ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آمار از رویارویی مردان سلسائو و ژرمن‌ها


طبق آمار برای بازی حساس برزیل و آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014، شرایط شاگردان یواخیم لو بهتر از مردان اسکولاری است.

خبرگزاری فارس: آمار بازی‌های برزیل و آلمان در جام جهانی 2014  نشان می‌دهد در عمده موارد ژرمن‌ها عملکردی بهتر نسبت به تیم میزبان داشته و از قابلیت‌های به واقع بهتری برخوردار بوده اند.

برزیل هر چند تاکنون در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و آلمان‌ها در 18 دوره حاضر بوده‌اند، اما از نظر کیفی در بخشی از پارامتر‌ها نسبت به رقیب ژرمنی‌ عقب‌تر است.

از این منظر تیم آلمان جلوتر از برزیل قرار می‌گیرد و صاحب شانس بیشتری برای کسب موفقیت در دیداری که امشب در بلوهوریزنته انجام می‌شود، برخوردار است. البته این ارقام یک سوی قضیه است و در کسب موفقیت نهایی،‌برزیل به واسطه آشنایی کامل به محیط، برخورداری از حمایت تماشاگر و زمین و ... می‌تواند کاستی‌های فنی خود را در قیاس با ژرمن‌ها، از طریق توسل به عوامل یاد‌شده تامین کند.

برای آشنایی و آگاهی بیشتر از برتری‌های فنی تیم اروپایی بر حریف آمریکایی نگاهی به گزینه‌های آماری ثبت شده می‌اندازیم:

*برزیل و آلمان برابر در گلزنی

یکی از معدود مواردی که دو تیم در آن با هم وجه اشتراک دارند، آمار گلزنی در مسابقات جام جهانی کنونی است. به طوریکه هر یک تا به اینجا 10 گل زده‌اند.

نکته جالب در این میان برابر بودن تعداد پنالتی‌های دو حریف امشب است که یک گل از مجموع گل‌های زده خود را از این طریق زده‌اند.

*استحکام بهتر آلمان در خط دفاع


آمار می‌گوید استحکام دفاعی آلمان نسبت به برزیل اندکی بهتر بوده است. زیرا تیم یواخیم لو در 5 بازی 3 گل دریافت کرده است. در حالیکه برزیلی‌ها از همین تعداد بازی 4 گل خورده‌اند.

*برزیل و آلمان برابر در خلق موقعیت گل

این دو تیم آمریکای لاتین و اروپایی از نظر خلق موقعیت گل در 5 مسابقه، شرایطی برابر با هم دارند.براساس آمار ثبت شده هر یک از دو تیم تاکنون 39 موقعیت گل را صاحب شده‌اند که البته هر یک 10 گل به ثمر رساندند.

با توجه به همین آمار به طور میانگین هر یک در هر بازی 7.8 موقعیت گل داشته‌اند.

*آلمان‌ها بهتر در پاس‌کاری

طبق آمار بازیکنان برزیل در 5 مسابقه 2470 پاس به یکدیگر دادند. در حالیکه آلمان‌ها به طرز چشمگیری از این نظر وضعیتی بهتر داشتند. زیرا شاگردان یواخیم لو 3576 پاس به یکدیگر دادند.

برزیلی‌ها به طور متوسط هر بازی 494 پاس به هم داده‌اند. اما شاگردان یواخیم لو به صورت میانگین 715 پاس به یکدیگر داده‌اند.

*درصد پاس‌های بهتر ژرمن‌ها

این آمار همچنین می‌گوید 73.48 درصد پاس‌های داده شده بازیکنان برزیلی سالم بوده و به یاری خودی رسیده است.

براین اساس از 2470 پاسی که برزیلی‌ها در 5 مسابقه به هم دادند، 1815 مورد آن سالم و موفقیت‌آمیز بوده است.(به طور متوسط هر بازی 363 پاس سالم)

همین آمار در مورد تیم آلمان نیز عنوان می‌کند 82.13 درصد پاس‌های ژرمن‌ها یعنی 2937 پاس از 3576 به یار خودی رسیده (بطور متوسط هر بازی 587 پاس سالم)که همین نکته از توان کار گروهی بهتر رقیب اروپایی نسبت به میزبان مسابقات دارد.

*برزیل و آلمان برابر در شلیک به دروازه

از نظر شوتزنی هر چند آمار شلیک توپ بازیکنان دو تیم به سمت دروازه حریف یکسان و برابر است، اما برزیلی‌ها بیشتر از رقیب‌شان برای این کار اقدام کرده‌اند.

طبق آمار زردپوشان برزیلی 82 مرتبه تلاش برای شوت‌کردن توپ در زمین داشتند در حالی‌که ژرمن‌ها 74 بار وارد فاز شوتزنی شدند.

