ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آقای منصوریان! اکبر آقا اینجوری بزرگ نمی‌شود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,منصوریان

«اکبر آقا به خاطر مشکلات مالی سکته کرد و مرد.» این عین جمله‌ای است که یکی از روزنامه‌ها به نقل از علیرضا منصوریان، سرمربی تیم نفت، با فونت درشت تیتر کرده است.

مصاحبه را که می‌خوانی، می‌بینی که چه از زبان منصوریان و چه از زبان بازیکنان نفت چند بار آن هم به احساساتی‌ترین شکل ممکن تأکید شده است که عامل مرگ اکبر دارستانی، مربی بدنساز تیم نفت، مشکلات مالی بوده است! به عبارت ساده‌تر آقای منصوریان عقیده دارد که بی‌پولی موجب شده اکبر آقا سکته کند و بمیرد.


واقعا چند نفر را می‌شناسید که به طور مستقیم به خاطر بی پولی از دنیا رفته باشند؟ البته فراموش نکنید، وقتی می‌گویند بی‌پولی، منظورشان این نیست که آن خدابیامرز پول نداشته نان شبش را بخرد یا از سر بی‌پولی و درماندگی روی نیمکت پارک می‌خوابیده. اینجا مشخصا منظور از بی‌پولی –حتی اگر کاملا بپذیریم که آقای دارستانی هیچ مبلغی از قرارداد خود را نگرفته باشد- پاس نشدن چک امسال ایشان به رقم 350 میلیون تومان بوده است.

 

اگر فرض کنیم ایشان پارسال با 50 میلیون تومان پایین‌تر برای این باشگاه کار کرده باشد، قرارداد سال قبل‌ آن خدابیامرز 300 میلیونی بوده است. یعنی (بدون احتساب هیچ درآمد دیگری) به طور متوسط ماهانه 25 میلیون تومان درآمد داشته‌اند. همین چند روز پیش بود در سایت اقتصادآنلاین دیدم آماری ارائه شده بود مبنی بر اینکه 10 درصد ثروتمندان ایران دستمزد ماهانه‌ای بالغ بر 8 میلیون به بالا دارند. به عبارتی درآمد ماهی 8 میلیون مرز دارندگی است.

 

با این حساب مرحوم اکبر دارستانی جزو طبقه ندار به حساب نمی‌آمدند. آقای منصوریان طوری حرف می‌زنند که انگار ایشان در زندگی‌اش، یا دغدغه‌‌ای جز پول و کمبود مالی نداشته و یا محتاج نان شب‌اش بوده و حتی نمی‌توانسته حداقل کالری مورد نیاز برای زندگی را تأمین کند!


آقای منصوریان؛ اگر بنا بود بی‌پولی آدم‌ها را بکشد، ما روزنامه‌نگارها دست کم تا حالا باید 10 باری مرده باشیم که تازه درست یا نادرست متعلق به طبقه متوسطیم. انگار شما به کل از میزان درآمد و نحوه زندگی طبقات پایین دست جامعه بی‌اطلاعید. اگر اشتباه نکنم، درآمد ماهیانه بخش قابل توجهی از مستمری بگیران برخی موسسات خیریه دست بالا چیزی حدود 50 هزارتومان در ماه است؛ پس قدری تأمل کنید و چنین یکطرفه و تخت گاز نرانید.


در میان این داستان یاد بحث‌های مربوط به مرحوم هادی نوروزی افتادم. اگر یادتان باشد در آن جو احساسی عده‌ای بیرق حمایت از خانواده آن مرحوم را به دست گرفته بودند و با آب و تاب از تمدید قرارداد باشگاه پرسپولیس با رقم یک میلیارد تومان، آن هم با پسر آن مرحوم می‌گفتند. به عبارتی همه صحبت‌ها پیرامون بحث‌های مالی می‌گشت؛ انگار خود این بازیکن و فقدانش فراموش شده و هم و غم همه پولی بود که بخواهند بعد از مرگش به این و آن بدهند. در آن قیل و قال به یاد دارم که عده‌ای نیز می‌گفتند،

 

باشگاه نفت بدهی‌اش را به مرحوم نوروزی نداده و همین نیز موجب فروپاشی اعصاب او شده و در نهایت به قیمت جان هادی نوروزی تمام شده است. فکرش را بکنید. طلب فصل‌های پیشین یک بازیکن منجر به مرگ آن بازیکن شود! و یا در موردی دیگر؛ در مرگ بازیکنی در سطح رضا احدی به روشنی دیدیم که تکیه و تأکید مستمر همه بر وضعیت مالی این بازیکن بود و صحبت‌هایی که مدام حول مشکلات اقتصادی آن مرحوم می‌چرخید... و حالا شاهدیم که با مرگ یک عضو جامعه فوتبال بار دیگر پای پول و داشتن یا نداشتن به میان می‌آید!


