ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آستانه تحمل فوتبالی‌ها پایین آمده/ مصاحبه‌ و شکایت جای پهلوانی!



اخبار,اخبار ورزشی,اخبار آستانه تحمل فوتبالی‌ها پایین آمده

مصاحبه های پینگ پنگی  پرتعداد حالا جای گذشت و پهلوانی را بین اهالی فوتبال گرفته و هیچکس حاضر نیست کمی از روح ورزش را خرج الگوسازی برای جوانان کند. حالا همه یاد گرفته‌اند علیه هم شکایت کنند!

وقتی خبر رسید که علی دایی از محمد مایلی کهن شکایت کرده شاید خیلی ها بر این باور بودند که این دو بیش از یک دهه است که با هم مشکل دارند و همیشه یک نفر وساطت کرده و کار را جمع کرده است و حالا هم همینگونه خواهد شد.

دایی اما این بار تا جایی رفت که مایلی‌کهن را پشت میله های زندان اوین ببیند و البته این کار را هم کرد تا همه بفهمند دنیایی که در آن زندگی می کنیم دنیای متفاوتی از یک یا دو دهه قبل شده و رابطه دیگر کاربرد ندارد و ضابطه جایش را گرفته است! در واقع اگر چه طبق حکم قاضی حق با علی دایی بود اما زندانی شدن مایلی کهن وحشت به دل مردمانی انداخت که هنوز در رویای دنیای گذشته خودشان زندگی می کردند.

از آن روز به بعد انگار فاز شکایت‌ها عوض شد. چون همه فهمیدند پشت این شکایت‌ها ممکن است چیزی بیش از ترساندن طرف مقابل و عقب نشاندن او رخ دهد، مثلا ممکن است عادل فردوسی‌پور محبوب‌ترین چهره تلویزیونی هم با همه آن سادگی و ادبش برود پشت میله‌های زندان، یا نکونام کاپیتان تیم ملی ایران یا کعبی که حتی پس از ضرب و شتم فیگو هم به زندان نرفت...

این که حق با کیست موضوع ما نیست و تعیین آن با قاضی است، اما می توانیم بگوییم آستانه تحمل اهالی فوتبال بسیار پایین آمده است. از علی دایی و امیر قلعه‌نویی گرفته تا برسیم به دیگرانشان که البته الگوهایی برای یک جامعه هستند و هرکدام یک سر این فوتبال را رنگی می کنند.

این آستانه تحمل در پاره ای موارد آنقدر پایین آمده که در برخی موارد نمی توانیم به یاد بیاوریم که دلیل شکایت چه بوده است؟ شاید به سر سوزنی یا شوخی یا یک کار آماری رسانه ای یا انتقادی از اطرافیان و ...

به این موضوع باید مصاحبه های تند و سریالی را هم اضافه کرد که بین اهالی فوتبال رد و بدل می شود. شاید همان شکایت هایی که اشاره شد از همین مصاحبه های تند و انتقادی شروع می شود. حالا نوبت به فتح الله زاده و قلعه نویی رسیده تا مصاحبه های پینگ پنگی علیه یکدیگر را آغاز کنند.

اینها بحث‌هایی است که می توان بررسی کرد، می‌توان متر کرد البته واحد اندازه گیری برای آستانه تحمل وجود ندارد اما به نظر می‌رسد این آستانه برای مردم مختلف، متفاوت است مثلا می توان گفت آستانه تحمل عادل از امیر بالاتر است و با وجود مصاحبه های مختلف حتی در مورد تهمت دلالی به خانواده فردوسی‌پور، یا اجنبی پرست خواندن و یا هفته‌ای یکبار علیه وی حرف زدن، عادل هنوز از امیر قلعه‌نویی  شکایت نکرده اما قلعه‌نویی که از اهالی فوتبال است  شکایت کرده و این نشان دهنده آن است که آستانه تحمل فوتبالی‌ها پایین آمده و نسبت به چند سال قبل که اینها الگوی پهلوانی و گذشت بودند امروز این الگو بودن را از دست داده اند و تاب نمی آورند .

این البته حق آنهاست که شکایت و یا مصاحبه های تند کنند اما برای برخی هنوز این رفتار و شکایت‌ها نامانوس و غریبه است. کاش اهالی ورزش اندکی آرام تر باشند و از همه مهمتر اینکه گذشت داشته باشند حال می خواهد دایی و مایلی کهن باشند یا امیر قلعه نویی و علی فتح الله زاده و ...

 

اخبار ورزشی -مهر


ویدیو مرتبط :
مختصری پیرامون مهارتهای گفتگو و عللی كه باعث پایین آمدن آستانه تحمل می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از مصاحبه تند علیه سعید لو /شمس:پیامکی تهدید شدم؛شکایت می‌کنم/گفتند انتقاد کنی،بد می‌بینی!



پس از مصاحبه تند علیه مدیریت سابق سازمان تربیت‌بدنی

شمس:پیامکی تهدید شدم؛شکایت می‌کنم/گفتند انتقاد کنی،بد می‌بینی!

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: در روزهای اخیر پیامک‌های تهدیدآمیزی برای من ارسال شد که امروز به پلیس شکایت می‌کنم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی هفتمین دوره رقابت‌های جام جهانی برابر کلمبیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

پس از این ناکامی اکثر مربیان و کارشناسان نسبت به عملکرد ملی‌پوشان انتقاد کردند. یکی از این افراد حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بود. شمس اعلام کرد حالا باید یقه سعیدلو را گرفت. این مصاحبه سرمربی سابق تیم ملی باعث شده تا در روزهای اخیر پیامک‌های تهدیدآمیز برای او ارسال شود.

حسین شمس با تایید این خبر به خبرنگار فارس گفت: بعد از اینکه مصاحبه‌هایم در ارتباط با برخی مسئولان سابق سازمان تربیت بدنی صورت گرفت و گفتم نباید در کار فوتسال و فوتسال دخالت می‌کردند، تلفن تهدیدآمیزی داشتم که بعد به پیامک تبدیل شد.

وی ادامه داد: آن فرد اعلام کرد اگر یک بار دیگر درباره آن مسئول اظهار نظر کنم بد خواهم دید. بعد از اینکه جواب دادم و گفتم به پلیس آگاهی شکایت خواهم کرد، او ترسید و دیگر این موضوع قطع شد و تماسی گرفته نشد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: امروز به پلیس آگاهی می‌روم و شماره و پیامک‌های او را نشان خواهم داد. اگر از طرف فرد مسئولی باشد برخورد لازم صورت می‌گیرد، زیرا در کشورمان آزادی هست و دلیلی ندارد کسی که مسئول است مصونیت قانونی داشته باشد. در غیر این صورت، موضوع را برای شناسایی فرد تهدید کننده پیگیری می‌کنم تا متوجه شوم چه کسی دست به این کار زده است./فارس