ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آیت‌الهی: پرسپولیس دو هفته پیاپی بازی نكند، حذف می‌شود



تماشای بازی‌های لیگ برتر از روی سی‌دی؟!

آیت‌الهی: پرسپولیس دو هفته پیاپی بازی نكند، حذف می‌شود

نایب رییس فدراسیون فوتبال با هشدار به پرسپولیسی‌ها گفت: اگر در دو بازی متوالی حاضر نشوند از لیگ كنار گذاشته می‌شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیدمحمدهادی آیت‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا به سوالات مختلفی درباره توافق فدراسیون با صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی، چگونگی نمایش لیگ برای مردم، كناره‌گیری احتمالی پرسپولیس از بازی‌های ماه مبارك رمضان، اردوی تیم ملی در مجارستان و ... پاسخ داد كه مشروح آن در زیر می‌آید:

 

** پرسپولیس در دو بازی متوالی حاضر نشود، از لیگ حذف می‌شود

نایب‌رییس اول فدراسیون در واكنش به موضع‌گیری محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر كناره‌گیری تیمش از چهار مسابقه برنامه‌ریزی شده در ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: با پرسپولیس یا هر تیم دیگری كه بخواهد در ماه مبارك رمضان از حضور در بازی‌های لیگ كناره‌گیری كند طبق قانون برخورد می‌‌كنیم. قانون در این‌باره می‌گوید اگر تیمی در دو بازی متوالی شركت نكند، باید از رقابت‌های لیگ برتر كنار گذاشته شود.

 

** آیت‌الله مكارم شیرازی برگزاری بازی‌ها پس از افطار را بلامانع دانستند

وی افزود: آیت‌الله مكارم شیرازی برگزاری مسابقات در ماه مبارك رمضان پس از افطار را بلامانع دانستند. سایر آیات عظام نظری نداده‌اند؛ البته آیت‌الله نوری همدانی هم روزه‌خواری در ماه مبارك رمضان را حرام دانسته‌اند. بنابراین برگزاری بازی در شب و زمانی كه مردم روزه‌هایشان را با افطار باز كرده‌اند، مشكلی ندارد.

 

** برای اینكه بهانه دست كسی نیافتد تمرینات باشگاهی باید پس از افطار باشد

نایب‌رییس فدراسیون در همین راستا تاكید كرد: برای اینكه بهانه‌ای دست كسی نیافتد به تمامی باشگاه‌ها الزام كردیم كه باید پس از افطار تمرینات‌شان را برگزار كنند. البته اصول حرفه‌ای هم ایجاب می‌كند كه تمرین‌ها در زمان مشابه وقت انجام مسابقات باشد. از ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌ها استعلام‌ گرفتیم و اكثر آنها نور كافی برای برگزاری بازی‌ها دارند؛ برخی استادیوم‌ها مشكلاتی در این باره دارند كه مشغول برطرف كردن آنها هستند.

 

** تیم كی‌روش هم باید پس از افطار تمرین كند

آیت‌الهی در پاسخ به این سوال كه آیا تمرینات تیم ملی در مردادماه را هم پس از افطار برگزار می‌‌كنید و آیا كارلوس كی‌روش با این برنامه مشكلی ندارد، اظهار كرد: تمام برنامه‌های تمرینی تیم ملی در ماه مبارك رمضان كه در تهران برگزار می‌شود هم پس از افطار خواهد بود. به هر حال ما در كشورمان شرایطی داریم كه می‌بایست تعهدات اخلاقی و الزام‌های آن را رعایت كنیم.

 

** تیم ملی مردادماه در مجارستان اردو می‌زند

وی از برگزاری اردوی اروپایی تیم ملی در مجارستان خبر داد و درباره دیدار تداركاتی 25 مرداد در اروپا نیز به ایسنا گفت: رایزنی‌هایی برای محل اردوی اروپایی تیم ملی انجام شده و به احتمال فراوان این اردو را در كشور مجارستان برگزار خواهیم كرد. همچنین رایزنی‌هایی برای فراهم شدن بازی تداركاتی انجام دادیم و تنها می‌گویم تیم ملی با تیم‌های باشگاهی دیدار تداركاتی نخواهد داشت و حریف ملی را برای تیم ایران انتخاب می‌كنیم كه به احتمال فراوان یك تیم خوب آفریقایی خواهد بود.

 

** قراردادمان با صداوسیما هنوز منتفی نیست

نایب‌رییس فدراسیون درباره روشن شدن وضعیت حق پخش تلویزیونی و اینكه آیا توافق با صداوسیما برای پخش زنده بازی‌ها به كلی لغو شده، اظهار كرد: توافق ما با صداوسیما هنوز به كلی منتفی نشده است. فدراسیون همچنان به دنبال برگزاری جلسات با مدیران سازمان صداوسیما هستیم. فدراسیون آمادگی هرگونه گفت‌وگو برای حل این مساله را دارد. ما معتقدیم باید حقوق فوتبال تا حدی ادا شود و در آخرین اقدام الان منتظر معاونت اداری مالی صداوسیما هستیم تا زمان جلسه جدید و تنظیم قرارداد احتمالی را تعیین و به ما اعلام كند.

 

** صداوسیما باید حداقل 20درصد بالاتر از توافق فعلی قرارداد ببندد

آیت‌الهی در واكنش به اینكه طبق اظهارات كفاشیان مگر با شركتی در این رابطه به توافق نرسیده‌اید و اینكه چه مبلغی را از صداوسیما طلب كرده‌اید، به ایسنا گفت: در این باره ما موسسه‌ای را به عنوان كارگزار معرفی كرده‌ایم. معتقدیم صداوسیما باید پا را از مبلغی توافقی كه با این شركت داشتیم فراتر گذاشته تا حداقل 20 درصد بالاتر با آنها قرارداد ببندیم. طبق توافقی كه با موسسه داشتیم، آنها راهی برای پخش مسابقات لیگ پیدا می‌‌كنند.

