ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آغوش باز استقلال برای ستاره های الاهلی


رسانه های قطری در حالی از کنار گذاشتن دو بازیکن ایرانی الاهلی از این باشگاه خبر می دهند که هر دو بازیکن یک فصل دیگر قرارداد دارند.

ورزش سه: مجتبی جباری و پژمان منتظری دو بازیکن ایرانی الاهلی این روزهای به یکی از سوژه های جالب توجه رسانه های قطری تبدیل شده اند تا جایی که دیروز این رسانه ها از رسمی شدن جدایی هر دو بازیکن خبر داده و مدعی شدند باشگاه به دنبال انتخاب جانشین برای جباری و منتظری است.

در واکنش به این اخبار نزدیکان به دو بازیکن ایرانی مدعی هستند با توجه به این که جباری و منتظری هر کدام یک سال دیگر با الاهلی قرارداد دارند باشگاه قطری برای کنار گذاشتن آنها باید تاوان سنگینی از نظر مالی بپردازد آن هم رد این شرایط و اوضاع و احوال نامساعد مالی. باشگاه الاهلی که در بین تیم های پولدار قطری جایگاه چندان خوبی ندارد در این سال ها هم با بحران های مالی دست و پنجه نرم کرده به همین خاطر بیعد به نظر می رسد برای کنار گذاشتن دو بازیکن ایرانی زیر بار خسارت چند میلیون دلاری برود.

در همین گیر و دار سفر مدیربرنامه هر دو بازیکن ایرانی به دوحه قطر که امروز صبح انجام شد می تواند تا حدود زیادی معادلات نامجهول اخیر را حل کند. شهراد ناظمی که قرارداد جباری و منتظری را با باشگاه الاهلی بسته قرار است در نشستی با مسئولان باشگاه تصمیم نهایی را راجع به آینده دو بازیکن اتخاذ کند گرچه در این راه هم مشکلاتی هست که ممکن است سرنوشت جباری و منتظری در فوتبال قطر را با ابهامات دیگری مواجه کند.

باشگاه الاهلی این روزها خود را برای برگزاری انتخابات جدید ریاست باشگاه آماده می کند.جایی که هیات امنای باشگاه بر اساس قوانین خاصی از بین خود یک رئیس برای باشگاه انتخاب می کنند، رئیسی که با خریدن آرا می تواند قدرت مالی خود را به رخ کشیده و نشان دهد از قدرت مالی برای هدایت باشگاه برخوردار است. کاندیداهای ریاست در بین باشگاه های قطری به این شکل عمل می کنند که با خرید هر یک از آرای هیات امنا علاوه بر بالا بردن شانس ریاست خود قدرت مالی شان را به رخ می کشند آن هم بدون این که انگ خریدن آرا به پیشانی شان بچسبد و بحث تبانی به میان بیاید!

آن چه محرز است این که وضعیت نهایی جباری و منتظری بعد از انتخاب رئیس جدید باشگاه و همچنین روشن شدن تکلیف نیمکت رهبری الاهلی مشخص خواهد شد از همین رو استقلالی ها که امیدوار بودند هر دو این بازیکنان را برای فصل آتی به خدمت بگیرند فعلا باید منتظر باشند و ببینند معادلات در دوحه و باشگاه الاهلی به چه شکلی حل و فصل خواهد شد.اما باید گفت باشگاه تهرانی محتمل ترین گزینه برای هر دو بازیکن است به خصوص که هم جباری هم منتظری سال های خوبی را با استقلال داشتند و با این تیم به عناوین زیادی رسیدند و جزو محبوب ترین نفرات در بین طرفداران نیز محسوب می شوند و با این شرایط آغوش استقلال برای هر دو نفر باز است.

دو بازیکنی که به نظر می رسد قربانی جنگ های داخلی میان مدیران باشگاه شده اند چون عملکردی که در طول فصل داشتند می توانست دلیل خوبی برای حفظ آنها در فصل آتی باشد تا الاهلی با قدرت بیشتری وارد لیگ ستارگان شده و برای آسیایی شدن تلاش کند. منتظری و جباری در هفته های پایانی نیم فصل دوم از کلیدی ترین مهره های سبزپوشان دوحه قلمداد شده و نمایش آنها تاثیر فراوانی در ثبت جایگاه ششمی برای این تیم داشت.