موضوع این نوشته کندوکاو در وضعیت زندگی و اما و اگر کردن در رابطه با شرایط مالی مرحوم دارستانی و انکار مشکلات مالی آن سفر کرده نیست؛ آنچه بسیار در این میان ناپسند جلوه می‌کند و موجب تأسف می‌شود، دستاویز قرار دادن مرگ یک عزیز و «مصادره به مطلوب کردن» چنین رخداد تأثربرانگیزی است چراکه به نظر می‌رسد «مرگ» بار دیگر به فرصتی برای طرح معادلات مادی و در این مورد، به فرصتی برای اعاده طلب‌ها و یا دست‌کم، فرصتی برای سرکوفت زدن به خاطر دیرکرد در پرداخت‌ها تبدیل شده و این واقعا مایه تأسف است.

 

اخبار ورزشی - کاپ


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آقای حمید رضا منصوریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان



 

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان

 

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان بنای مسجد و مدرسه آقابزرگ یكی از باشكوهترین و زیباترین مساجد دوره قاجار در ایران به شمار می آید. این بنا در خیابان فاضل نراقی کاشان واقع شده است.

 

ساختمان این مدرسه با سرمایه شخصی به نام حاج محمد تقی خانبان طی سال های 1250تا1260 هجری قمری جهت استفاده نماز جماعت و درس و بحث داماد خود، ملا مهدی نراقی دوم، برادر ملا احمد نراقی، ملقب به آقابزرگ بنا شده و به این نام معروف شده است.


مسجد و مدرسه آقا بزرگ؛ کاشان تمامی این بنا از جمله گنبد که جزو بزرگترین گنبدهای آجری است با آجر ساخته شده و تزئینات بکار رفته در این بنا عبارت است از: کاشی کاری، آجرکاری، کتیبه های نفیس گچی و کاشی، مقرنس کاری، خطاطی ثلث و نستعلیق و نقاشی، که نقاشی این مدرسه توسط استاد محمد باقر قمصری صورت گرفته است. کتیبه های خطوط مسجد توسط اساتید برجسته خوشنویس کاشان از جمله: محمد ابراهیم (جد خاندان معارفی)، محمد حسین (جد خاندان ادیب) و بسلمه های طغری توسط سید صادق کاشانی نوشته شده است.

 

مسجد و مدرسه آقا بزرگ؛ کاشان این مسجد دارای سردر زیبایی است كه سقف آن با مقرنس های معلق گچی و نقاشی تزئین یافته و دیوارهای جلوخان از كتیبه بالای سردر تا كف تختگاه های طرفین درگاه با كاش های خشتی الوان پوشیده شده است. هیئت اصلی بنا و گنبد و بارگاه با شكوه آن به واسطه عظمت ساختمان و طرح عالی و نقشه بی نظیر به خصوص دقایق و فنون معماری اصیل ایرانی كه در آن بكار برده شده، یكی از بناهای مهم ایرانی اسلامی بشمار می رود.

 

مسجد و مدرسه آقا بزرگ؛ کاشان پس از ورود به محوطه مدرسه، دو صحن فوقانی و تحتانی و حجره های محل سکونت طلاب و گنبد آجری با شکوه و گلدسته های دو طرف آن خود نمایی می کند. علاوه بر این دو حیاط خلوت، آب انبار بزرگ، شبستان دیگری در پشت گنبد، ساختمان مسجدی که در جنب گنبد واقع است و محراب کاشی کاری واقع در شبستان جنب گنبد که در حقیقت مجموعه ای است از هنرهای کاشی کاری، گچ بری، کتیبه نویسی، مقرنس کاری ونقاشی، از جمله متعلقات این بنای عظیم است.

 

مسجد و مدرسه آقا بزرگ؛ کاشان مسجد آقابزرگ از نظر پلان جزو مساجدی است كه دارای سه شبستان می باشد و نكته مهم وقابل توجه در این محل تلفیق مسجد و مدرسه است. تمامی بنا با آجر ساخته شده تزئینات بكار رفته در آن جذابیت خاصی به این بنا بخشیده است.