ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آلمان 1– پرتغال صفر؛یک سر و یک بغل شانس!



ماریو گومز , اخبار ورزشی

 

آلمان با روشی اقتصادی توانست یک بر صفر پرتغال را شکست دهد.

ضربه سر ماریو گومز در دقیقه 72، فینالیست یورو 2008 را به سه امتیاز حساس مقابل فینالیست یورو 2004 رساند.

بازی البته برای تماشاگران فوتبال چندان جذاب نبود و دو تیم به‌سختی موقعیت ایجاد می‌کردند. تنش در میان تماشاگران موج می‌زد.

یواخیم لو پس از بحث‌های فراوان درباره این که چه بازیکنی مهاجم اصلی آلمانی‌ها خواهد بود، میروسلاو کلوزه را کنار گذاشته و ماریو گومز را در نوک خط حلمه قرار داده بود. گومز در اوایل دیدار می‌توانست گل بزند، اما ضربه سر او روی سانتر ژروم بواتنگ را روی پاتریسیو گرفت.

یک ربع از بازی گذشته بود که مانوئل نویر با خطای بسیار بدی سرنگون شد. او در بیرون محوطه جریمه توپ را دور کرد، اما هلدر پوستیگا تکل خشنی روی پایش زد و خوش‌اقبال بود که تنها کارت زرد گرفت.

آلمان که دوسوم مالکیت توپ را در اختیار داشت نمی‌توانست موقعیت خطرناکی ایجاد کند و هرگاه هم به موقعیت می‌رسید لوکاس پودولسکی آن را خراب می‌کرد!

یک بار هم هولگر بداشتوبر خطای بدی روی نانی مرتکب شد. نانی داشت از کنار میدان می‌گریخت که ضدحمله خطرناکی ایجاد کند اما بداشتوبر پای او را زد و در نهایت پس از آن که نانی نتوانست به حرکتش ادامه دهد کارت زرد گرفت.

روی یکی از صحنه‌های عیب نیمه اول هم سامی خدیرا با وجود خطا رویش توپ را به ماریو گومز رساند ولی داور سوت زد و بازی را متوقف کرد، هرچند که گومز ضربه‌اش را زد و در حالی که پاتریسیو ایستاده بود هم توپ وارد دروازه شد. با این حال گل مردود بود و ضربه ایستگاهی حاصل از خطا را پودولسکی به دفاع حریف کوبید.

بهترین موقعیت نیمه اول در اواخر آن نصیب پرتغال شد. روی یک ضربه کرنر و در رفت و برگشت توپ به په‌په رسید و ضربه بغل پای دیدنی او به تیر دروازه برخورد کرد و روی خط دروازه فرودآمد و داور با تصمیمی صحیح اعلام کرد که توپ گل نشده و بازی باید ادامه پیدا کند. روی این صحنه بازیکنان پرتغال، به ویژه کریس رونالدو اعتراض فراوانی داشتند.

بازی دو تیم در نیمه دوم هم کم و بیش به همین ترتیب ادامه یافت. در دقیقه 60 بود که تکل خشن فابیو کوئنترائو روی پای سامی خدیرا باعث شد او کارت زرد بگیرد. اندکی بعد بواتنگ روی رونالدو خطا کرد و او هم اخطار گرفت.

روی یک صحنه دیگر، رونالدو موقعیتی عالی برای گل‌زنی یافت اما بواتنگ با تکلی به‌موقع راه توپ را بست و دروازه تیمش را نجات داد.

یواخیم لو در دقیقه 72 تصمیم گرفت میروسلاو کلوزه را به میدان بفرستد. اندکی بعد بود که روی پاس عالی متس هوملس و سانتر ژروم بواتنگ که به مدافعان حریف هم برخورد کرد، ماریو گومز بالاتر از په‌په پرید و با ضربه سر آلمان را پیش انداخت.

اندکی بعد گومز می‌توانست گل دوم را هم بزند اما روی سانتر مولر هرچه خود را پرتاب کرد نتوانست به توپ برسد. او سپس در دقیقه 80 تعویض شد و جایش را به کلوزه داد.

پرتغال در دقایق پایانی به پیش تاخت و نانی دو بار نزدیک بود گل بزند که یکی از آنها ضربه او از فاصله 30 متری بود که به تیر دروازه برخورد کرد. سپس ضربه دیگر نانی روی حرکت عالی رونالدو با برخورد به بداشتوبر به بیرون رفت و برونو آلوش روی کرنر حاصل ضربه سرش را به بیرون زد.

پیش از این حرکت وارلا، بازیکن تازه‌وارد پرتغال موقعیتی عالی به دست آورد که ضربه بد او را نویر به خوبی از فاصله‌ای نزدیک مهار کرد..../سایت گل


ویدیو مرتبط :
گلهای دیدار آلمان و پرتغال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سر الكس فرگوسن:نتیجه یك ـ صفر از دو ـ صفر بهتر است!



 

   سر الكس فرگوسن:نتیجه یك ـ صفر از دو ـ صفر بهتر است!

تیم فوتبال منچستریونایتد شنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان وست برومویچ بود و در حالی که نیمه نخست را با برتری 2 بر صفر به سود خود به پایان برده بود، در نیمه دوم دو بار دروازه تیمش فرو ریخت و دو امتیاز حساس این بازی خانگی را از دست داد.

فرگوسن در پایان این بازی گفت: با توجه به نمایش خیره کننده‌ای که در نیمه اول داشتیم، این انتقاد باز هم وجود دارد که چرا زمانی که از حریف پیش می‌افتیم، کار را یکسره نمی‌کنیم. این اتفاق چندین بار تاکنون برای ما رخ داده است. در حالی که می‌توانستیم در نیمه اول 5 گل بزنیم، این کار را نکردیم و فقط با دو گل برتری به رختکن رفتیم. این مساله واقعا جای نگرانی دارد.

فرگوسن در ادامه افزود: در بازی‌های پیش هم این مسائل رخ داد. اورتون باید 5 یا 6 گل از ما می‌خورد. مقابل فولام هم می‌توانستیم 3 یا 4 گل بزنیم اما به دلیل همین مساله داریم امتیازها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم. دیگر نباید به این ترتیب نتیجه بگیریم. از این تساوی کاملا ناراضی و ناامید هستم. پیروزی 2 ـ صفر اصلا قاطع نیست و حاشیه امنیتی برای تیم ندارد. اگر تیم یک گل دریافت کند، آن موقع حریف کاملا به بازی برگشته و برای تساوی تلاش می‌کند. به نظر من پیروزی یک بر صفر از دو بر صفر بهتر است چرا که باعث می‌شود بازیکنان با تمرکز بیشتری در زمین کار کنند و برای گل دوم تلاش کنند.

منچستریونایتد با وجود اینکه هنوز در لیگ برتر شکست نخورده اما با 3 پیروزی از 8 دیدار خود، با 14 امتیاز پس از چلسی و آرسنال در مکان سوم ایستاده است.