ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آقای کفاشیان غرور ایرانی را له کردی


علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال تا دو سال قبل با قدرت از میزبانی جام ملت ها حرف می زد ولی حالا عضو کمیته برگزاری بازی ها در امارات شده است!

خبر آنلاین: پس از آنکه AFC اعضا کمیته های مختلف کنفدراسیون را مشخص کرد، یکی از پست های جدید کفاشیان، چیزی جز شکست را تداعی نمی کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال دو سال قبل با قدرت از گرفتن میزبانی جام ملت ها 2019 خبر می داد. وقتی به رئیس می گفتیم آیا این یک رویا نیست، می گفت: «همین شماها ما را قبول ندارید. فوتبال ایران را قبول داشته باشید. ما میزبانی را می گیریم....»

در واقع رئیس بدون توجه به امکانات و همینطور مشکل جدی حق پخش و سایر مشکلات از جمله ترانسفر فرودگاهی، کیفیت زمین ها، ورزشگاهها و... این حرف را می زد و روی آن تاکید داشت. حالا نزدیک به دو سال بعد کسی که ادعا داشت میزبانی مال ایران است و حق ایرانی هاست، عضو کمیته برگزاری بازی ها در کشور امارات شده است!

کفاشیان از کجا به کجا رسید؟ کنفدراسیون هم با دادن چنین پستی به کفاشیان، چه چیزی را می خواست به او ثابت کند؟ این که میزبانی برای کفاشیان و ایرانی ها لقمه بزرگی است و رئیس در نهایت می تواند یک عضو مثل دیگر عضوها برای برگزاری جام ملت ها در کشور دیگری باشد؟

آیا این له شدن غرور کشور و مردمی نبود که کفاشیان آنها را به این باور رسانده بود عین آب خوردن میزبانی را برایشان می گیرد؟ خوب به خاطر داریم که رئیس مدام تکرار می کرد: «من در کمیته اجرایی دوست و رفیق دارم. شک نکنید آنها به خاطر همین رفاقت به میزبانی ایران رای می دهند!»


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای داووداحمدی نژادکمی فکرکنیدقرآن سوزی چه ربطی به مکتب ایرانی دارد ؟!



 

 

آقای داووداحمدی نژادکمی فکرکنیدقرآن سوزی چه ربطی به مکتب ایرانی دارد ؟!

موضوع قرآن سوزی و طرح مبحث مکتب ایرانی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد ، مگر اینکه ثابت شود واضع نظریه مکتب ایرانی که دست راست رییس جمهوری محترم است با محافل صهیونیستی و آمریکایی پشت پروژه آتش زدن قرآن هماهنگی و یا خدای ناکرده همکاری دارد! آیا منظور آقای داوود احمدی نژاد این است؟

عصر ایران – حتما  ضرب المثل معروف " آسمان ریسمان کردن " را شنیده اید ؛ اگر شما این را شنیده اید ، بعضی از مسؤولان ، متعهدانه به آن عمل می کنند و آنقدر راحت و مثل آب خوردن وقایع غیرمرتبط را به هم ربط می دهند که شگفتی هر ناظری را برمی انگیزند.

اصولاً برخی از ما ایرانی ها ذهنی بسیار قوی در ایجاد ارتباط بین اموری داریم که اساسا هیچ گونه ارتباطی به هم ندارد و هیچ کس در هیچ گوشه ای از دنیا ارتباط بین دو پدیده حادث شده را نمی بیند و نمی شنود ، اما به یکباره یک مسؤول نخبه ایرانی این ارتباط را می بیند و سریعا به جهان اعلام می کند!

البته در بسیاری مواقع این آسمان ریسمان کردن ها عموما برای تصفیه حساب های شخصی و جناحی مورد استفاده قرار می گیرد که سخنان روز گذشته جناب داوود احمدی نژاد برادر رییس جمهور محترم کشورمان درباره موضوع قرآن سوزی و ارتباط آن با طرح مبحث " مکتب ایرانی " از این قسم استدلال ها (!) می باشد .

آقای داوود  احمدی نژاد در مراسم  بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مشهد با اشاره به موضوع قرآن سوزی در آمریکا گفته است  : "  اگر اکنون شاهد قرآن سوزی هستیم به خاطر توهین به مکتب اسلام در داخل کشور است. بحث مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی پیامدی جز هتک حرمت و آتش زدن قرآن به همراه نداشت. "

این استدلال در واقع از همان آسمان ریسمان کردن ها است که دو موضوعی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند ، به هم مربوط شده و با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد برادر با واضع تئوری مکتب ایرانی اختلاف نظر یا احتمالا مشکل شخصی دارند ، می خواهند گناه یک کار اشتباه و مشمئز کننده در آن سوی آب ها را هم به گردن رییس دفتر برادر خود بیندازند!

