشهر صفر – گل گهر سیرجان صفر

خیبر خرم آباد (13) – داماش گیلان (18)؛ آخرین امیدهای داماش

خیبر خرم آباد که در این فصل به جمع تیم های دسته اولی وارد شد برخلاف پیش بینی ها و بدون حمایت های مالی توانست با جمع آوری امتیازهای لازم حضور خود در لیگ دسته اول را تقریباً تثبیت کند. خیبری ها امروز میزبان تیم قدیمی داماش گیلان هستند. این تیم که در ابتدای فصل پیش بینی می شد یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد به دلیل نتایج بد در میان تیم های ته جدولی جای گرفت و اگر امروز در دیدار با خیبر بازنده شود بیش از پیش به سقوط نزدیک می شود.

نتیجه دیدار رفت : داماش گیلان صفر –  خیبر خرم آباد صفر

پارسه تهران (16) – گیتی پسند اصفهان (14) ؛ بازی 6 امتیاز ته جدولی ها

پارسه و گیتی پسند جایگاه قرص و محکمی در جدول ندارند تا جاییکه برای بقاء در دسته اول نیاز به برد و شکست سایر تیم های فانوس به دست دارند. گیتی پسند هر چند در رده چهاردهم جای گرفته ولی در صورت شکست برابر پارسه جایگاهش را از دست می دهد و پارسه هم اگر در این دیدار مغلوب گیتی پسند شود به ته جدول و سقوط نزدیکتر می شود.

نتیجه دیدار رفت : گیتی پسند اصفهان 1 –  پارسه تهران صفر

فولاد یزد (19) – شهرداری اردبیل (15) ؛ شیخ لاری در اندیشه شکست فولاد

احد شیخ لاری که یک دهه قبل و برای اولین بار موفق شد شهید قندی را لیگ برتری کند و یزدی ها را برای اولین و آخرین بار در لیگ برتر صاحب نماینده کند امروز بر خلاف یک دهه قبل مقابل یزدی ها قرار می گیرد تا با شکست تنها نماینده یزد در لیگ دسته اول به بقای شهرداری اردبیل کمک کند. با توجه به اینکه هر دو تیم در انتهای جدول قرار دارند ، سه امتیاز بازی برای آنها که دنبال حفظ خود در دسته اول هستند از نان شب هم واجب تر است. در حال حاضر شهرداری با 35 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و فولاد با 31 امتیاز در جایگاه نوزدهم است.

نتیجه دیدار رفت : فولاد یزد 1 – شهرداری اردبیل صفر