ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آذری: برانکو از دیر رسیدن پرسپولیس به اصفهان ناراحت بود/من هم جای طاهری بودم پیش وزیر می‌رفتم



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال  ایران

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: سرمربی پرسپولیس از دیر رسیدن تیمش به اظفهان گلایه‌مند و ناراحت بود.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اشتباه داوری که در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن رخ داد، گفت: من چه تیمم ببرد و چه بازنده شود هیچ گاه به داوران بی‌احترامی نکرده‌ام. در مورد این مسئله هم نمی‌خواهم اظهارنظر خاصی داشته باشم. به نظرم اگر دروازه‌بان پرسپولیس اخراج نمی‌شد مسابقه قشنگ‌تر می‌شد. از تکرار و بیان این مسائل هم خسته شده‌ام. تیم ذوب‌آهن فوتبال بازی کرد و پیروز شد. این برد را به هواداران و پرسنل زحمت‌کش ذوب‌آهن و کارکنان باشگاه تقدیم می‌‌کنم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن تیمی است که با برنامه کار می‌کند و قبل از 10 نفره شدن پرسپولیس هم بر بازی مسلط بودیم. ما نیازی به مسائل موهومی که این روزها مطرح می‌شود نداریم. ذوب‌آهن همواره برای حریفانش احترام قائل بوده چه پرسپولیس چه استقلال چه تراکتورسازی و نفت و سایر تیم‌ها که هوادار کمتری دارند هم احترام قائل هستیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به شرایط تیمش قبل از بازی با پرسپولیس گفت: آنهایی که منصفانه در فوتبال کشور قلم می‌زنند شرایط را می‌دانند ما باشگاهی هستیم که با برنامه جلو می‌رویم. در تبریز 4 بر 1 از تراکتورسازی عقب افتادیم. با این حال نظم تیمی‌مان را از دست ندادیم و بازی با نتیجه مساوی 4 بر 4 به پایان رسید. به شهادت همین کارشناسان هم که در مورد بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن صحبت کردند دو پنالتی در بازی ما تراکتورسازی دیده نشد اما ما کسی را متهم نکردیم. به این مسائل هم ورود نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه طاهری سرپرست باشگاه نزد وزیر ورزش رفته و در مورد این بازی و همچنین اشتباهات داوری به او گلایه کرده و آیا ورود وزیر ورزش به یک مسابقه فوتبال منطقی است، گفت: من نقطه‌نظری در این مورد ندارم اما از نظر بحث‌های مدیریتی این مسئله مشکلی ندارد. من هم شاید اگر جای طاهری بودم همین کار را می‌کردیم و به مدیران بالادستی‌ام گزارش می‌دادم و از آنها تقاضای کمک می‌کردم. وقتی به زعم خودم مشکلی پیش آمده باشد. این مسائل در اصول مدیریت هست اما واقعیت آن است که ذوب‌آهن هم از اشتباهات داوری ضربه خورده است.

آذری تصریح کرد: ما در بازی با گسترش فولاد، تراکتورسازی و راه‌آهن پنالتی‌هایمان را نگرفتند اما همچنان مثل 8 سال پیش معتقدم هر پنالتی گل نمی‌شود و به داور اعتراض نکردیم. دقیقا مثل همین صحنه بازی با پرسپولیس در بازی با سپاهان اتفاق افتاد و رحمان احمدی به خاطر خطا روی کاوه رضایی اخراج شد اما در آنجا این همه جار و جنجال به خاطر اخراج دروازه‌بان سپاهان به وجود نیامد.

