ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ابراز خوشحالی هاشمیان ازخداحافظی کریمی


مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در جام 2006 آلمان اعلام کرد از شنیدن خبر خداحافظی علی کریمی از فوتبال خوشحال شده است.

خبرگزاری مهر: وحید هاشمیان هم‌بازی پیشین علی كریمی در تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس در خصوص خداحافظی این بازیکن، یادداشت كوتاهی را روی سایت اختصاصی خود به شرح زیر منتشر كرد:

" ۲ سال پیش در همین روزها من از بازی فوتبال خداحافظی کردم و امروز علی‌. از شنیدن خبر خداحافظی علی‌ بسیار خوشحال  شدم، چون وقتش بود؛ تصمیم منطقی و خوبی‌ گرفت؛ مثل دیریبل‌هایش.

تمام افتخارات را كسب كرده بود و برای ماندن باید می‌رفت. هر وقت به علی‌ فکر می‌کنم یاد پاس بازی ژاپن می‌افتم و سانتر زیبایش. ایران کمتر بازیکنی به تکنیک علی‌ دیده و خواهد دید.

آدم تکلیف‌اش با علی‌ معلوم بود. امروز دوست نبود فردا دشمن؛ امروز دعوا نمی‌کرد كه فردایش گًل بیاورد. علی‌ محبوب است و این وظیفه او را سخت می‌کند. او باید به فوتبال برگردد و با لباس دیگر به این جوانان کمک کند.

برای علی‌ كریمی آرزوی شادی و سلامتی‌ در کنار خانواده محترمش دارم و دورانی  درخشان در لباسی دیگر در فوتبال."


ویدیو مرتبط :
ابراز خوشحالی از نوع کودکانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر ابراز خوشحالی ماهیهای برنده/ برندگان مسابقه عکاسی میگروگرافی



تصاویر موجوداتی که از برنده شدن تصویر خود در مسابقه علمی عکاسی میکروگرافی یا ریزنگاری ابراز خوشحالی می‌کنند، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویری که توسط یورگن برگر و ماهاندرا سوناوین از موسسه زیست شناسی ماکس پلانک از ماهیهای دو روزه دانیوی گورخری گرفته شده جایزه اول مسابقه عکاسی میکروگرافی را از آن خود کرد.

 

برندگان مسابقه عکاسی , عکس عکاسان حرفه ای

 

این موجودات با ظاهر عجیب در حقیقت ماهی دانیوی گورخری هستند که از طریق ذره بین الکترونیکی مشاهده شده است، دو حفره بالای دهاننشان نشان دهنده سیستم بویایی آنها است.

این ماهی های کوچک در موسسه زیست شناسی ماکس پلانک در توبینگن آلمان به عنوان بخشی از تحقیقات روی سلولهای حسی و توسعه اندامهای جنینی مورد مطالعه قرار دارند، مطالعاتی که برای دو دانشمند جایزه 5 هزار یورویی به ارمغان آورد.

ماهی گورخری یا دانیو ماهی مناطق گرمسی آب شیرین است که عمدتا در آکواریومهای تحقیقاتی یافت می شود. این ماهی ها ظرف سه ماه تبدیل به یک ماهی بالغ می شوند.

در طول مرحله کرمینه ایی، این ماهی از نظر باله، پوست، قلب و مغز خود دچار دگردیسی کامل می شود.

تصویر یک آخوندک رنگی نیز در جایگاه دوم این مسابقه قرار گرفت که توسط ایگور سیوانوویسز عصب شناس زیستی گرفته شده است.

 

برندگان مسابقه عکاسی , عکس عکاسان حرفه ای

 

تصویر آخوندک رنگی شگفتی داوران مسابقه را برای تکنیکهای به کار گرفته شده در گرفتن عکس برانگیخت

عکاس این تصویر توضیح داده است که این جانور چگونه وقتی مورد تهدید قرار می گیرد اندامهای خود را از هم باز می کند تا دشمنان را گیج کند. آنها همچنین از پایهای جلویی خود برای به دام انداختن طعمه استفاده می کنند.

همچنین تصویری از سیستم فعال ایمنی انسان در یک نگاه که می تواند با یک گل اشتباه گرفته شود در مقام دوم این مسابقه با آخوندک رنگی شریک بود.

تصویر سیستم ایمنی انسان از سوی ولکر برنکمان از دپارتمان عفونت موسسه زیست شناسی ماکس پلانک در برلین گرفته شده است. این تصویر نشان دهنده یک سلول سفید خونی ( به رنگ قرمز) درحال بلعیدن یک باکتری سل ( به رنگ سبز) است که توسط یک اسکن الکترونیکی  گرفته شده است.

 

برندگان مسابقه عکاسی , عکس عکاسان حرفه ای

 

تصویر سیستم ایمنی انسان که نشان دهنده یک سلول سفید خونی ( به رنگ قرمز) درحال بلعیدن یک باکتری سل ( به رنگ سبز) است که توسط یک اسکن الکترونیکی  گرفته شده است.

اختراع میکروسکوپ در قرن 17میلادی توسط آنتونی فان لیوونهوک، دید تازه‌ای به مردم بخصوص به پژوهشگران داد، اما 50 سال طول کشید تا با نصب دوربین عکاسی، نمای زیر میکروسکوپ نوری تصاویری تهیه شد. درحال حاضر تصاویر گرفته شده توسط میکروسکوپ الکترونی کاربرد زیادی در پزشکی و ژنتیک و تحقیقات سلولی دارند..... / خبرگزاری مهر