ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آشنایی با اسکیت نمایشی



آشنایی با اسکیت نمایشی
اسکیت نمایشی ( Figure skating)‏ یا پاتیناژ نمایشی(Patinage artistique)‏ ویا یخماله نمایشی یکی از ورزش‌های المپیک است که در آن افراد به طور تکی، دو نفره یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز روی یخ می‌پردازند.این ورزش از ورزش‌های رسمی المپیک زمستانی محسوب می‌شود.

 

اسکیت نمایشی,پاتیناژ نمایشی,یخماله


اتحادیه جهانی اسکیت (ISU) مسؤول برگزاری مسابقات این ورزش و پرورش داوران این رقابت ها در کشور های مختلف می باشد.مسابقات این ورزش از سطح مقدماتی و پایه ای تا سطح حرفه‌ای چون مسابقات ملی و بین‌المللی و المپیک برگزار می شود.


رشته‌ها
اسکیت نمایشی بازی‌های المپیک زمستانی شامل سه ( یا در واقع چهار) رشته است :
رقابت‌های انفرادی: در دو دسته مردان و زنان برگزار می شود و شرکت کنندگان به اجرای حرکات خود به صورت فردی می پردازند.
در رقابت های دونفره : هر تیم از یک ورزشکار زن و یک ورزشکار مرد تشکیل می شود که با همکاری یکدیگر به اجرای حرکات ویژه ای بر اساس نظم و انضباط خاص خود می پردازند؛این حرکات شامل «جهش با پرتاب» که در آن ورزشکار مرد با بلند کردن ورزشکار زن و پرتاب او به سمت بالا و اجرای حرکت چرخش توسط ورزشکار زن در روی سطح یخ به اجرای این حرکت می پردازد؛
حرکت «آسانسور» که در آن مرد ورزشکار زن را در بالای سر خود نگاه می دارد؛ حرکت «چرخش جفت» که در آن هردو ورزشکار با هم در یک محور مشترک به چرخش می پردازند، و دیگر حرکاتی از قبیل چرخش ها و جهش ها و دیگر حرکات مخاطره آمیز می باشد.


رقص روی یخ  : نیز گونه دیگری از اسکیت نمایشی است که توسط یک تیم دونفره متشکل از یک ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن انجام می شود.تفاوت رقص یخی با رقابت‌های دونفره در این است که ورزشکاران در رقص یخی بر روی رفت و آمد های پیچیده تر و حرکات سنتی رقص بالروم تمرکز دارندالبته قوانین برخی از حرکات رقص نمایشی مانند حرکت آسانسور با رقابت های دونفره متفاوت است.


 در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۴ رویداد تیمی شامل چهار رویداد انفرادی مردان٬ انفرادی زنان٬ دونفره و رقص یخی برگزار می شود. اسکیت هماهنگ یکی دیگر از رشته های ورزش اسکیت نمایشی است که جزء ورزش های المپیک نمی باشد .


اسکیت هماهنگ شامل ۱۲ تا ۲۰ ورزشکار است .حرکت های نمایشی باید با نظم و هماهنگی ویژه ای انجام گیردواعضای تیم باید با یکدیگر یکپارچگی کامل داشته باشند.
منبع:گلد اسپورت


ویدیو مرتبط :
اسکیت نمایشی گچساران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باشگاه اسپین، آکادمی تخصصی اسکیت نمایشی


گروه اسپین، اولین و تنها گروه برگزار کننده حرکات نمایشی و ژیمناستیک به صورت آکادمیک و ترم بندی شده، مطابق با آخرین متدهای آموزشی مؤسسه رویال آکادمی انگلستان .