ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آزمون: تا جام جهانی در روسیه می‌مانم


لژیونر فوتبال ایران در لیگ روسیه در گفت‌وگویی از ماندن در فوتبال روسیه تا سال 2018 خبر داد. او همچنین از فدراسیون فوتبال ایران خواست بهترین امکاناتش را برای تیم ملی ایران فراهم کند.

خبرگزاری ایسنا: سردار آزمون یکی از موفق‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران است که در تیم روستف توپ می‌زند. پایگاه اینترنتی Asian Football Channell در گفت‌وگویی اختصاصی با این بازیکن درباره آینده سردار صحبت کرده است.

در این گفت‌وگو آمده است: در کشور استعدادخیز ایران بازیکنان جوان ارزشمند زیادی دیده می‌شوند ولی کسی که با آمار گلزنی ثابتش توجه همه را به خود جلب کرده است، سردار آزمون بیست و یک ساله بوده است. او در رده‌های جوانان بهترین گلزن فوتبال ایران بود و توانست در رده‌های زیر 17 سال، زیر 20 سال و زیر 23 سال ایران در مجموع 30 گل به ثمر برساند و شم بالای گلزنی خودش را نشان دهد.

این شم بالای گلزنی خیلی زود چشم استعدادیابان روبین‌کازان را گرفت تا آزمون به این تیم روسی بپیوندد. با توجه به این که سردار در ابتدا در روبین‌کازان بازیکن ذخیره بود، زیاد به بازی گرفته نشد تا این که توانست در 8 بازی 2 گل به ثمر برساند و خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند و با گلزنی در مرحله گروهی لیگ اروپا توانایی بالای خودش را نشان داد و راه را برای خود هموار کرد.

به ثمر رساندن یازده گل در لیگ روسیه نه تنها باعث دعوت این بازیکن به تیم ملی ایران قبل از جام جهانی شد که او با پیشنهاد آرسنال و ابراز علاقه از سوی یوونتوس، تاتنهام و بارسلونا روبه‌رو شد. سردار البته این پیشنهادها را رد کرد و ترجیح داد در لیگ روسیه بماند.

با توجه به پایان دوره 3 ماهه سردار آزمون در روستف خیلی‌ها منتظر ماندند تا ببینند سرنوشت این بازیکن چه می‌شود. او درباره تمامی این اتفاقات با Asian Football Channell به گفت‌وگو نشست.

پس از دو فصل حضور در روبین‌کازان، چه شد که به روستف پیوستید؟

راستش در روبین‌کازان موقعیتی برایم پیش آمد که انگیزه‌ام را از دست دادم و همین باعث شد تمرکزم نیز از بین برود. به همین خاطر تصمیم گرفتم تا به روستف بپیوندم. می‌دانستم که قربان بردیف مربی سابق من در روبین‌کازان، در روستف مشغول به کار است. او مربی بسیار خوبی است و می‌داند چطور از من بازی بگیرد تا نهایت توانم را نشان دهم. وقتی اولین بار به روبین‌کازان پیوستم، او آنجا بود و بنابراین رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم و در واقع حضور او یکی از دلایلی بود که من روستف را انتخاب کردم. البته مهم‌ترین دلیل من برای این کار این بود که بتوانم بار دیگر بازی کنم و اعتماد به نفسم را به دست آورم.

شما 4 گل در روستف به ثمر رساندید و با گل آخر خودتان به این تیم کمک کردید تا در لیگ برتر روسیه باقی بماند. دوران حضورتان را در روستف چگونه ارزیابی می‌کنید؟

واقعا دوران حضورم در روستف را دوست دارم. آنجا عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتم. هر چند اوایل یک سری مشکلات داشتم. خوشبختانه رابطه خوبی با کادر فنی و بازیکنان داشتم. ولی در واقع انتظارم از خودم بیشتر بود. انتظار داشتم بیشتر گل بزنم. تمام توانایی‌ام را در روستف نشان دادم. این مربی است که باید درباره عملکرد من نظر بدهد. در کل برای من تجربه خوبی بود.

از حضور خود در فوتبال روسیه بگویید؟ شما در جوانی ایران را ترک و پیشنهادهای چشمگیر تیم‌های ایرانی را رد کردید و به لیگی خیلی بهتر از ایران یعنی روسیه رفتید. دلیل این تصمیمتان چه بود؟

ترک کردن ایران در 18 سالگی کار آسانی نبود. فقط تمرکزم روی این بود که سطح فوتبالم را بهتر کنم و به بازیکن بزرگی تبدیل شوم. با خانواده‌ام مشورت کردم و به روسیه رفتم. اوایل خیلی به من سخت گذشت ولی کم‌کم خودم را با شرایط جدید وفق دادم و الان خیلی راضی هستم که این اتفاق افتاد و به لیگ روسیه رفتم. هر چند می‌توانستم بیشتر از حالا از خودم راضی باشم که نشد. امیدوارم که پیشرفت کنم و به بازیکن بزرگتری در آینده تبدیل شوم.

