ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آزمون جدید برای الگری در یوونتوس


خروج آرتورو ویدال بر تردیدهای موجود در یوونتوس می‌افزاید اما لوکا چتا بر این باور است که اکنون ماسیمیلیانو الگری این فرصت را دارد تا میراث خود را تحکیم کند.

طرفداری: «گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی» از بایرن بپرسید که آیا این مثل صحت دارد یا خیر و مطمئناً با جواب مثبت روبه‌رو خواهید شد. بی‌تردید، باواریایی‌ها با خرید آرتورو ویدال، ستاره‌ای بی‌چون و چرا به ترکیب‌شان اضافه می‌کنند. هنوز این انتقال رسمی نشده، اما هواداران بایرن، که چهار سال است منتظر وقوع این اتفاق هستند، به صبر کردن در این مورد عادت دارند. در سال 2011، نبردی بین بایرن و یوونتوس برای خرید ویدال، که در آن زمان 24 ساله بود، شکل گرفت. سرانجام، بایر لورکوزن و تانک شیلیایی، غول‌های تورینی را انتخاب کردند.

طی چهار فصل، «جنگ‌جو» به یکی از بهترین هافبک‌های دنیای فوتبال تبدیل شده است. سبک بازی همه-فن-حریف-طور او شامل 48 گل در 171 بازی و هم‌چنین صلابتی مثال‌زدنی در امور دفاعی است. اما سؤال پیش روی هواداران یووه این است که چرا وی تصمیم به ترک باشگاه گرفت؟ شاید پاسخ این پرسش طی روزهای آتی، شفاف‌تر بشود.

اما فارغ از این موضوع، به نظر می‌رسد که شاهد «سال صفر» در «لا وِچیا سیگنورا» هستیم. هفته گذشته، چهار خرید جدید باشگاه به عموم معرفی شدند: پائولو دیبالا، سامی خدیرا، ماریو مانژوکیچ و سیمونه زاتزا. اما برعکس آن، خروج آندره‌آ پیرلو و کارلوس توز، دو حفره بزرگ را در تیم ایجاد کرده است. ویدال به زودی سومی را بر جای خواهد گذاشت. علاوه بر این سه ستاره، بازیکنان دیگری نیز، که طی این فصول پربار به بیانکونری کمک رسانده‌اند، راه خروج در پیش گرفتند؛ بازیکنانی از جمله مارکو استوراری، سیمونه په‌په و الساندرو ماتری. اینک از یووه 2011/12 فقط 9 نفر باقی مانده‌اند و انتظار می‌رود یکی از این 9 نفر؛ یعنی پائولو دی شیلیه، در این تابستان تیم را ترک کند. اکنون پس از چهار سال چیرگی و صعود به فینال لیگ قهرمانان، شاهد فرگشت یوونتوس هستیم.

این‌ها خود خبرهایی در مورد مردی می‌دهند که وظیفه هدایت این گروه، به او سپرده شده است. ماسیمیلیانو الگری طی یک سری تحولات، جانشین آنتونیو کنته شد. این اتفاق در تاریخ 15 جولای 2014 رخ داد و دقیقاً 12 ماه بعد قصه انتقال ویدال به بایرن به وجود آمد. الگری حسب الوظیفه، چهارمین اسکودتوی پیاپی را برای باشگاه به ارمغان آورد. او تصریح کرده است که این فصل، رسیدن به سطح برخی از برترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایتالیا -- مانند کویین‌کوئنیو دی اوروی یوونتوس دهه 1930 و اساطیر ایل گرنده تورینوی دهه 1940 -- اولویت اصلی است.

مدیریت باشگاه با دادن کلید کار کردن با تیم جدید به الگری، اعتماد خود را به این مرد لیورنویی نشان داده است. این آزمون جدیدی برای او به شمار می‌رود. منتقدین می‌گویند که قهرمانی فصل پیش الگری در سری A با تیم کنته صورت گرفت. آن‌ها به این مسئله توجهی نشان نمی‌دهند که وی توانست عملکرد بهتری در اروپا نسبت به کنته داشته باشد. اما اکنون الگری فرصت دارد تا نقش و نگار خود را توسط تیم «خودش» بر جای بگذارد.