وی افزود: ما می‌دانستیم سه بازی سخت و فشرده در پیش داریم. اول باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رفتیم. با توجه به سردی هوا در تبریز سه روز زودتر به این شهر رفتیم تا بازیکنانمان با شرایط آب و هوایی شهر تبریز آشنا شوند. با پرواز چارتر از تبریز به اصفهان برگشتیم زیرا می‌دانستیم با راه‌آهن بازی کنیم و پس از آن هم بازی سختی با پرسپولیس داریم اما پرسپولیس که ساعت 14 و 30 دقیقه روز چهارشنبه بازی داشت ساعت 8 و 30 سه‌شنبه برای پرواز به اصفهان بلیت گرفت. پرواز دو ساعت تاخیر خورد و تیم با تاخیر به اصفهان رسید. تا تیم در هتل استقرار پیدا کند و بازیکنان شام بخورند و بخواهند استراحت کنند ساعت یک نصف شب شد. سرمربی پرسپولیس از این شرایط و رسیدن دیر تیم به اصفهان گلایه‌مند و معترض بود.

آذری تصریح کرد: متخصصین فوتبال متوجه صحبت‌های من می‌شود اما بهتر است عامه فوتبال دوستان هم به این مسائل بیشتر توجه کنند. اینکه بازیکن پرسپولیس که سه روز قبل هم در دربی بازی داشته با شرایط دشوار به اصفهان می‌رسد و یک نصف شب می‌خوابد قطعا با تیم دیگر فرق می‌کند. من نمی‌خواهم بگویم ما خیلی خوب کار کرده‌ایم بلکه می‌گویم موفقیت یک تیم فقط به سوت اشتباه داور ربط پیدا نمی‌کند. خیلی از مسائل باید وجود داشته باشد و برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی مشخصی داشت.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن به فوتبال کشور خدمت می‌کند و نیرو معرفی می‌کند. بازیکن 17 ساله را به میدان فرستادیم. در نیم‌فصل دوم هم یکی دو بازیکن دیگر به فوتبال ایران معرفی خواهیم کرد. نباید زحمات یک باشگاه را با سوت اشتباه یک داور که هیچ ارتباطی هم به ما نداشته زیر سوال برد.


  اخبار ورزشی  - فارس


ویدیو مرتبط :
ویولون..یه روزی رفتم که رفتم رو واست خونده بودم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در هر 3 لیست برانکو بودم / پرسپولیس را دوست داشتم و رنگ قرمز برایم مهم بود / کاش به جای قنبرپور، خود طاهری به من می گفت برو!



اخبار,اخبار ورزشی,حمیدرضا علی‌عسگری

بازیکن جداشده پرسپولیس گفت: «من غصه خودم را نمی‌خورم، تازه 25 ساله‌ام و می‌توانم چند سال دیگر در پرسپولیس توپ بزنم ولی این رفتارها درست نیست.».

حمیدرضا علی‌عسگری در آستانه پیوستن به ملوان انزلی است. بازیکن باتجربه پرسپولیس به شدت از دست مسئولان باشگاه شاکی است و...

اظهارات علی عسگری را در ادامه می خوانید:

* به نظر می‌رسد جدایی‌ات از پرسپولیس قطعی باشد. با ملوان به توافق رسیدی؟
- تا همین دیروز هم منتظر پرسپولیس ماندم اما یکسری آدم که نمی‌دانم چه اصطلاحی در موردشان به کار ببرم، باعث جدایی من از تیم محبوبم شدند.

* منظورت چه کسانی است؟
- آقای یکتا؛ متأسفانه آدم‌هایی مثل علی‌اکبر طاهری باید برای پرسپولیس تعیین تکلیف کنند که ... (لحن صحبتش جدی‌تر می‌شود) من جوانی‌ام را در این تیم گذراندم. محصول باشگاه پرسپولیس بودم و حالا باید چنین برخوردی را تحمل کنم.

* متولد چه سالی هستی؟
- 1369 و 25 ساله‌ام. 8 سال هم در پرسپولیس توپ زدم اما یک آدم که اسمش را دکتر گذاشته ولی حرمت نگه نمی‌دارد، می‌آید و در صدر باشگاه قرار می‌گیرد.

