ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آیا صبح ها پس از بیدار شدن از خواب ورزش کنیم؟



ورزش, ورزش صبحگاهی, فواید ورزش صبحگاهی

بهترین زمان برای ورزش، زمانی است که خودتان به آن تمایل دارید

 

آیا صبح ها پس از بیدار شدن از خواب ورزش کنیم؟
ورزش صبحگاهی پس از بیدار شدن از خواب علاوه بر کاهش وزن به افزایش انرژی روزانه ی افراد هم کمک می کند. بهترین زمان برای ورزش، زمانی است که خودتان به آن تمایل دارید. ولیکن از آنجایی که هنگام بیدار شدن از خواب، خیلی‌ها احساس کرختی و سستی دارند، ورزش کردن بعنوان اولین کار روزانه، باعث می‌شود قلبتان سخت‌تر کار کند و شما پر انرژی‌تر شوید. حالا اگر وقت کافی هم داشته باشید تا قبل از زیر پا گذاشتن سنگ فرش خیابان یا پریدن روی تردمیل، صبحانه بخورید، انرژی‌تان برای یک تمرین عالی و بدون نقص فراهم خواهد شد.

 

- تاثیر حرارت بدن بر زمان تمرین
توجه به اینکه در بین تمرینتان چه حس و حالی دارید، به شما کمک می‌کند تا بیابید چند دقیقه پس از بیدار شدن، یا در کل چه زمانی از شبانه روز مناسب شماست تا ورزش کنید. بعنوان یک قانون کلی، ورزش کردن در اواسط عصر، بدلیل اینکه بدن در بالاترین حرارت خود قرار دارد، فشار کمتری وارد می‌آورد و بازدهی بیشتری هم دارد. از 1 تا 3 ساعت پس از بیدار شدن از خواب هنگام صبح، بدن در پایین ترین حرارتش قرار دارد، و به آرامی با انجام فعالیت های روزانه، افزایش می یابد.

 

- پیشنهاد ما برای ورزش صبحگاهی
خوردن صبحانه یکی دو ساعت قبل از ورزش، به شما کمک می‌کند تا انرژی کافی برای اجرای یک جلسه‌ی تمرینی خوب، برایتان فراهم شود. ممکن است هنگامی که تازه از خواب بیدار شده‌اید، غلظت قند خونتان پایین باشد، چرا که انرژی بدست آمده از شام دیشب، در طول شب مصرف شده است.
ورزش کردن با معده‌ی خالی شاید باعث شود احساس کنید سست و ضعیف هستید. یک تغذیه‌ی خوب پیش از ورزش، می‌تواند شامل موز، کورن فلکس یا نان غلات کامل، شیر کم چرب، یا حتی اگر وقت زیادی ندارید یا دوست ندارید بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید، یک نوشیدنی ورزشی باشد.

 

ورزش,فواید ورزش صبحگاهی,ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی ، باعث می‌شود قلبتان سخت‌تر کار کند و شما پر انرژی‌تر شوید

 

- پیشنهاد جایگزین ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن
بعضی‌ها هم هستند که می‌توانند با شکم خالی به خوبی ورزش کنند، حتی بدون اینکه احساس سستی یا خستگی نمایند! فایده‌ی ورزش پیش از صبحانه خوردن، برای آنهایی که می توانند از پسش بر بیایند، این است که چربی بیشتری می‌سوزانند! اما این نکته را هم از یاد نبرید که اگر انرژی نداشته باشید، تمایل دارید تا ورزشتان را کوتاه کنید.

 

- نتیجه گیری
اشخاصی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت تا قبل از اینکه مسئولیت‌های روزشان شروع شود و به ناچار مجبور شوند تا ورزش را از برنامه‌ی روزشان خط بزنند، به تمرینشان برسند. بهرحال هر زمانی در روز که برای ورزش انتخاب می‌کنید، تلاش نمایید تا تمرینتان حداقل 30 دقیقه طول بکشد.

تمرینات هوازی با شدتی ملایم مانند پیاده روی تند، بالا رفتن از پله‌ها، دویدن یا شنا کردن، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، یا کاهش خطر ابتلا به دیابت، حملات قلبی، سکته مغزی، و انواع سرطان کمک کرده و شما را در جهت کاهش وزن و جا آوردن حوصله‌تان کمک کند.
منبع : coca.ir

 


ویدیو مرتبط :
‫چگونه صبح از خواب بیدار شویم؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟


زود بیدار شدن، مزایای بی شماری دارد و هنگامیکه آن را تجربه کنید شما را شگفت‌زده می‌کند. بیدار شدن زودتر از زمانی که معمولا بیدار می‌شوید، زمان اضافی که همیشه آرزویش را داشتید در اختیارتان قرار می‌دهد.