ویدیو مرتبط :
استقلال الاهلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره دوباره علیه پرویز مظلومی؟/جباری: باید تمرینات استقلال بهتر شود



 

باشگاه استقلال , مجتبی جباری , تیم ملی  , استقلال

 

به عقیده جباری ،تیم ملی فقط این دوره شانس حضور در جام جهانی را دارد و دوره های بعد، نه!

با عصا آرام عرض زمین را طی می کند. هواداران که به زمین ریخته اند، دور او حلقه زده اند و مدام عکس می گیرند. او هم می ایستد و مدام فلاش ها روی صورتش است. مجتبی جباری که انگار از جشن قهرمانی راضی نیست، حال و حوصله حرف زدن ندارد ولی اصرار ما برای مصاحبه باعث می شود تا او بعد از مدت ها دوباره، حرف های جالبی به زبان بیاورد. جباری که از برخی ناله ها، شاکی است می گوید: «هی نگوئیم فلان بازیکن را نداریم، بهتر است تاکتیک تیم را عوض کنیم.»

*عصایت را کی کنار می گذاری و می توانی دوباره برای استقلال بازی کنی؟

الان زمان مناسبی برای حرف زدن نیست و یک وقت دیگر حرف بزنیم.

*یک وقت دیگر هم دوباره حرف نمی زنی. الان استقلال قهرمان شده و بد نیست بعد از مدت ها سکوت کمی درباره شرایط صحبت کنی. اگر موافق شاید درباره قهرمانی حذفی شروع کنیم.

بازی که اصلا خوب نبود. حاصل کار دو تیم در 120 دقیقه یک یا دو موقعیت گل بود. کلا بازی بدی از آب در آمد. هر چقدر که زمان جلوتر رفت ما توانستیم از نظر بدنی مسلط شویم و خدا را شکر توانستیم این قهرمانی را به دست بیاوریم.

*درباره وضعیت خودت...کی برمی گردی؟

فکر می کنم از یک ماه دیگر بتوانم دوباره برای استقلال بازی کنم.

*استقلال اولین جام را به دست آورد. برای دومی هم کلی برنامه دارید...

ما خیلی زحمت کشیدیم که توانستیم در حذفی قهرمان شویم. در این راه کلی تلفات دادیم و خدا را شکر با قهرمانی همراه شد. با این اتفاق، فشار تا حدود زیادی از روی ما برداشته می شود و به امید خدا در لیگ هم با روحیه و انگیزه بالاتری بازی خواهیم کرد.

*برای آسیا هم که کلی برنامه دارید.

بله، تا آنموقع آندو می رسد. یکی دو بازیکن دیگر هم به ترکیب برمی گردند و می توانیم هماهنگ تر شویم و با قدرت بیشتری بازی کنیم. واقعا این فینال برای ما انگیزه بخش بود و کلی کمک کرد که بتوانیم دوباره خودمان را بهتر از قبل کنیم.

*البته در این مدت مهاجم های استقلال گلایه داشتند و می گفتند خوب تغذیه نمی شوند و جای مجتبی جباری خیلی خالی است.

چند سالی هست که با همین مهاجم ها داریم کار می کنیم و به هم عادت کرده ایم. به یک درک متقابل از بازی هم رسیده ایم و می خوب در زمین همدیگر را پیدا می کنیم. این حرف هایی که گفته اند نظر لطفشان است ولی الان زمانی نیست که درباره نبودن آدم ها در ترکیب حرف بزنیم و مدام بگوئیم چیکار کنیم. باید مسیرهای دیگر را امتحان کنیم. تمرینات بهتر شود. تاکتیک های تیم را عوض کنیم تا به وسیه آن بتوانیم در بازی های دیگر نتیجه بگیریم. این که مدام در رسانه ها بگوئیم این را نداریم، آن را نداریم، اینطوری نمی شود نتیجه بگیریم، به جایی نمی رسیم. باید در تیم تغییرات ایجاد کنیم و یک تغییر سیستم و تاکتیک بدهیم.

*انصافا این مصدومیت ها هم تاثیرگذار بوده. به هر حال استقلال مهره های خوبی را در ترکیب ندارد. انگار چشم خورده اید.