البته شوت‌ سالم و در چهارچوب دو تیم عدد 54 است.

*آلمان برتر در مالکیت توپ

تیمی که پاس‌کاری بیشتری داشته باشد و کار گروهی‌اش بهتر انجام گیرد، به طور منطقی از درصد مالکیت توپ بیشتری نیز برخوردار است.

برهمین اساس میانگین مالکیت توپ برزیلی‌ها 53.2 درصد بوده،‌در حالیکه آلمان ها 57.8 درصد صاحب توپ بوده اند.

*آلمان‌ها موفق‌تر در ژوکر‌ها

آلمان‌ها در زمینه استفاده از بازیکنان تعویضی و گلزنی یار تازه‌نفس(ژوکر) نیز جلوتر از برزیل کار کرده‌اند.

برهمین اساس از 10 گلی که تیم برزیل زده است، یک گل آن اختصاص به بازیکنی داشته که به عنوان یار تعویضی به بازی آمده و دروازه‌ حریف را گشود.

در حالی‌که آلمان‌ها 2 گل خود از مجموع 10 گل زده را اینگونه به ثمر رسانده‌اند.

*آلمان دونده‌تر از برزیل


در مجموع 5 مسابقه بازیکنان برزیل 533.75 کیلومتر دویده‌اند. (به طور میانگین:‌ ‌106.75کیلومتر در هر بازی)

در حالی‌که بازیکنان تیم ملی آلمان 576.42 کیلومتر دوندگی داشته‌اند. (به طور میانگین:‌115.286 ‌کیلومتر در هر بازی)

*برزیل خشن‌تر از آلمان

از نظر میزان خطا در زمین، برزیلی‌ها خشن‌تر از آلمان عمل کرده‌اند.

بازیکنان تیم تحت امر لوئیس فلیپه اسکولاری در مجموع 5 مسابقه 96 مرتبه مرتکب خطا شده‌اند.( به طور میانگین 19.2 خطا در هر بازی)

اما بازیکنان تیم آلمان در مجموع 57 خطا داشته‌اند.( به طور میانگین 11.4 خطا در هر بازی)

همچنین در 5 بازی تیم‌های رقیب برزیل 95 مرتبه.( به طور میانگین 19 خطا در هر بازی) روی ستاره‌های زرد پوش خطا کردند. در حالی که بازیکنان آلمان 74 (به طور میانگین 14.8 خطا در هر بازی) مورد خطا واقع شدند.

*کارت زردهای برزیل بیش از دو برابر آلمان

تیمی که بیشتر خطا کند،‌ به طور کلی بیشتر نیز در معرض دریافت کارت زرد و احیانا قرمز است.

بر همین اساس بازیکنان تیم برزیل در مجموع 5 مسابقه 10 مرتبه با کارت زرد داوران روبه‌رو شدند(به طور میانگین هر بازی 2 کارت زرد). در حالیکه شمار کارت‌های زرد آلمان‌ها 4 مورد بوده است.(به طور میانگین هر بازی 0.8 کارت زرد)

این دو حریف همچنین بازیکن اخراجی نیز نداشته‌اند.

*آلمان برتر در تصاحب توپ

آمار همچنین عنوان می کند بازیکنان آلمان بهتر و جنگنده‌تر از برزیل در تصاحب توپ در دوئل‌ها بوده‌اند.

برزیلی‌ها در این زمینه 223 تصاحب توپ(به طور متوسط 44.6تصاحب توپ در هر بازی) داشته‌اند. در حالی که ژرمن‌ها صاحب حد نصاب 239 (به طور متوسط 47.8 تصاحب توپ در هر بازی) تصاحب توپ شدند.

در بخش از دست دادن توپ در نبردها نیز باز برزیلی‌ها، عقب‌تر از آلمان‌ها هستند. چون بازیکنان تیم اسکولاری 232 مرتبه توپ(به طور متوسط46.4 از دست دادن  توپ در هر بازی)  از دست دادند اما رقم آلمان در این بخش 222 (به طور متوسط 44.4 تصاحب توپ در هر بازی) بوده است.

*استفاده از 19 بازیکن برزیلی در مقابل 17 آلمانی

در بخش استفاده از نفرات کادر 23 نفره، برزیل از بازیکنانش بنابه دلایلی مثل مصدومیت، بیشتر از رقیب امشب استفاده کرده است.

اسکولاری، مربی با تجربه برزیل 19 نفر از 23 بازیکن حاضر در کادر خود را مورد استفاده قرارداده است.

در نقطه مقابل یواخیم لو از 17 بازیکن از 23 بازیکنش بهره گرفته و هنوز فرصت حضور در میدان به 6 بازیکن نداده است.