وب سایت تناسب اندام: ضرب المثل "زود خوابیدن و زود بیدار شدن یک مرد سالم را ثروتمند و عاقل می‌کند” از بن فرانکلین، هنوز هم برای انگیزه دادن به افرادی که عاشق خواب هستند و برای مدت طولانی در تخت می‌مانند، به کار می‌رود. زود بیدار شدن، مزایای بی شماری دارد و هنگامیکه آن را تجربه کنید شما را شگفت‌زده می‌کند. بیدار شدن زودتر از زمانی که معمولا بیدار می‌شوید، زمان اضافی که همیشه آرزویش را داشتید در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید از این زمان برای کامل کردن تمام کارهایی که فقط رویای انجام‌شان را می‌دیدید، استفاده کنید. تنها چیزی که احتمالا مانع می‌شود که با زود بیدار شدن از خواب یک شروع عالی داشته باشید، عادات خوابیدن‌تان است که آن‌ها را در طول سال‌ها ساخته‌اید. شاید در گذشته سعی کرده باشید که این عادات را معکوس کنید اما ناامید شده‌اید. دلیلش این است که بدون رویکرد درست، شکستن عادات خواب شما کار واقعا دشواری است. اگر می‌خواهید چند نکته زیرکانه یاد بگیرید که به شما کمک خواهند کرد هر روز صبح زود ازخواب بیدار شوید، مطالب زیر را بخوانید.

چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟

یک دلیل خوب داشته باشید

این یکی از مؤثرترین راهنمایی‌ها برای زود بیدار شدن در هر صبح است. به جای آن‌که فقط ساعت را برای زود بیدار شدن روی زنگ بگذارید، با فکر کردن به یک دلیل خوب بخوابید برای زود بیدار شدن ،به خواب بروید. اگر یک دلیل محکم برای بیدار شدن داشته باشید، ذهن شما به طور خودکار یاد می‌گیرد که زود بیدار شود تا آن را به انجام برساند.

هنگامی که خواب آلود هستید به رختخواب بروید

بسیاری از مردم معتقدند که کلید صبح زود بیدار شدن از خواب این است که هر شب در یک زمان خاص به رختخواب بروند. با اینحال این مسئله در مورد همه افراد صادق نیست و بعضی‌ها حتی بعد از امتحان کردن این ترفند متوجه می‌شوند که تا اواخر صبح در حال خروپف کردن هستند. هر روز با روز دیگر متفاوت است و شما را در معرض وقایع مختلفی قرار می‌دهد که سطوح استرس مختلفی بر بدن وارد می‌سازند. بنابراین تلاش کردن برای اینکه هر روز صرف‌نظر از کارهای آن روزتان در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید، به این معناست که همیشه به قدری خسته نخواهید بود که در همان لحظه‌ای که به رختخواب می‌روید، خواب‌تان بگیرد.

زودتر به رختخواب بروید

هر چند نکته قبلی در مورد ضرورت رفتن به رختخواب در هنگامیکه خسته‌اید بحث می‌کند، اما درحین حال مهم است که زود به رختخواب بروید. مطمئن شوید که زود به رختخواب می‌روید و تا بعد از نیمه شب بیدار نمی‌مانید. هر چه زودتر به رختخواب بروید، در هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید با نشاط‌تر خواهید بود. برای اینکه بدن‌تان در روز بعد با نشاط و پر انرژی باشد، ضروری است که به مقدار مورد نیاز بخوابید.

به طور مؤثرتری بخوابید

خوب خوابیدن لزوما با ساعات خواب طولانی مرتبط نیست. گاهی اوقات ممکن است شما حتی پس از یک خواب خوب ۶ تا ۸ ساعته نیز احساس خستگی و خواب آلودگی کنید و بعضی اوقات هم ممکن است فقط پس از چند ساعت خواب، هوشیار، پر انرژی و بشاش شوید. این کیفیت خواب شماست که حال صبح روز بعد شما را تعیین می‌کند، نه مدت زمان خواب.

از دو هشدار ساعت استفاده کنید

یک راه آسان که به وسیله‌ی آن می‌توانید در بیرون آمدن از رختخواب موفق شوید، تنظیم کردن دو هشدار است. زنگ (هشدار) اول را به عنوان زنگ چرت‌تان تنظیم کنید و هشدار دوم را چند دقیقه بعد بگذارید. تنظیم کردن دو هشدار به شما زمان می‌دهد تا حواس‌تان را دوباره جمع کنید و در نهایت، به طور کامل از خواب بیدار شوید تا زنگ دوم را خاموش نمایید.

چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟

برای خواب‌تان یک برنامه ایجاد کرده و آن را دنبال کنید

ذهن انسان به برنامه‌ها به خوبی پاسخ می‌دهد و خیلی زود آن‌ها را به عادت تبدیل می‌کند. یک برنامه‌ی خوب برای آماده کردن بدن و ذهن‌تان برای خواب این است که تمام کارهایتان را در اسرع وقت تمام کنید و سپس با یک دوش آب گرم یا خواندن کتاب، خودتان را ریلکس کنید. سعی کنید این کار را چند روز پشت سر هم انجام دهید. به زودی متوجه خواهید شد که بعد از ورق زدن تنها چند برگ کتاب، خواب‌تان گرفته است.

شاید در گذشته برای زود بیدار شدن از خواب واقعا تلاش کرده باشید، اما زود بیدار شدن هنوز هم برایتان کار دشواری به نظر برسد. دنبال کردن تکنیک‌های ذکر شده در بالا به شما کمک خواهد کرد که زود از خواب بیدار شوید و از شر عادت خوابیدن بد که درتمام این سال‌ها گرفتارشان بودید، خلاص شوید.