ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌ها


استرالیا در ژانویه میزبان رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا 2015 خواهد بود.

خبرگزاری فارس: پنج شهر استرالیا میزبان برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا 2015 خواهند بود که از اول تا 22 ژانویه در چهار گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات در گروه C با تیم‌های امارات، قطر و بحرین بازی خواهد کرد.

نیوکاسل

نیو سوث ولز، استرالیا


نیوکاسل که در رأی گیری «لونلی پلنت بست» در جشنواره بین‌المللی سفر در سال 2011 و 2012 یکی از 10 شهر برتر جهان شناخته شد و جایزه ایونتس سیتی را به خود اختصاص داد، شهری ساحلی و پر جنب و جوش است که سواحلی بکر و تماشایی، کافه‌هایی چندملیتی، رستوران‌های معتبر جهانی و فروشگاه‌ها و مرکز خریدهای زیادی دارد.

هفتمین شهر بزرگ استرالیا و دومین شهر قدیمی این کشور تنها دو ساعت با سیدنی و کمتر از یک ساعت با زمین بازی آبی پورت استفن فاصله دارد.

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا

این شهر که حول بزرگترین بندر تجاری استرالیا بنا شده است، دارای تفرجگاه‌هایی در کنار دریا، سواحلی چند ملیتی و پارک‌های سرسبز است و با ساحل، تالاب‌ها و پارک‌های ملی احاطه شده است.

شهرهای کمی در جهان بالاتر از نیوکاسل هستند که می‌توانند مدعی شوند که مرکز شهرشان توسط هشت ساحل احاطه شده است.

میرودر، نیوکاسل، نوبیس و بار بیچ به خصوص مکان‌های محبوب ماهیگری و موج‌سواری هستند. نیوکاسل جایی ایده‌آل برای هنر و فرهنگ است و گالری‌ها و بوتیک‌های زیادی در امتداد داربی استریت، نیوکاسل ایست و کوکس هیل قرار دارند. مکان‌های فرهنگی و ورزشی بین‌المللی این شهر نیز میزبان محبوب‌ترین مراسم استرالیا هستند.

نیوکاسل در ورزشگاه نیوکاسل میزبان بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 خواهد بود.


کانبرا

پایتخت کشور استرالیا

کانبرا، پایتخت استرالیا به انتخاب بازدید کنندگان از این شهر در جایزه «برترین انتخاب بازدیدکنندگان» 2013 در میان 10 شهر برتر منطقه جنوبی اقیانوس آرام قرار گرفت.

در حالی که کانبرا را می‌توان قطب سیاسی استرالیا دانست، این شهر جوان و مدرن جایی برای کشف قصه‌‌های استرالیایی از طریق جذابیت‌های ملی است که سهم زیادی در رنگ و بوی این کشور دارند. پایتخت استرالیا ترکیب بی‌نظیری از هنر و فرهنگ، فعالیت‌های بیرون از خانه به علاوه جذابیت‌های دوستانه خانوادگی برای سرگرم کردن و آموزش دادن کودکان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا

شاهد تمرینات ورزشکاران برتر استرالیا در مؤسسه ورزشی استرالیا باشید؛ در بزرگترین مجموعه هنربومی استرالیا در جهان در گالری ملی استرالیا شگفت‌زده شوید؛ از یکی از بزرگترین موزه‌های دنیا، یادواره جنگی استرالیا بازدید کنید و جایی که قصه‌های استرالیایی در موزه ملی استرالیا زنده هستند را کشف کنید.

این شهر با جمعیت 380 هزار نفر، اطراف دریاچه برلی گریفین، دریاچه‌ای مصنوعی که محبوب دوچرخه‌سواران، دوندگان و کسانی است که به پیاده‌روی می‌آیند. فاصله آن تا ساحل جنوبی نیو ساوث ولز و کوه‌های برفی خوش منظره دو ساعت و نیم رانندگی است.

کانبرا تنوع غذایی فراوانی دارد و بخش سرگرمی و غذاخوری محبوبی در مرکز شهر قرار گرفته است.