* چطور؟ مگر طاهری به تو توهین کرده است؟
- نه ولی الان من هر حرفی بزنم، می‌گویند حمید علی‌عسگری با طاهری مشکل دارد در حالی که بحث من نیست. هر بازیکنی دو دقیقه با طاهری ملاقات کرده، با قیافه‌ای ناراحت و شاکی دفتر او را ترک کرده است.

* ولی گفته می‌شد تو در لیست برانکو بودی؟
- اتفاقاً برانکو سه مرتبه به باشگاه لیست داد و عین سه مرتبه هم من در لیست او بودم. الان هم مطمئن هستم برانکو جلوی آقایان کوتاه آمده است. البته از او هم گلایه دارم.

* از برانکو؟
- بله، من سال گذشته با کشاله پاره برای برانکو بازی کردم. خود او به من می‌گفت که سال بعد 100 درصد تو را می‌خواهم ولی... به نظرم اگر برانکو قاطعیت به خرج می‌داد، این اتفاقات نمی‌افتاد.

* شنیدیم از تو خواسته‌اند طلبت را ببخشی و بمانی؟
- نه هیچ حرفی با من نزدند. اولین بار که رفتم تا در مورد تمدید قراردادم حرف بزنم، مصطفی قنبرپور توی اتاق طاهری بود. در حضور سرپرست باشگاه، این قنبرپور بود که به من گفت حمیدجان، می‌دانم چند سال اینجا بودی و شرایط سختی است ولی... دیگر چیزی نشنیدم. واقعاً تأسف خوردم! کاش به جای قنبرپور، خود طاهری به من می‌گفت برو!

* یعنی در همان جلسه اول با تو خداحافظی کردند؟
- بله، از آن بدتر آن‌ که مدیر پرسپولیس معرفت نداشت حداقل خودش با من صحبت کند. به حرمت 8 سال حضورم در پرسپولیس باید رفتاری مؤدبانه‌تر می‌داشت اما به جای او قنبرپور به من گفت برو!

* ظاهراً هنوز نتوانسته‌ای با جدایی از پرسپولیس کنار بیایی؟
- ناسلامتی من 8 سال سابقه در پرسپولیس داشتم. من کاپیتان پرسپولیس بودم ولی ادعایی نداشتم. دنبال بازوبند و این حرف‌ها هم نبودم. پرسپولیس را دوست داشتم و رنگ قرمز برایم مهم بود. این برخورد جالبی با بازیکنان قدیمی نیست. من غصه خودم را نمی‌خورم. تازه 25 ساله‌ام و می‌توانم چند سال دیگر در پرسپولیس توپ بزنم ولی این رفتارها درست نیست.

* حالا برنامه‌ات برای ادامه فوتبال چیست؟
- اول باید ببینم تکلیف طلب من که از 2 سال پیش تا به الان است، چه می‌شود؟ هرچند... (سکوت می‌کند)

* هر چند چی؟
- فقط همین‌قدر بدانید علی‌اکبر طاهری اندازه مدیریت در این پرسپولیس نیست. او جایگاهش را نمی‌شناسد و نمی‌داند فرق بازیکنی که 8 سال در پرسپولیس توپ زده با یک جوان تازه‌وارد چیست؟ چرا باید امثال او برای پرسپولیس تصمیم بگیرند؟ این‌ها تأسف‌برانگیز است. هنوز هم سردرنمی‌آورم چه دلیلی داشت قنبرپور که تازه به این فوتبال برگشته، به من بگوید از پرسپولیس بروم!

* ولی همین مصطفی قنبرپور سابقه بازی در پرسپولیس را دارد...
- چند سال؟ یک سال؟ دو سال؟ من 8 سال در پرسپولیس بازی کردم و آن‌گاه باید در 25 سالگی این‌طوری جوابم کنند؟ فقط می‌توانم تأسف بخورم!

* در پایان حرف دیگری نداری؟
- بعد از 8 سال وقتی این برخورد را با من می‌کنند، وای به حال بقیه بازیکنان پرسپولیس!

اخبار ورزشی  جام نیوز