ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آشنایی با کابوس منصوریان از نزدیک (عکس)



نمایش روز گذشته کاوه رضایی مهاجم جوان ذوب‌آهن در بازی روز گذشته مقابل نفت‌تهران یکی از بهترین اجراهای فردی این فصل لیگ‌برتر فوتبال ایران بود.

کاوه رضایی در مسابقه پنج شنبه با انواع و اقسام حرکات تکنیکی و تاکتیکی، شوت های از راه دور و پاس های کلیدی نقش اصلی را در شکست سنگین نفت‌تهران مقابل ذوب‌آهن ایفا کرد. خوب است بدانید که ذوبی ها در بازی اول روز گذشته مقابل نفت 13 موقعیت گلزنی داشتند که این یک رکورد عجیب در لیگ‌برتر ایران محسوب می‌ شود.

کاوه رضایی که اولین گل ذوب‌آهن را در شرایط تک به تک به ثمر رساند، یک بار تیر دروازه بیرانوند را لرزاند و گل دوم را هم روی ضربه کاشته او و برگشت توپ به هادی محمدی به ثمر رساند. این بازیکن سپس گل چهارم را با یک برش زیبا در نیمه دوم وارد دروازه بیرانوند کرد و گل پنجمش را هم که شاید زیباترین گلش بود هم یک ضربه چیپ تکنیکی به سمت دروازه زردپوشان بود.

اخبار,اخبارورزشی,اخبار کاوه رضایی

کاوه رضایی که در نیم فصل اول برای سایپا بازی می‌کرد، بازیکنی است که تبحر خاصی در موقعیت سازی و البته حضور در نقاط کور خط دفاعی دارد و مدافعان کند نفت‌تهران بارها مغلوب همین خصوصیات او شدند. وی که در غیاب مرتضی تبریزی و مسعود حسن زاده به عنوان مهاجم هدف به میدان رفته بود، نشان داد که تصمیم سعید آذری مدیر ذوب در پرداخت پول برای خرید وی در نیم فصل چقدر درست بوده است. جالب اینکه کاوه می‌ توانست به استقلال هم برود، اما آبی ها به جای او رضا عنایتی و میلاد سلیمان فلاح را به خدمت گرفتند!

اخبار,اخبارورزشی,اخبار کاوه رضایی

رضایی که شاگرد سابق علیرضا منصوریان در تیم امید بوده است، قبل از بازی برای سرمربی سابقش دسته گل برد و در طول بازی هم دسته گلی دیگر تقدیم وی کرد. درخششی که ممکن است رویای قهرمانی نفت را کاملا از بین برده باشد. اگرچه 4 هفته تا انتهای لیگ باقی است.

اخبار ورزشی - ورزش 3


ویدیو مرتبط :
آشنایی با محیط کار قاب عکس دیجیتال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با ترسناک ترین موزه های جهان (+عکس)



موزه های مختلفی در حوزه های گوناگون مثل مردم شناسی ، جواهرات ، صنایع دستی و بسیاری موضوعات دیگر در سراسر دنیا وجود دارد. در این موزه ها عمدتا به انسان احساس آرامش و سکون دست می دهد. اما فراموش نکنید که همیشه مکانهایی متفاوت نیز وجود دارد.در این مطلب شما را با 8 موزه ترسناک در دنیا آشنا می کنیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ترس و وحشت از جمله حس هایی است که همیشه موجب به وجود آمادن حسی متفاوت در انسان می شود. اگر به دنبال احساس ترس در موزه ها هستید به خواندن ادامه دهید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با موزه هایی آشنا کنیم که ترس و وحشت را به اعماق وجود شما وارد خواهند کرد.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

موزه عبرت

 

دوران 25 ساله حکومت پهلوی دوم، پس از کودتای ننگین 28 مرداد یکی از تاریک ترین دوران در تاریخ سرزمین ایران بود. پلیس مخفی رژیم شاه به نام ساواک به سرعت تبدیل به سازمانی مخوف و ترسناک شد که هرگونه صدای مخالفت با رژیم شاهنشاهی را برنتافته و به سرعت در نطفه خفه می کرد. چند سال پس از تشکیل این سازمان ، با کمک سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا کمیته ای مشترک از ساواک، اطلاعات ارتش شاهنشاهی و شهربانی تشکیل شد و نام "کمیته مشترک ضدخرابکاری" را برای خود برگزید.