آیا پیوستن به تیمی در 5 لیگ برتر دنیا برای شما در اولویت است؟

نه. من با روبین‌کازان قرارداد دارم و خودم دوست دارم قراردادم تمدید شود و در روسیه باقی بمانم. همانطور که می‌دانید جام‌ جهانی 2018 در روسیه برگزار می‌شود و تیم‌ها در این کشور در حال پیشرفت هستند. دوست دارم اینجا بمانم و پیشرفت کنم.

درباره تیم ملی ایران برایمان بگو. کارلوس کی‌روش بازیکنان جوان زیادی را به تیم ملی ایران دعوت کرده است. درباره این مدت و دوران گذار در تیم ملی زیر نظر کی‌روش چه نظری دارید؟

خیلی از این برنامه مربی استقبال می‌کنم و امیدوارم این بازیکنان جوان در آینده بدرخشند. ما باید این توجه به بازیکنان جوان را حفظ کنیم. با خیلی از این بازیکنان آشنا بودم. کارلوس کی‌روش می‌داند چطور باید آنها را پیدا و به آنها کمک کند تا پیشرفت کنند. علاوه بر آن بازیکنان باتجربه در تیم مثل تیموریان و شجاعی به ما کمک می‌کنند تا پیشرفت کنیم. تنها نگرانی من از کمبود امکاناتی است که فدراسیون فوتبال ایران برایمان تدارک دیده است. ما برای یک ملت بازی می‌کنیم و فدراسیون فوتبال ایران باید بهترین امکاناتش را برای ما فراهم کند.


ویدیو مرتبط :
روسیه برای جام جهانی آماده می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپانیا، انگلیس و روسیه در یک قدمی صعود به جام جهانی



 تیم‌های صعودکننده به جام جهانی 2014,جام جهانی برزیل

اسپانیا، انگلیس و روسیه در یک قدمی صعود به جام جهانی

رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 سه‌شنبه شب در حالی به پایان می‌رسد که مدافع عنوان قهرمانی برای صعود به جام جهانی تنها به یک تساوی در خانه نیاز دارد.

به گزارش  ایسنا ، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در قاره اروپا سه‌شنبه شب با چند دیدار در 9 گروه این رقابت‌ها به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014 و مرحله پلی اف مشخص شود.

- گروه A
* بلژیک – ولز
* اسکاتلند – کرواسی
* صربستان – مقدونیه
سرنوشت این گروه برای جام جهانی مشخص شده است. بلژیک با 25 امتیاز از 9 دیدار توانست صعودش را به عنوان تیم نخست به جام جهانی قطعی کند و کرواسی با 17 امتیاز راهی پلی‌آف شده است. تمامی سه دیدار باقی مانده این گروه تشریفاتی خواهد بود. با این حال بازی کرواسی برابر اسکاتلند می تواند حکم یک دیدار تدارکاتی خوب برای این تیم قبل از شروع مرحله پلی اف صعود به جام جهانی باشد.

- گروه B
* بلغارستان – جمهوری چک
* ایتالیا - ارمنستان
* دانمارک -‌ مالت
ایتالیا از این گروه صعودش را به جام جهانی 2014 قطعی کرده است. لاجوردی‌ پوشان در بازی قبل خود برابر دانمارک به تساوی دو بر دو رسیدند تا دانمارکی‌ها شانس صعود از این گروه به مرحله پلی‌آف داشته باشند. چهار تیم از این گروه روی کاغذ شانس صعود به مرحله پلی‌آف دارند. بلغارستان و دانمارک 13 امتیازی هستند و چک و ارمنستان 12 امتیازی هستند. سه بازی باقی مانده این گروه تکلیف تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف را مشخص خواهد کرد.

- گروه C
* سوئد - آلمان
* جزایر فارو – اتریش
* ایرلند – قزاقستان
سرنوشت این گروه نیز کاملا مشخص شده است. آلمان همان طور که از پیش مشخص بود صعودش را از این گروه به جام جهانی 2014 قطعی کرده است. شاگردان یوآخیم لوو که یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی 2014 هستند در بازی آخر خود باید با سوئد، تیم دوم این گروه بازی کنند که خیالشان از بابت صعود به مرحله پلی اف راحت شد. یاران زلاتان ابراهیموویچ با برتری در بازی قبل برابر سوئد توانستند صعود خودشان را به مرحله پلی اف قطعی کنند.