این به خاطر فشار است نمی شود گفت چون چشم خورده این اینقدر آسیب دیده دادیم. فشار لیگ زیاد است و فاصله بازی ها کم. به خاطر همین وقتی یک بازیکن آسیب دیدگی جزئی هم داشته به خاطر این نزدیکی بازی ها معمولا یکی دو بازی از دست می دهد. فرصت هم زیاد نیست تا بچه ها بتوانند بعد از هر بازی خستگی را از بدشان بیرون کنند. این فشار روی همه تیم هاست و بالاخره ما هم به خاطر همین یکسری بازیکن مصدوم دادیم. سفرهای طولانی هم مزید بر علت شد. الان رفتیم لیگ قهرمانان بازی کردیم و در برگشت دیدید که کیانوش رحمتی آسیب دید. الان هم بازی ها به قدرس حساس شده که تیم نمی تواند با تمام قوا نرود. به خاطر همین باید از همه مهره ها استفاده شود و بازیکنی نمی تواند استراحت کند. به همین دلیل مشکل آسیب دیدگی پیش می آید.

*درباره قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی هم حرف بزنیم. با ازبکستان، کره جنوبی، لبنان و قطر در یک گروه هستم. برداشت ها متفاوت است. برداشت تو از این گروه چیست؟

از گروه قبل هم صعود کردن به این مرحله راحت نبود. کیفیت تیم ها بالا رفته. یکسری تیم اسمی حذف شدند و این نشان می دهد کیفیت گروه مقدماتی خوب بود. به هر حال تیم های دیگر هم دارند کار می کنند و انصافا شناختشان از ما زیاد است، نسبت به شناختی که ما از این تیم ها داریم. الان تیم دارد طوری آماده می شود که می خواهد در جام جهانی نتیجه بگیرد. صرفا برای ورود به جام جهانی کروش کار نمی کند او می خواهد تیم ملی در آن مسابقات هم خوب نتیجه بگیرد. وقتی شدت و حرارت کار اینقدر بالاست قطعا ما می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. من اینطوری فکر می کنم که اگر شرایط تغییر نکند، قطعا امسال تنها شانس ما برای صعود به جام جهانی خواهد بود.

*یعنی دوره های بعدی شانسی نداریم؟

قطعا شانس زیادی نداریم و کار خیلی سخت تر می شود.بقیه تیم ها دارند پیشرفت می کنند و ما پسرفت. نمونه اس کیفیت همین زمین ها یا استادیوم های ماست. با توپ های درجه دو بازی می کنیم و این وضعیت همینطور ادامه دارد. همه می گویند امکانات نیست، زمین ها خراب است ولی کسی توجه نمی کند. نموه اش همین جشن قهرمانی ما در جام حذفی. افتضاحتر از دوره های قبل بود. اصلا برنامه ریزی درست و حسابی نداشت. برای لیگ برتر که هیچ، ما حتی برای لیگ های دسته یک و دو باید زمین چمن مناسب داشته باشیم. متاسفانه در همین لیگ برتر زمین های خوب نداریم. انگار کاری برای فوتبال اصلا نمی شود.

*البته تو جزو معدود بازیکنانی هستی که حتی از استقلال هم ایراد می گیری و معمولا می گویند مجتبی جباری بازیکنی است که باحاشیه ها کار دارد...

آخر اینها یک چیز مشخص است. من نمی خواستم حرف بزنم ولی دیدم شما که تا اینجا آمدید و کلی زحمت کشدیدید، سکوتم را شکستم. الان زمانی است که آدم بتواند دو کلمه حرف درست و حسابی بزند، قاطی این حرف هایی که می گویند خدا را شکر قهرمان شدیم... الان شما نگاه کنید. من احترام زیادی برای همه قایل هستم و کاری هم ندارم، آدم هایی که وسط زمین هستند برای چه قشری اند ولی نگاه کنید همه در زمین هستند و دنبال اینند که یک قسمت کار را بگیرند و در این قهرمانی شریک باشند. الان این حرف ها را می زنیم، 100 سال دیگر هم همینطور. وقتی نمی توانیم این کارهای جزئی را درست کنیم، قطعا تیم های دیگر با برنامه ریزی درست و خوب و با امکانات بیشتر می توانند از ما جلو بزنند و پیشرفت کنند.

*الان همین زمین حافظیه، درست زیر پایمان کیفیت خوبی ندارد...

من که این حرف ها را گفته ام و الان هم می گویم خوب نیست ولی انگار یکسری دیگر، خواسته های دیگری دارند.../خبرآنلاین