ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ابراز علاقه مورینیو برای جانشینی هاجسون


سرمربی پرتغالی چلسی از علاقه خود برای مربیگری در تیم ملی فوتبال انگلیس خبر داد. او با این حال معتقد است که هنوز زمان آن فرا نرسیده. او به ستایش از کاستاریکا پرداخت و این تیم را شگفتی بزرگ جام جهانی 2014 برزیل لقب داد.

خبرگزاری ایسنا: تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 2014 عملکرد ضعیفی داشت و در هر دو بازی خود تن به شکست داد و از صعود به دور بعد باز ماند.

ناکامی انگلیس در جام‌جهانی باعث شده است تا خبرهایی درباره اخراج روی هاجسون به گوش برسد؛ هر چند رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس تاکید کرد که هاجسون تا سال 2016 در پست خود باقی خواهد ماند.

یکی از گزینه های احتمالی روی هاجسون، ژوزه مورینیو، سرمربی کنونی چلسی است که آشنایی خوبی با فوتبال جزیره دارد. مورینیو پیش از این عنوان کرد که دوست داشت هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده گیرد اما همسرش این اجازه را به او نداد. او باردیگر از علاقه خود به سرمربیگری در تیم ملی فوتبال انگلیس سخن گفت با این حال تاکید کرد که هنوز برای او زود است که چنین پستی را قبول کند.

او گفت: الان نمی توانم هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده گیرم؛ چرا که هنوز به تجربه لازم برای این پست نرسیده ام اما این توانایی و قدرت را دارم که هر روز سر تمرین تیم باشگاهیم بروم و سه بار در هفته تیمم را به میدان بفرستم. من انگلیس را بسیار دوست دارم و احساس می کنم که در کشور خودم زندگی می کنم. با این حال باید بگویم که پاسپورت و ویزا چیزی را تغییر نمی دهد چرا که قلب انسان تغییر نمی کند و من هم صدر صد پرتغالی هستم.

تیم ملی فوتبال کاستاریکا با دو پیروزی ارزشمندی که برابر ایتالیا و اروگوئه به دست آورد شگفتی بزرگی رقم زد و صعود خود را به دور بعد پیش از دیدار برابر انگلیس نهایی کرد. مورینیو از کاستاریکا به عنوان یکی از شگفتی های بزرگ جام جهانی یاد کرد و گفت: بر این باورم که کاستاریکا یک شگفتی واقعی جام جهانی برزیل بود. بازیکنان این تیم در هر دو بازی حساس برابر اروگوئه و ایتالیا نمایش خوبی داشتند و با کسب 6 امتیاز صعود خود را به دور بعد نهایی کردند. شاید قبل از آغاز این رقابت ها هیچ کس شانسی برای کاستاریکا قائل نبود اما بازیکنان این تیم نشان دادند که فوتبال غیر قابل پیش بینی است. باید به کاستاریکا به خاطر این تیم خوب و قوی تبریک گفت.


ویدیو مرتبط :
ابراز علاقه سگ ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیم‌نگاه مورینیو به جانشینی هاجسون


یکی از نشریات انگلیسی از تیم ملی انگلیس به عنوان مقصد بعدی آقای خاص در پایان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ یاد کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از میرر، ژوزه مورینیو می‌خواهد تا بعد از رقابت‌های یورو 2016 فرانسه منتظر بماند تا در صورت استعفای روی هاجسون، جای این مربی انگلیسی را روی نیمکت سه‌شیر بگیرد. از منچستریونایتد و بازگشت به رئال مادرید به عنوان گزینه‌های مورینیو پس از اخراجش از چلسی نام برده می‌شود، اما اکنون نشریه میرر، تیم ملی انگلیس را هم به فهرست گزینه‌های احتمالی آقای خاص اضافه کرده و این در حالی است که او پیش از این اعتراف کرده بود مربیگری و تعامل رومزه با بازیکنانش را به مربیگری در رده ملی ترجیح می‌دهد.

طبق ادعای این نشریه، مورینیو به مدیربرنامه‌اش، ژرژ مندز گفته است که اگر فرصتی برای هدایت تیم ملی انگلیس داشته باشد و او همچنان بیکار باشد، حاضر است مربیگری در رده ملی را هم تجربه کند. با این حال به نظر می‌رسد که شرایط ایده‌آل برای سرمربی پرتغالی پیشین چلسی این باشد که جای لوئیز فن‌خال را در منچستریونایتد بگیرد به خصوص که شیاطین سرخ شب گذشته (شنبه) نیز در خانه استوک‌سیتی با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست دادند و تعداد بازی‌های متوالی بدون بردشان به عدد هفت رسید.

مورینیو پیش از این برنامه‌اش برای ماندن در انگلیس را اعلام کرده است و به این ترتیب ادامه دوران مربیگری او در فوتبال جزیره محتمل به نظر می‌رسد. ضمن اینکه در ماه سپتامبر امسال او ادعا کرد زمانی که چلسی را ترک کند، هدایت تیم ملی انگلیس، جزو اولویت‌های او برای آینده دوران مربیگری‌اش است. البته در حال حاضر اتحادیه فوتبال انگلیس، حامی سرمربی 68 ساله تیم ملی این کشور است و با وجود ناکامی بزرگش در جام جهانی 2014 (حذف از مرحله گروهی) او را گزینه‌ای مناسب برای هدایت سه‌شیر در یورو 2016 می‌داند.