این استدلال کردن آن قدر بی پایه است که لزوم زیادی برای آوردن دلیل  در رد آن ندارد ، اما چون متاسفانه آسمان ریسمان کردن مبتلا به جامعه ما است بد نیست چند قلمی در رد این قبیل استدلال ها آورده شود تا سخنگویان این چنینی را نقدی سازنده باشد تا در آینده هنگام سخن گفتن به اتقان استدلال کلامشان بیشتر اندیشه کنند و سخن نامربوط تحویل مردم ندهند:

1- موضوع قرآن سوزی و طرح مبحث مکتب ایرانی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد ، مگر اینکه ثابت شود واضع نظریه مکتب ایرانی که دست راست رییس جمهوری محترم است با محافل صهیونیستی و آمریکایی پشت پروژه آتش زدن قرآن هماهنگی و یا خدای ناکرده همکاری دارد! آیا منظور آقای داوود احمدی نژاد این است؟

2- اینکه در یک گوشه ای از دنیا عده ای از مردم به جهل یا به تحریک و یا با بعض و نفرت و کینه دست به اقدامی جنون آمیز همچون آتش زدن  کتاب مقدس صدها میلیون انسان بزنند ، نباید در این گوشه دنیا ما را به جان هم بیندازد.

هیچ مسلمانی و حتی هر انسان عاقل و دانایی از هر دین و مکتبی با  آتش زدن کتابی مقدس و محترم موافق نیست و این مساله حتی در جامعه آمریکا هم خودش را نشان داد و قاطبه مردم آمریکا و حتی دولتمردان این کشور این عمل را محکوم کرده و از آن ابراز انزجار کردند.

3- توهین به مقدسات دینی و مقدسات مسلمانان امر تازه ای نیست و قدمتی به درازای تاریخ ادیان و تاریخ اسلام دارد ، از همان روزهای نخست اعلام رسالت پیامبر(ص) عده ای با سنگ اندازی و توهین  به مسلمانان به جنگ اندیشه اسلامی رفتند ، آیا آن موقع هم کسی حرف از مکتب ایرانی زده بود ؟ آیا وقتی سلمان رشدی کتاب موهن خود را می نوشت مکتب ایرانی مطرح بود ؟ و آیا وقتی کاریکاتوریست دانمارکی طرح های موهن خود را می کشید کسی حرف از مکتب ایرانی می زد؟

4- آقای داوود احمدی نژاد گفته است که اگر غیرت دینی مسلمانان زیاد باشد کسی جرات توهین به مقدسات اسلام را نخواهد داشت ( نقل به مضمون ) . اما آیا کسی بیش از امام راحل (ره ) غیرت دینی داشت که حکم مرگ سلمان رشدی را صادر کرد ؟ پس چرا پس از سلمان رشدی بار دیگر افرادی مغرض یا بیمار دل همچون او بار دیگر به مقدسات اسلامی توهین کردند که آخرین نمونه های آن ماجرای کاریکاتورهای دانمارکی و آتش زدن قرآن در برخی مناطق آمریکا بود؟

این که مسلمانان باید غیرت دینی داشته باشند ، حرف درستی است اما اهانت های دشمنان اسلام به این دین الهی را نباید محصول بی غیرتی مسلمانان دانست و توپ را به زمین خود انداخت.

5- بسیار خوب تر است که ما وقتی با کسی مشکل داریم بیاییم و واقعا مشکل خود را از راه درست و منطقی حل کنیم نه اینکه تلاش کنیم با مغلطه کلامی و آسمان ریسمان کردن به حریف خود ضربه وارد کنیم . اگر آقای برادر رییس جمهور با مشایی مشکل دارد ، این حق اوست که مشایی را نقد کند و از برادر خود بخواهد از ایشان دوری کند و... اما این درست نیست که گناه اعمال یک عده انسان جاهل در آن سوی دنیا را هم به گردن مشایی بیندازد. به راستی آیا آقای داوود احمدی نزاد به این فکر کرده که با این سخنان بی بنیاد دارد برای طیف هایی مانند وهابی ها خوراک خبری و تحلیلی درست می کند که آنها به استناد این افاضات ، قرآن سوزی را به گردن ایرانی ها بیندازند؟!

... و دعایی در پایان: خدایا ، به ما آنقدر درک و فهم عنایت کن تا قبل از آن که سخن بگوییم ، ولو اندکی فکر کنیم.