*برزیل و آلمان برابر از نظر بازیکن خطرناک

دو تیم از نظر  داشتن بازیکن گلزن و خطرناک البته شرایط مشابهی دارند.

در تیم برزیل نیمار که در بازی با کلمبیا به شدت مصدوم شد و برای جدال امشب(و در صورت راهیابی به بازی فینال یا رده‌بندی) غایب است، 4 گل زده است. وی 18 شوت به سمت دروازه‌ حریف داشته است.

در نقطه مقابل بهترین گلزن آلمان در این دوره توماس مولر، ستاره بایرن مونیخی بوده که مثل نیمار 4 گل زده است و 14 شوت به دروازه‌ حریف داشته است.

وی می‌تواند در دو بازی پایانی جام آمار گل‌های زده‌اش را  نیز همچنان افزایش دهد.

*دونده‌ترین بازیکنان دو تیم

در تیم برزیل بالاترین سطح دوندگی در یک مسابقه از آن اسکار بوده است. وی موفق شد 10.02 کیلومتر بدود.

در نقطه مقابل بالاترین میزان دوندگی در تیم آلمان  توماس مولر بوده که 11.48 کیلومتر دویده است.

*چابک‌ترین بازیکنان دو تیم

یکی از موضوعاتی که در بخش فردی تیم‌ها جلب توجه می‌کند، موضوع سرعت بازیکنان و میزان چابکی‌شان است.

از این حیث فکر می‌کنید چابک‌ترین بازیکنان دو تیم چه کسانی بوده‌اند؟

آمار می‌گوید نیمار، مهاجم مصدوم برزیلی‌ها سریع‌ترین بازیکن زرد‌پوشان بوده است. زیرا 31.8 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

در نقطه مقابل سریع‌ترین بازیکن ژرمن‌‌ها «شوکودران موصطفی» مدافع جوان و مسلمان و البته مصدوم تیم است که 32.9 کیلومتر بر ساعت دویده است.

*بهترین و پرکارترین پاسورها


بهترین و پرکارترین پاسورهای دو تیم بازی امشب کدام یک بودند؟

به این سئوال نیز آمار و ارقام موجود پاسخ گفته‌‌ است.

بر همین اساس مارسلو، مدافع رئال مادریدی برزیلی بیشترین تعداد پاس را در تیمش داده است. او با 309 پاس نفر اول است. بعد از او دنی آلوس، با 309 و تیاگو سیلوا با 252 پاس در رده‌های دوم و سوم تیم برزیل بوده‌اند.

در نقطه مقابل بهترین و پرکارترین پاسور تیم آلمان فیلیپ لام،‌کاپیتان تیم ملی بوده است. ستاره‌ای که به زعم «پپ گواردیولا» هوش و استعداد زیادی دارد.

لام با 471 پاس در رده نخست ایستاده است. در حالیکه تونی کروس، هافبک بایرن رکورد 450 پاس داشته است و مرته‌ساکر نیز با 324 پاس در رده سوم ایستاده است.

پیکارهای جام جهانی از تاریخ 23 خرداد شروع شد و تا 22 تیرماه ادامه خواهد یافت.


ویدیو مرتبط :
آمار و ارقام رئال مادرید در آستانه دیدار با پاریسن ژرمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار رویارویی تیم های ایران و امارات در آسیا؛ در انتظار صدمین گل‎



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آمار رویارویی تیم های ایران و امارات در آسیا؛ در انتظار صدمین گل‎

در هفته اول از فصل 2013 لیگ قهرمانان آسیا، تیم های تراکتورسازی و سپاهان به مصاف دو تیم اماراتی می روند.

تیم های باشگاهی ایران و امارات تاکنون 52 بار در مسابقات آسیایی روبرو شده اند که 21 برد و 12 باخت برای تیم های ایرانی رقم خورده و 19 بازی نیز به تساوی انجامیده است. ایرانی ها 93 گل زده و 61 گل نیز دریافت کرده اند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب آهن، پاس، سایپا، صبا، مس کرمان و جنوب اهواز تیم هایی هستند که در مسابقات آسیایی با تیم های اماراتی روبرو شده اند و تراکتورسازی نیز اولین رویارویی خود را امروز تجربه خواهد کرد.

بهترین عملکرد در مصاف با اماراتی مربوط به پرسپولیس است که در 9 بازی 5 بار برنده شده و با شکست 6-1 الشباب بهترین نتیجه را نیز مقابل اماراتی ها ثبت کرده است. استقلال نیز با 4 شکست در 11 بازی بدترین عملکرد را داشته و فصل قبل برای اولین بار در خانه به اماراتی ها باخت./خبرآنلاین