 

** ممكن است بازی‌های لیگ از طریق CD به دست مردم برسد!

وی در پاسخ به این سوال كه اگر با صداوسیما به توافق نرسید ممكن است بازی‌ها از شبكه‌های خارجی پخش شود و در غیر این صورت عرضه تصاویر بازی‌ها برای مردم به چه شیوه‌ای خواهد بود نیز گفت: بازی‌های لیگ برتر به هیچ وجه از هیچ شبكه خارجی پخش نخواهد شد. آنها راه‌هایی را بررسی كردند و در صورتی كه نهایتا با صداوسیما توافق نكنیم، مجبور می‌شویم تا بازی‌ها را به طور زنده پخش نكنیم. در آن صورت تصاویر بازی‌ها در قالب CD از طریق مراكز مختلف در جامعه پخش می‌شود. باشگاه‌ها هم از ما انتظار دارند حقوق فوتبال در این رابطه ادا شود. باز هم می‌گویم كه فدراسیون آمادگی هرگونه صحبت دوباره با مسوولان صداوسیما را دارد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
جزء دلم كس نكند عشق بازی -حسین فخری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس دو هفته بازی نکند، حذف می شود


نایب رئیس فدراسیون فوتبال در چند روزه گذشته یک نفره جلوی محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس ایستاده و می خواهد هر طور که شده لیگ برتر در ماه رمضان برگزار شود.

تماشا: نایب رئیس فدراسیون فوتبال در چند روزه گذشته یک نفره جلوی محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس ایستاده و می خواهد هر طور که شده لیگ برتر در ماه رمضان برگزار شود.

هادی آیت اللهی در واکنش به بازی نکردن پرسپولیس در ماه رمضان به ایسنا گفت: «با پرسپولیس یا هر تیم دیگری که بخواهد در ماه مبارک رمضان از حضور در بازی های لیگ کناره گیری کند طبق قانون برخورد می کنیم. قانون در این باره می گوید اگر تیمی در دو بازی متوالی شرکت نکند، باید از رقابت های لیگ برتر کنار گذاشته شود.»

 او گفت که آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرده که برگزاری مسابقه در ماه رمضان بلامانع است: «آیت الله مکارم شیرازی برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان پس از افطار را بلامانع دانستند. سایر آیات عظام نظری نداده اند؛ البته آیت الله نوری همدانی هم روزه خواری در ماه مبارک رمضان را حرام دانسته اند. بنابراین برگزاری بازی در شب و زمانی که مردم روزه هایشان را با افطار باز کرده اند، مشکلی ندارد.»

از سوی دیگر آیت اللهی خبر داد که برای اینکه بهانه دست کسی نباشد، تمرینات تیم ها قبل از افطار ممنوع شده است: «برای اینکه بهانه ای دست کسی نباشد، تمام تیم های لیگ را ملزم کردیم که باید پس از افطار تمریناتشان را برگزار کنند. البته اصول حرفه ای هم ایجاب می کند که تمرین ها در زمان مسابقه وقت انجام مسابقه باشد. از ورزشگاه های محل برگزاری بازی ها استعلام گرفتیم و اکثر آنها نور کافی برای برگزاری بازی ها دارند؛ برخی استادیوم ها مشکلاتی در این باره دارند که مشغول برطرف کردن آنها هستند.»

نایب رئیس فدراسیون برای این قانون استثنایی نمی داند و اعلام کرد که حتی تمرینات تیم ملی هم بعد از افطار برگزار می شود: «تمام برنامه های تمرینی تیم ملی در ماه مبارک رمضان که در تهران برگزار می شود هم پس از افطار خواهد بود. به هر حال ما در کشورمان شرایطی داریم که می بایست تعهدات اخلاقی و الزام های آن را رعایت کنیم.»

اما بحث حق پخش تلویزیونی هم در این روزها به یکی از بحث های جنجالی فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. آیت اللهی معتقد است قرارداد صدا و سیما با فدراسیون حداقل باید 20 درصد بیشتر از مبلغ قرارداد فعلی باشد: «توافق ما با صدا و سیما هنوز به کلی منتفی نشده است. در فدراسیون همچنان به دنبال برگزاری جلسات با مدیران سازمان صدا و سیما هستیم. فدراسیون آمادگی هرگونه گفت و گو برای حل این مسئله را دارد. ما معتقدیم باید حقوق فوتبال تا حدی ادا شود و در آخرین قسمت الان منتظر معاونت اداری مالی صدا و سیما هستیم تا زمان جلسه جدید و تنظیم قرارداد احتمالی را تعیین و به ما اعلام کند. صدا و سیما باید حداقل 20 درصد بالاتر از توافق فعلی قرارداد ببندد.»

 او تهدید کرد که اگر فدراسیون با صدا و سیما به توافق نرسد، بازی ها از طریق CD پخش می شود: «بازی های لیگ برتر به هیچ وجه از هیچ شبکه خارجی پخش نخواهد شد. آنها راه هایی را بررسی کردند و در صورتی که نهایتا با صدا و سیما توافق نکنیم، مجبور می شویم تا بازی ها را به طور زنده پخش نکنیم. در آن صورت تصاویر بازی ها در قالب CD از طریق مراکز مختلف در جامعه پخش می شود. باشگاه ها هم از ما انتظارر دارند حقوق فوتبال در این رابطه ادا شود.»