بریسبین

کوئینزلند، استرالیا


بریسبین مرکز ایالت نیمه استوایی فوق‌العاده کوئینزلند و دروازه ورود به بسیاری از جذابیت‌های منطقه است.بریسبین با روزهای گرم و آفتابی تقریبا در تمام روزهای سال، مقصد نهایی 75 میلیون مسافری است که سالانه به این شهر می‌آیند.

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا

این شهر به خاطر زندگی خارج از خانه مردمش، رویدادهای ورزشی بین‌المللی، مراکز خرید، نمایش‌های فرهنگی و نمایشگاه‌هایش و بسیاری از جذابیت‌های دیگر شناخته شده است. بریسبین سومین شهر بزرگ استرالیا است و حدود دو میلیون نفر با فرهنگ‌های مختلف جمعیت دارد. این شهر با تقویم رویدادهای فرهنگی و موسیقی، مملو از انرژی است. رویدادهای ورزشی جهانی، تجهیزات برگزاری کنفرانس‌ها، پارک‌ها و پیاده‌روهایی در کنار رودخانه کلان‌شهری پرتحرک را به وجود آورده است. اگر به اکتشاف کوئینزلند بپردازید انتخاب‌های فراوانی از سواحل زیبا تا تاکستان‌های پرپشت، تورهای حیات وحش، تماشای عبور وال‌ها یا جاهای دورافتاده کوئینزلند خواهید داشت.

بریسبین میزبان هفت مسابقه در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 از 10 تا 22 ژانویه 2015 خواهد بود.


ملبورن

ویکتوریا، استرالیا


ملبورن شهری شیک، پیچیده و فعال با خیابان‌ها و گذرگاه‌هایی مخفی که باید آنها را کشف کرد؛ بوتیک‌ها و فروشگاه‌های طراحی لوکس، رستوران‌ها و مکان‌های پخش موسیقی زنده و غذاهایی بین‌المللی است.

ملبورن به دلیل تقویم غنی برگزاری تئاترها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی اخیرا برای سومین بار متوالی به عنوان برترین شهر قابل زندگی شناخته شده است. ملبورن زمینه‌های کافی را برای پذیرایی از مسافران فراهم می‌کند.

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا

ملبورن احترام منحصر به فرد و بدون تزلزلی نسبت به ورزش دارد. با امکاناتی بین‌المللی مانند زمین کریکت ملبورن، ملبورن پارک، پارک AAMI، زمین گرندپریس ملبورن و پیست مسابقه فلمینگتون در نزدیکی مرکز شهرف ورزش هرگز از قلب این شهر و بازدیدکنندگان آن دور نمی‌شود.

یکی از هیجان‌انگیزترین چیزهایی که در ملبورن با آن روبرو می‌شوید، کثرت جاهای دیدنی این شهر است که باعث می‌شود وسوسه شوید تا تمام زمانتان را در ملبورن سپری کنید و از رویدادهای ورزشی، جذابیت‌ها و مکان‌های دیدنی آن دیدن کنید اما تنوع بیشتری در این منطقه انتظار شما است؛ دهکده‌های ساحلی و شهرهای کوهستانی از جذابیت‌های بی‌شمار این منطقه هستند. می‌توانید در یکی از تماشایی‌ترین مسیرها رانندگی کنید تا کفش‌های پیاده‌روی‌تان را به پا کنید و آن را از فروشگاه‌ها و بازارهای محلی خرید کنید.


سیدنی

نیو سوث ولز، استرالیا


سیدنی که سه سال متوالی از سوی انجمن رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان بهترین شهر برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها انتخاب شده است، مقصد هیجان‌انگیزی است که به خاطر ساختمان‌های زیبا، بندرگاه‌های چشم‌نواز و ساحل‌های آفتابی زیبایش شناخته شده است.

از منظره هیجان‌انگیز بندر سیدنی تا ساحل معروف بوندی، سیدنی برای همه سلیقه‌ها چیزی برای عرضه کردن دارد. آب و هوای مدیترانه‌ای سیدنی، با موزه‌های جهانی و گالری‌های هنری، زندگی 24 ساعته، رستوران‌های معتبر جهانی، شیوه زندگی راحت و میراث ساختمانی غنی باعث می‌شود متوجه شوید که این شهر چرا تا این حد معروف و محبوب است.