- گروه D
* مجارستان - آندورا
* ترکیه - هلند
* رومانی – لتونی
هلند از این گروه صعودش را به جام جهانی قطعی کرده است. آنها در بازی قبلی خود موفق شدند با هشت گل مجارستان را در هم بکوبند. در آن دیدار روبین فان پرسی توانست هت تریک کند ورکورد گلزنی پاتریک کلایورت در تیم ملی هلند را بشکند. آنها در حساس‌ترین بازی این گروه باید با ترکیه دیدار کنند که این دیدار برای تیم ملی ترکیه بسیار حساس و تعیین کننده است.

 

شاگردان فاتح تریم در بازی خانگی برابر هلند پیروزی‌می خواهند تا صعودشان را به مرحله پلی اف قطعی کنند . در این گروه ترکیه و رومانی 16 امتیازی هستند. یکی از این دو تیم باید در حسرت جام جهانی بماند و تیم دیگر راهی پلی‌آف شود. رومانی در دیگر دیدار این گروه در دیداری آسان باید از استونی پذیرایی کند.

- گروه E
* نروژ - ایسلند
* سوئیس – اسلوونی
* قبرس - آلبانی
سوئیس تیم صعود کرده از این گروه به جام جهانی است. ‌آنها در بازی آخر از اسلوونی پذیرایی خواهند کرد؛ دیداری که تاثیری برای تیم سوئیس نخواهد داشت. ایسلند و اسلوونی، دو تیم این گروه تلاش زیادی برای رسیدن به پلی‌آف دارند. ایسلند در صورتی که بتواند به پلی‌آف صعود کند، به نوعی شگفتی خلق کرده است. آنها باید در اسلو با نروژ دیدار کنند؛ نروژی که تیم حذف شده این گروه است.

- گروه F
* آذربایجان - روسیه
* پرتغال – لوکزامبورگ
* رژیم صهیونیستی – ایرلند شمالی
روسیه تقریبا صعودش را از این گروه قطعی کرده است. شاگردان فابیو کاپلو توانستند با پیروزی برابر لوکزامبورگ خودشان را به یک قدمی جام جهانی برسانند. آنها با یک تساوی هم از آذربایجان بلیت برزیل را اوکی می‌کنند.

 

پرتغال بدون کریستیانو رونالدو در حالی از لوکزامبورگ پذیرایی خواهد کرد که باید از همین حالا به فکر بازی‌های پلی‌آف باشد. آنها با تساوی برابر رژیم صهیونیستی اکنون دیگر امیدی برای صعود تیم ندارند. در آن دیدار رونالدو در دقایق آخر کارت زرد گرفت تا دواخطاره شود و بازی برابر لوکزامبورگ را از دست دهد. البته خیلی‌ها معتقد هستند که رونالدو به عمد در آن دیدار کارت زرد گرفت تا مشکلی برای همراهی پرتغال در مرحله پلی اف نداشته باشد.

- گروه G
* یونان – لیختن اشتاین
* لتونی – اسلواکی
* لیتوانی – بوسنی
ماراتن بوسنی و یونان نیز سه‌شنبه شب با معرفی تیم صعود کرده به جام جهانی به پایان می‌رسد. هر دو تیم در این گروه 22 امتیازی هستند و پا به پای هم جلو رفتند. دو بازی مرگ و زندگی برای بوسنی و یونان تکلیف همه چیز را در این گروه مشخص خواهد کرد.

 

بوسنی باید در خانه لیتوانی به دیدار این تیم برود و یونان در خانه از لیختن اشتاین پذیرایی خواهد کرد. به این ترتیب شانس یونان برای صعود به جام جهانی بیشتر است. بقیه تیم‌ها حذف شده هستند. از جمله تیم‌های حذف شده این گروه اسلواکی است که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت.

- گروه H
* سن مارینو - اوکراین

* انگلیس - لهستان

* مونته‌نگرو – مولداوی

انگلیس برای صعود از این گروه باید تیم حذف شده لهستان را در ومبلی شکست دهد. البته شاگردان روی هاجسون با یک تساوی نیز به جام جهانی صعود خواهند کرد به شرطی که اوکراین نتواند سن مارینو را شکست دهد که اتفاق بعیدی است.

 

به نظر با توجه به پیروزی احتمالی اوکراین در بازی با سن مارینو، انگلیس باید در خانه هر سه امتیاز این مسابقه را در خانه نگه دارد تا بتواند به طور مستقیم به جام جهانی 2014 صعود کند.در دیگر دیدار این گروه مونته نگرو در خانه از مولداوی پذیرایی خواهد کرد.

- گروه I
* اسپانیا – گرجستان
* فرانسه - فنلاند
مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در آخرین دیدار خود باید در خانه از گرجستان پذیرایی کند. شاگردان دل بوسکه با یک تساوی نیز از این دیدار به جام جهانی صعود خواهد کرد. فرانسه کور سوی امید خود برای صعود تیم از این گروه را در بازی با فنلاند جست‌وجو خواهد کرد. شاگردان دیدیه دشان احتمالا یکی از تیم‌های صعود کرده به پلی‌آف خواهند بود./ایسنا