ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آماده میزبانی قهرمانی آسیا هستیم


رئیس فدراسیون هندبال گفت: آماده میزبانی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا هستیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس فدراسیون هندبال گفت: آماده میزبانی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا هستیم.

سیدابوالحسن مهدوی در نشست خبری جام ریاست جمهوری هندبال که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: جشنواره جام ملی ریاست جمهوری 24 مردادماه با حضور 250 تیم از سراسر کشور در مشهد آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از سه ماه است که در خدمت فدراسیون هندبال ایران هستم ادامه داد: برنامه‌های زیادی در حیطه‌های مختلف به خصوص در بحث استعدادیابی و آموزش هندبال برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مهمترین ملاکی که در فدراسیون هندبال داریم اتحاد، وحدت و یکپارچگی است. تغییر در برنامه‌ها و تغییر در نیروها از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

مهدوی در خصوص نامزدی ایران برای میزبانی ایران در جام مقدماتی ملت‌های آسیا گفت: کارشناسان آسیایی برای بررسی شرایط میزبانی در حال سفر به ایران هستند و امیدواریم ایران به عنوان میزبان مسابقات آسیایی انتخاب شود تا بتوانیم انتظارات مردم را از تیم ملی پاسخ دهیم.

مهدوی افزود: در بحث ارتقاء آموزش داوری و مربی‌گری نیز فعالیت خوبی انجام شده و کلاس‌های مفیدی را برگزار کردیم، در بحث چالش‌های هندبال و نقاط ضعف در این رشته ورزشی نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده که در آینده بسیاری از این مشکلات حل می‌شود. در این مدت240 مربی با متدهای جهانی آشنا شدند.

وی در خصوص توسعه هندبال در کشور اظهار کرد: توسعه استعدادیابی و قهرمانی از عوامل دیگری است که مدنظر داریم، تقویت زیر بنای این رشته ورزشی به خصوص در آموزش و پرورش از سایر اهدافی است که قرار است اجرا شود، در این راستا جلسات متعددی با مسئولان آموزش و پرورش داشته‌ایم که با هم به تفاهم رسیده‌ایم.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه تصریح کرد: کمیته فنی فدراسیون با حضور جمعی از مربیان و پیشکسوتان تشکیل شده است، یکی از وظایف این کمیته، انتخاب مربیان تیم ملی است، از جمله اقدامات مهمی که انجام دادیم که کمیته استعدادیابی و تیم ملی نونهالان و تیم ملی (ب) برای نخستین بار تشکیل شدند.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی ایران نیز یادآور شد: مربیان زیادی را به این منظور در نظر داشتیم، که در نهایت از بین 25 مربی خوب دنیا، سه نفر را به عنوان منتخب انتخاب کردیم و از این سه نفر، یک نفر عرفان اسماعیلاگیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وی از سوابق و رزومه خوبی برخوردار است و خوشحالیم در کنار یکی از بهترین سرمربیان حال حاضر دنیا فعالیت می‌کنیم. اسماعیلاگیچ هم از تیم ملی ایران شناخت خوبی داشت و علاقمند بود که در تیم ایران مربیگری کند.

مهدوی در خصوص اولین اردوی تیم ملی هندبال که در مشهد در حال برگزاری است، گفت: ما برای شروع کار لازم دانستیم در کنار بارگاه آقا علی‌ابن موسی‌الرضا باشیم و با کمک طلبیدن از ایشان کار خود را شروع کنیم. تمرینات تیم ملی در حال حاضر شروع شده و با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم امیدوارم موفق عمل کنیم.

رئیس فدراسیون با اشاره به مسابقات المپیک که در پیش است، عنوان کرد: امروز ما به کشورهای کره، ژاپن و عربستان رسیده‌ایم و با اختلاف کمی در بازی گذشته به قطر باختیم. برای رسیدن به المپیک فقط یک تیم به صورت مستقیم به مسابقات راه پیدا می‌کند، و تیم های دوم و سوم کار سخت‌تری در پیش دارند. ما سعی می‌کنیم قطر را شکست دهیم و به عنوان تیم اول صعود کنیم اما اگر نتوانستیم قطعا به عنوان یکی از تیم‌های دوم و سوم در این مسابقات حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جالب است که در مراسم قرعه‌کشی، نماینده قطر عنوان کرده بوده که علاقه‌مند به حضور در گروه ایران هستند تا در مرحله نیمه نهایی به ایران برخورد نکنند که این جای خوشحالی برای تیم ملی دارد که قطر چنین برداشتی در مورد نماینده ایران دارد.