آشنایی با شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا

اگر اولین‌بار است که به سیدنی می‌روید، هیچ‌چیزی قابل مقایسه با دیدن نماهای فوق‌العاده شهر، پل بندری سیدنی، سالن اپرای سیدنی و بندرگاه سیدنی نیست.

برای لذت بردن از جذابیت‌های دیگر سیدنی به ساحل بوندی، مانلی، سوص هد و واتسونس بی و همچنین پارک ملی بوتانی بی در جنوب سیدنی بروید.

سیدنی با موج‌سواری، کایاک‌سواری، پارک‌های حیات‌وحش، آکواریوم‌ها، سوارکاری و پارک‌ها و باغ‌هایش می‌توانند برای خانواده‌ها سرگرم‌کننده باشد.


ویدیو مرتبط :
معرفی شهرهای میزبان جام ملت های 2015 استرالیا - سیدنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا



 

 

 

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا

 

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت 19:10 امشب به وقت ایران در ورزشگاه 50 هزار نفری دوحه قطر در حضور معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

سفیدپوشان ایران در آغاز این دیدار حملاتی را روی دروازه قطر، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 انجام دادند که با بی‌دقتی مهاجمان کشورمان این موقعیت‌ها از دست رفت.

در ادامه این دیدار شاگردان برونو متسو به بازی مسلط شدند و 2 موقعیت مناسب گلزنی را توسط یار سرشناس خود، سباستین سوریا از دست دادند که در یکی از این حملات و در دقیقه 15 سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان کشورمان یک موقعیت تک به تک و ایده‌آل را از مهاجم زهردار حریف گرفت.

ملی‌پوشان ایران نیز در دقیقه 30 توسط آندرانیک تیموریان می‌توانستند به گل برتری مقابل حریف در این نیمه برسند، اما تیموریان نتوانست از اشتباه بزرگ خط دفاعی و سعد الشیب، دروازه‌بان قطری‌ها بهره لازم را برده و برای تیم ملی ایران گلزنی کند.

این رقابت تدارکاتی در نیمه دوم سرد و بی روح آغاز شد. در این نیمه نیز چند حمله نصفه و نیمه توسط بازیکنان 2 تیم روی دروازه‌های یکدیگر خلق شد که در یکی از آنها شوت محکم و سرکش غلامرضا رضایی که به تازگی وارد میدان شده بود از پشت محوطه جریمه قطر از بالای دروازه این تیم راهی اوت شد.

در دقیقه 68 نیز سید جلال حسینی روی یک ارسال با ضربه سر توپ را به دستان سعدالشیب فرستاد.

در دقیقه 69 در حالی که حملات ایران پردامنه تر از قبل دنبال می‌شد، رضایی در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان قطر تعادلش را با برخورد مدافع قطری از دست داد که این برخورد را داور مجارستانی خطای پنالتی تشخیص نداد.

در دقیقه 71 ضربه زیبا و روی پای پژمان نوری از پشت محوطه جریمه با بدشانسی ملی‌پوشان ایران پس از برخورد به تیرک دروازه قطر راهی اوت شد تا بهترین بخت شاگردان قطبی برای باز شدن دروازه‌ حریف نیز راه به جایی نبرد.

در نهایت این دیدار دوستانه 10 روز مانده به آغاز رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا با این نتیجه مشخص شود که کادر فنی 2 تیم بیشتر به قصد محک زدن بازیکنان خود به منظور شناسایی ترکیب اصلی برای حضور پرقدرت در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، تیم‌های خود را در این دیدار دوستانه به میدان فرستاده بودند.

ژولت ژابو، داور مجارستانی این دیدار به ابراهیم ماجد و مسعود الحمد از قطر و سید مهدی رحمتی از ایران کارت زرد نشان داد.

طبق توافق انجام شده توسط مسئولان 2 تیم، در این مسابقه هر کدام از تیم‌های ایران و قطر حق انجام 6 تعویض را داشتند.

ترکیب تیم ملی ایران:

سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، محمد نصرتی (46-خسرو حیدری)، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر (58-پژمان نوری)، مسعود شجاعی (77-هادی نوروزی)، رضا نوروزی (66-محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری (64-غلامرض رضایی)

تیم‌های ایران و قطر فردا با یاران ذخیره خود و پشت درهای بسته در دیدار دوستانه دیگری با هم دیدار می‌کنند.