وی در میلان توانست در همان اولین فصل، قهرمان اسکودتو شود. اما پس از ناکامی در برابر بیانکونری در سال 2012، شاکله روسونری از هم پاشید. دیگر هیچ شانسی برای رشد بیش‌تر وجود نداشت. الگری در ژانویه سال 2014 اخراج شد و میلان نیز به سقوط ادامه‌دارش، ادامه داد.

الگری تا کنون اعتراف کرده که این فصل «یوونتوس باید تغییر کرده و راه حل‌های جدیدی را بیازماید.» در حال حاضر فقط آلوارو موراتا، فرناندو یورنته و کینگزلی کومان در خط حمله باقی مانده‌اند. اما «شیر شاه» (لقب یورنته) به خروج از باشگاه لینک شده است. از طرف دیگر، اضافه شدن سه چهره جدید به خط حمله، ممکن است ناشی از تغییرات احتمالی در آرایش تیم و احتمال دگرگونی سیستم 2-1-3-4 محبوب الگری باشد.

در خط میانی باید یک تصمیم گرفته شود. خدیرا به جمع کلودیو مارکیزیو و پل پوگبا می‌پیوندد. پست پوگبای فرانسوی واضح است اما آن دو چطور؟ «شاهزاده» توانست در مقاطعی از فصل پیش، که پیرلو غایب بود، به خوبی جای او را پر کند. از سوی دیگر، خدیرای آلمانی چهره‌ای با هوش بالای تاکتیکی است و او نیز می‌تواند به عنوان سپر خط دفاعی در مرکز میدان قرار بگیرد. در این صورت، مارکیزیو آزادتر خواهد شد تا بیش‌تر به حملات بپیوندد. وی فصل پیش تنها 3 گل به ثمر رساند؛ کم‌ترین تعداد گل زده‌اش از فصل 2009/10 به این سو.

تصمیمات دیگر به فروش ویدال مربوط می‌شوند. انتظار می‌رود که یووه از فروش این هافبک شیلیایی، حدود 40 میلیون یورو به دست بیاورد و الگری نیز صریحاً از علاقه‌اش به خرید یک هافبک تهاجمی سخن گفته است. او قبلاً از ایسکو و اسکار به عنوان دو تن از هافبک‌های تهاجمی مورد علاقه‌اش نام برد. اما در حال حاضر ماریو گوتسه و یولیان درکسر اصلی‌ترین گزینه‌های باشگاه محسوب می‌شوند. خرید گوتسه از بایرن به نظر سخت‌تر است و از سوی دیگر، بیانکونری مایل نیست تا معادل بند آزادسازی درکسر؛ یعنی 45 میلیون یورو، هزینه کند؛ زیرا وی اخیراً مشکلات مصدومیت داشته است. به همین خاطر، انتقال او، اگر بخواهد رخ دهد، با مبلغی کم‌تر صورت خواهد گرفت.

یکی دیگر از پست‌های جالب توجه، دفاع چپ است که اکنون تنها شاغل در آن، پاتریس اورای کهنه‌کار است. اضافه کردن یک بازیکن به آن پست، راه حلی طولانی‌مدت خواهد بود. بدین ترتیب اگرچه بیانکونری قسمت عمده انتقالات‌اش را به فاصله اندکی بعد از پایان فصل 2014/15 انجام داد، اما باز هم شاهد فعالیت‌هایی در «وینُوو» خواهیم بود.

فصل پیش وقتی الگری جای کنته را گرفت، سؤالاتی پیرامون وضعیت یوونتوس شکل گرفتند. او از آن آزمون نمره‌ای عالی کسب کرد. اینک که چندین تن از سربازان کهنه‌کار این دوره طلایی از تیم رفته‌اند، الگری فرصت یافته تا میراث خودش را تثبیت کند.


ویدیو مرتبط :
آزمایش بازاریابی آزمایش مفهوم ایده آزمون تفاوت استعداد آزمون شخصیت آزمون علایق و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی یوونتوس و تساوی روبین‌کازان بدون آزمون



اخبار, نتایج لیگ اروپا


اخبار ورزشی - نتایج لیگ اروپا
پیروزی یوونتوس و تساوی روبین‌کازان بدون آزمون

یوونتوس موفق شد رقابت های لیگ اروپا را با یک پیروزی خانگی آغاز کند.