مهدوی در خصوص برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات خراسان رضوی نیز عنوان کرد: آخرین آیین‌نامه انتخابات ارائه شده است. از سوی دیگر پس از تغییر سرپرست فعلی هیات هندبال این استان، و در زمان حضور سرپرست جدید، شاهد برگزاری مجمع انتخابی خواهیم بود.

وی گفت: در سال گذشته فقط یک نفر به عنوان کاندیدای مجمع هیات هندبال خراسان رضوی درخواست داده بود، با توجه به وجود دو تیم لیگ برتری در خراسان، مذاکراتی با صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان استان و میرعلی در موسسه ثامن‌الحجج(ع) انجام دادیم که سه نفر را مورد تاکید قرار دادند و به زودی یک نفر به عنوان سرپرست هیات انتخاب می‌شود تا مجمع انتخابی ریاست هیات استان برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // دختران کاراته کا آماده آغاز رقابت های قهرمانی آسیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال آماده قهرمانی آسیا می شود


رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت:تغییر سرمربی استقلال باید 20 روز قبل انجام می‌شد چون سال گذشته بهترین فرصت برای کسب دو جام را داشتیم که از دست رفت.

خبرگزاری فارس: مقداد نجف‌نژاد در خصوص حواشی به وجود آمده در اواخر فصل گذشته و نتایجی که استقلال گرفت،‌ در گفت و گو با رادیو ورزش گفت:‌همانطور که می‌دانید استقلال فصل گذشته بهترین فرصت را برای کسب 2 جام داشت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. به همین علت با توجه به اینکه هواداران سرمایه‌های اصلی باشگاه استقلال هستند و آنها خواستار تغییر شرایط بودند اقدام به تغییر سرمربی کردیم.

وی افزود: استقلال همیشه باید برای قهرمانی بسته شود نه اینکه برای دوم سومی. بعد از جام حذفی شرایط عمومی ایجاب می‌کرد که هیأت مدیره تغییراتی را ایجاد کند. اگرچه من معتقدم که این تغییر باید 20 روز قبل انجام می‌شد. من هم در هیأت مدیره با سماجت خواستار تغییر سرمربی شدم و دوستان هیأت مدیره نیز من را همراهی کردند که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم.

رئیس هیأت مدیره استقلال افزود: منصوریان از سرمایه‌های استقلال است که از بازیکنان پرافتخار این تیم بوده و چون گزینه اصلی ما محسوب می‌شد در انتخاب او تردیدی نداشتیم.با آمدن منصوریان دیدید که طی چند روز گذشته نظرات مردم مثبت بود و حالا هم در حال تقویت کردن تیم هستیم چون به اعتقاد من استقلال باید برای قهرمانی در آسیا بسته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌های علیرضا منصوریان توسط او رؤیت شده است، گفت: بله من برنامه‌های او را دیدم و احساس کردم که برنامه علمی را به ما ارائه کرده است.او در این چند سال صاحب تجربه شده و پخته عمل کرده است. به نظرم طی روزهای گذشته با انتخابی که انجام دادیم توانستیم به اتفاقاتی که از قبل افتاده بود، التیام ببخشیم.

نجف‌نژاد در خصوص اینکه پرویز مظلومی مدعی بود سال گذشته بازیکنان مدنظر وی جذب نشد و استقلال از این راه ضربه خورد، گفت: من نزدیک به 12 سال است که کنار استقلال هستم.محال است در این چند سال سرمربی نظری داشته باشد و برای باشگاه مقدور باشد و انجام ندهیم. مگر اینکه بازیکنی با یک باشگاه قرارداد داشته باشد یا اینکه خواسته مالی او خیلی غیرمعقول باشد که نتوانستیم آن را جذب کنیم. البته من از پرویز مظلومی تشکر می‌کنم چون او زحمات زیادی کشید ولی نگاه هیأت مدیره استقلال همیشه بلند است و به هیچ عنوان مدیر باشگاه نباید تیم را برای دوم یا سوم شدن، ببندد. تیم فقط باید برای قهرمانی در آسیا بسته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیمی که برای سال آینده بسته می‌شود چنین پتانسیلی دارد، گفت: صد در صد. ما باید تیمی در خور شأن و بزرگی نام استقلال ببندیم.