ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آشنایی با رشته رزمی موی تای



موی تای,رشته رزمی موی تای,تاریخچه رشته موی تای

تای بوکسینگ یا موی تای یک هنر دفاع شخصی سنتی است

 

آشنایی با رشته رزمی موی تای
تای بوکسینگ یا موی تای یک هنر دفاع شخصی سنتی است. این هنر رزمی با بوکس متفاوت است زیرا در مبارزه آن، پاها، آرنج ها، زانوان و همچنین ضربات مشت به یک اندازه به کار می روند. بنابراین آن را می توان به نوعی یک هنر رزمی آزاد به شمار آورد. در یک رقابت تای بوکسینگ، پنج راند سه دقیقه ای وجود دارد که بین هر کدام از آنها دو دقیقه استراحت گذاشته می شود.


موی تای در سال 1650 میلادی و در زمانی که پادشاه Naresuen، حاکم کشور Siam توسط افراد کشور Burmese اسیر شد و برای آزادی خود پیشنهادی داد تا با دوازده نفر از قهرمانان رزمی کار این کشور مبارزه کند و آنها را شکست دهد متولد گردید. او با موفقیت، همه این دوازده تن را شکست داد و تبدیل به یک قهرمان ملی گردید و از آن پس مردم کشور Thais با افتخار از این قهرمان رزمی کار خود یاد می کردند. این هنر رزمی حتی در زمان صلح هم مورد تمرین و آموزش سربازان قرار می گرفت و سربازان، بدون اسلحه با یکدیگر می جنگیدند و این گونه خود را آماده نگاه می داشتند.

 

رشته رزمی موی تای,موی تای,تاریخچه رشته موی تای

در یک رقابت تای بوکسینگ، پنج راند سه دقیقه ای وجود دارد

 

در آن زمان، قوانین خاصی برای مبارزه وجود نداشت؛ رزمی کاران وزن کشی نمی شدند و راندی در کار نبود. بوکسورها پابرهنه مبارزه می کردند و مشت ها و بازوان خود را با طناب پوشانده و به طرز بسیار وحشیانه ای به یکدیگر حمله می کردند. متدهای آموزشی بسیار گسترده و مختلف بود.


می توان گفت که ریشه تای بوکسینگ را می توان در فرامین بودا هم پیدا کرد. آئین Ram Muag یک آئین سنتی و روحی است که در آن اصول انجام نزد و قربانی برای خدایان، احترام به والدین و آموزگاران، دوست داشتن دیگران، شاه و وطن اجرا می شود. در این آئین و همچنین در هنگام مبارزات موسیقی نواخته می شود که البته اخیراً فنون بوکس غربی نیز به تکنیک های موای تای راه پیدا کرده و متدهای آموزشی و تاکتیک های موی تای تحت تأثیر فنون غربی قرار گرفته اند.

 

در پنجاه سال اخیر، موی تای شهرت بیشتری پیدا کرده و دستکش های مخصوص، وزن کشی و راندهای سه دقیقه ای در این مسابقات لحاظ می شود. به خاطر طبیعت خشن تر و تکنیک های زیباتر و موی تای، مبارزان این هنر رزمی از احترام بیشتری در بین طرفداران رشته های رزمی برخوردار هستند.

منبع : razmikar.ir


ویدیو مرتبط :
تمرینات پایه موی تای -ورزش رزمی-موی تای- تای بوکس -مبارزه تا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



 

 

 

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



نوحی برای دبیركلی آسیا كاندیدا شد
حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند

از ایران برای حضور در كمپ جهانی موی‌تای كه قرار است به زودی در تایلند برپا شود، دعوت شد.

محمد نوحی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی كه برای انجام امور مربوط به برنامه ریزی میزبانی مسابقات آسیایی موی تای در ایران به تایلند سفر كرده بود، روز گذشته با تاپ سوان رئیس و استفان فوكس دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای دیدار كرد.
در این نشست مقرر شد تا ایران هم در كمپ ویژه موی تای جهان در تایلند حضور یابد و مسابقات قهرمانی آسیای این رشته در قالب دومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی ایران برگزار شود.
ایران یكی از 16 كشور مطرح جهان است كه در این كمپ ویژه شركت خواهد كرد.
تمرینات شركت كنندگان در این اردو از طریق چندین شبكه تلویزیونی پخش شده و در نهایت رزمی‌كاران در یك مبارزه حرفه ای شركت كرده تا به 2 نفر برتر 2 میلیون دلار جایزه نفدی اهدا شود.
یكی از ویژگی های این كمپ رزمی ترویج و ارایه فرهنگ ملی و بومی هر ورزشكار است.
همچنین در این جلسه محمد نوحی برای دبیر كلی موی تای آسیا كاندیدا شد.
دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای نیز از میزبانی ایران برای مسابقات آسیایی استقبال كرد و آن را وسیله ای برای گرایش بیشتر جوانان ما دانست.