به گزارش ایسنا،، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا شب گذشته با انجام دیدار‌هایی در سراسر قاره اروپا آغاز شد.

یوونتوس در یکی از مهم ترین دیدار‌ها توانست با 2 گل ترابزون اسپور را شکست دهد تا با خاطره‌ای خوب به ترکیه برود. شاگردان کونته از همان ابتدا فشار سنگینی روی دروازه تیم ترکیه ای ایجاد کردند اما موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. در پانزدهمین دقیقه مسابقه، دنیل اسوالدو خرید جدید باشگاه یوونتوس روی اشتباه مدافع تیم ترکیه ای و پاس توز، با دروازه بان ترابزون تک به تک شد و حساب کار را یک بر صفر کرد. ضربه او دقیقاً از بین پای دروازه بان وارد دروازه شد و این نخستین گل او با پیراهن یوونتوس بود. به این ترتیب نیمه نخست با برتری یک بر صفر یوونتوس به پایان رسید.

دقیقه 60 آشوب هواداران تیم ترابزون و پرتاب ترقه هایی به داخل زمین، بازی را برای چند دقیقه ای متوقف کرد تا داور دوباره دستور دهد کار از سر گرفته شود.بازیکنان ترابزون در موقعیتی عالی توانستند دروازه جان‌ لوئیجی بوفون را باز کنند، اما پاس عرضی هافبک این تیم از بیرون به داخل زمین ارسال شده بود و گل این تیم مردود اعلام شد. در ادامه حرکت ترکیبی زیبا و پاس خوب یورنته درون محوطه جریمه با ضربه پوگبا به تیرک دروازه خورد و موقعیت جدی دیگری برای بیانکونری از دست رفت.

در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه، پاس عرضی و زیبای توز را پوگبا با شوتی فنی به کنج دروازه ترابزون فرستاد تا حساب کار 2-0 شود و بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

در دیگر دیدار حساس این مرحله سوآنزی و ناپولی در انگلیس به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این دیدار تیم مهمان بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدای بازی یک شوت توسط همسیک به سمت دروازه شلیک کرد که با عکس العمل خوب دروازه بان به کرنر رفت. بعد از آن سوانزی بازی را در دست گرفت. بهترین موقعیت نیمه اول باز هم نصیب بونی شد. پاس توی عمق هرناندز او را در موقعیت تک به تک قرار دارد ولی ضربه چیپ او با خروج به موقع دروازه بان به گل تبدیل نشد. تیم میزبان موقعیت های زیادی در نیمه اول داشت که در هیچ یک موفق نبود.

در این نیمه هم سوانزی بازی را بهتر شروع کرد و ناپولی دل به ضد حملات بسته بود. اولین موقعیت حساس را اشلی ویلیامز بدست آورد که ضربه او با شیرجه زیبای رینا به کرنر فرستاده شد. بعد از آن نوبت ناپولی بود که خطرساز شود. کایخون بعد از دریبل مدافع سوانزی یا یک ضربه نوک پا دروازه را از پشت محوطه جریمه تهدید کرد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه تیم سوانزی موقعیت های نصفه و نیمه ای داشت که با بی دقتی بازیکنان و درخشش رینا به گل تبدیل نشد و بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

روبین کازان نیز در شبی که سردار آزمون بازیکن ایرانی را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نمی دید نتیجه نسبتا خوبی کسب کرد و در خانه رئال بتیس به تساوی یک بر یک دست یافت.

تابلوی نتایج
آنژی صفر – خنک صفر
کورنومترس صفر – لیون صفر
دنیپرو یک – تاتنهام صفر
دیناموکیف صفر –والنسیا 2
اسبجرگ یک – فیورنتینا 3
یوونتوس 2 – ترابزون صفر
لیبرچ صفر – الکمار یک
پائوک سالونیکا صفر – بنفیکا یک
آژاکس صفر – سالزبورگ 3
پورتو 2 – اینتراخت فرانکفورت 2
لاتزیو صفر – لودوگراتس یک
ماریبور 2 – سویا 2
بتیس یک – روبین کازان یک
سوآنزی صفر – ناپولی صفر
ویکتوریاپلژن صفر- شاختاردونتسک یک
اخبار ورزشی - ایسنا