 

این سازمان یکی از منفورترین تشکیلات انتظامی و امنیتی در تاریخ ایران لقب گرفت . این کمیته دارای بازداشتگاهی موقت بود که در حوالی میدان توپخانه سابق قرار داشت. این بازداشتگاه موقت مکانی بود که دستگیر شدگان در مرحله اول به آن وارد می شدند و تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار می گرفتند. این مکان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به موزه عبرت تغییر نام پیدا کرد تا یادگاری باشد از دوران تاریک رژیمی که بدترین ظلمها را بر مردم خود روا داشت.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

موزه سیاه چال

 

دوران قرون وسطا در قاره اروپا ، زمانی بود که مصادف با تاریکی و سلطه کلیسای اشرافی و حکومت پادشاهی بر زندگی مردم بود. در این دوران هر کس که به هر شکلی با حکومت ظالمانه کلیسا و اشرافیت حاکم بر جوامع اروپایی مخالفت می کرد به عنوان مرتد به سیاهچال انداخته می شد و تحت شدید ترین انواع شکنجه قرار گرفته و در بسیاری از اوقات به اشکالی بی رحمانه کشته می شدند. در شهر لندن ، پایتخت انگلستان ، موزه ای به نام " سیاه چال لندن" وجود دارد که انواع و اقسام ابزار آلات شکنجه و قتل که در زمان قرون وسطا استفاده می شود در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

مدرسه جرم شناسی ایتالیا

 

مدرسه جرم شناسی کشور ایتالیا دارای یک موزه قدیمی است که انواع و اقسام مختلفی از وسایل آدم کشی و شکنجه ، باقی مانده اعضای بدن انسان ها و یا نقاشی ها یا تصاویر مربوط به آنها در آن محل پیدا می شود. " سزار لامبرسو" جرم شناس مشهور ایتالیایی در اواخر قرن نوزدهم میلادی این مدرسه را برپا کرد. این موزه مکان بسیار مناسبی برای افرادی است که در ذهن خود خواهان یک تجربه جدید و ترسناک هستند.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

موزه مادام توسودس

 

در شهر لندن پایتخت انگلستان موزه ای وجود دارد که مربوط به نام " مادام توسودس" معروف شده است. خود این زمان که در زمان انقلاب کبیر فرانسه زندگی می کرده است با جمع آوری سرهای قربانیان در دوره موسوم به " ترور" در انقلاب فرانسه به درست کردن مجسمه هایی از قربانیان می پرداخته است. در این موزه البته مجسمه های مومی از شخصیتهای مشهور دیگر مثل سیاستمداران ، هنرمندان و ورزشکاران نیز وجود دارد. در طول بازدید شما کارمندان موزه با لباس ها و گریم های ترسناک در مقابل شما ظاهر شده و سعی می کنند تا شما را بترسانند.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

موزه دخمه مردگان

 

در جزیره پالرمو ، در کشور ایتالیا موزه ای وجود دارد که شما را خواهد ترساند. اعضای صومعه این جزیره از قرن شانزدهم تا پایان قرن نوزدهم میلادی پس از مرگ به اینجا منتقل شده و جناز آنها در کنار دیوار به صف قرار گرفته است. هوای خنک و محیط خشک جزیره به حفظ جسدها کمک کرده است . این جنازه ها با البسه ای که در زمان مرگ به تن داشته اند به این مکان منتقل شده اند و به همین صورت در این مکان باقی مانده اند.

 

موزه های جهان,ترسناک ترین موزه های جهان

 

موزه بیمارستان روانی Glore

 

در این موزه که در ایالت میسوری آمریکا قرار دارد شما با مجموعه ای جالب و البته گاهی ترسناک رو به رو می شوید. این مجموعه متعلق به مطالعات دکتر " جورج گلوره " که در زمینه درمان بیماری های روانی فعالیت می کرد مرتبط است. در این مجموعه شما با دستگاه های مربوط به درمان با شوک الکتریکی یا تخت های مخصوص نگاه داشتن افرادی با مشکلات و حملات عصبی شدید رو به رو می شوید.

 

چند کلمه کلیدی

 

موزه آنتومی پاریس

 

این موزه که قدمت آن به قرن 18 میلادی بازمی گردد ، توسط جراح فرانسوی " هونوره فرگنونارد" جراح فرانسوی به وجود آمده است. در این موزه شما با اندام مردگانی که جنازه آنها پس از مرگ بر روی آن ها کار شده و به عنوان نمایی از داخل بافت های بدن انسان به نمایش در آمده است. در این موزه انواع و اقسام جنازه ها از سنین مختلف جمع شده و پس از جدا شدن پوست بدن برای استفاده برای مدت طولانی آماده می شدند.

 

چند کلمه کلیدی

 

موزه ماتر

 

این موزه در شهر پنسیلوانیا در کشور آمریکا قرار دارد. این موزه در سال 1853 میلادی توسط دکتر "توماس دنت ماتر" ساخته شد و هدف از آن تحقیقات پزشکی بود. در این موزه شما با نمونه های مختلف جمجمه های انسان ، نمونه های از انسان های عجیب الخلقه ، تکیه هایی از بدن انسان های معروف ، وسایل عجیب پزشکی و یا نمونه های جنین های مرده متولد شده رو به رو خواهید شد./عصرایران