ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آمریکا قهرمان جام جهانی فوتبال بانوان شد


تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با شکست ژاپن در فینال، قهرمان جام جهانی شد.

خبرگزاری تسنیم: پرونده رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان در سال 2015 که کانادایی‌ها میزبانش بودند شب گذشته (یکشنبه) در شهر ونکوور با برگزاری دیدار فینال میان فینالیست‌های دوره قبلی یعنی تیم‌های ملی آمریکا و ژاپن بسته شد که این بار آمریکایی‌ها بودند که با تحمیل شکست سنگین 5 بر 2 به ژاپن توانستند انتقام شکست فینال دوره قبل را از نماینده آسیا بگیرند.

در این بازی لوید سه بار در دقایق 3، 5 و 16، هالیدی در دقیقه 14 و هیث در دقیقه 54 برای آمریکا گلزنی کردند و در طرف مقابل هم اوگیمی در دقیقه 27 و جان‌استون در دقیقه 52 (گل‌به‌خودی) گل‌های ژاپن را به ثمر رساندند. با این نتیجه انتظار 16 ساله زنان آمریکایی برای فتح جام جهانی خاتمه یافت.

این سومین قهرمانی تیم ملی زنان آمریکا در جام‌‌‌های جهانی بود که آنها را به پرافتخارترین تیم این تورنمنت تبدیل کرد. آمریکایی‌ها پیش از این در سال‌های 1991 و 1999 قهرمان شده بودند.

پیش از این تیم‌های آمریکا و آلمان هر کدام با دو قهرمانی به طور مشترک پرافتخارترین تیم‌ها در تاریخ 14 سال جام جهانی زنان بودند.


ویدیو مرتبط :
فینال جام جهانی فوتبال نوجوانان بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فینال جام جهانی زیر 17 سال فوتبال/ نیجریه با غلبه بر مکزیک قهرمان جهان شد



فینال جام جهانی زیر 17 سال فوتبال

فینال جام جهانی زیر 17 سال فوتبال - امارات
نیجریه با غلبه بر مکزیک قهرمان جهان شد

تیم نیجریه با غلبه بر مکزیک قهرمان جام جهانی زیر 17 سال در امارات شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در دیدار نهایی جام جهانی فوتبال زیر 17 سال که در کشور امارات در حال برگزاری است، تیم‌های فوتبال نیجریه و مکزیک از ساعت 19:30 در استادیوم محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود نیجریه خاتمه یافت و این تیم برای دومین بار قهرمان زیر 17 ساله‌های جهان شد.

آگیره بازیکن مکزیک در دقیقه 9 با گل به خودی موجب شد تا نیجریه خیلی زود از حریف خود پیش بیافتد و در ادامه ایهه‌آناچو در دقیقه 55 گل دوم نیجریه را به ثمر رساند و محمد در دقیقه 81 نتیجه را 3 بر صفر کرد.

نیجریه پیش از این نیز در همین جام و در گروه ششم موفق شده بود مکزیک را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد.

پیش از این دیدار در مسابقه رده بندی آرژانتین و سوئد به مصاف هم رفته بودند که  با غلبه بر  به مقام سوم این رقابت‌ها دست یافته بود.

نیجریه در نیمه نهایی موفق شده بود با شکست 3 بر صفر سوئد به فینال راه یابد و مکزیک نیز با همین نتیجه بر آرژانتین چیره شده بود.

این دومین قهرمانی نیجریه در جام جهانی زیر 17 سال فوتبال محسوب می‌شود.

مکزیک نیز تاکنون 2 بار قهرمان این رقابت‌ها شده است.

/فارس