ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آخرین وضعیت واگذاری سهام پرسپولیس



اخبار,اخبارورزشی,باشگاه پرسپولیس

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که این سازمان و هیئت واگذاری در مزایده باشگاه پرسپولیس با شرکت‌ها طرف حساب هستند نه افراد.

 جعفر سبحانی درباره اینکه جلسه امروز (یکشنبه) هیئت واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال چه ساعتی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه هیئت دولت امروز جلسه دارد و اعضای هیئت واگذاری باید به این جلسه بروند، سعی خواهیم کرد تا امشب و نهایتاً فردا نتیجه نهایی را اعلام کنیم. به همین دلیل شاید نتوانیم در یک جلسه کلی در خدمت اعضای هیئت واگذاری باشیم و تک تک نظر اعضا را بپرسیم.

وی درباره اینکه شایعه شده از سوی دولت خواسته‌اند علیرضا معظمی‌نیا هم وارد مزایده شود، خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه چنین مطلبی از سوی منابع رسمی و دولتی اعلام نشده و این فرد به صورت کامل از مزایده کنار گذاشته شد. این مطالب هم از سوی رسانه‌ها عنوان شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه اطرافیان هدایتی اعلام کرده‌اند که برنده مزایده شده‌اند و آیا چنین موضوعی صحت دارد یا نه، اظهار داشت: در این خصوص هدایتی و اطرافیان‌شان باید پاسخگو باشند و هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است. شاید تعبیر خوبی نباشد اما چنین اعلام نظرهایی مانند اعلام نظر دانش‌آموزانی است که پس امتحان می‌گویند 20 شده‌ایم اما کسی که نمره نهایی را اعلام می‌کند، معلم است. در مزایده هم نظر نهایی را هیئت واگذاری اعلام خواهد کرد.

سبحانی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت بهنام پیشروی کیش با توجه به عدم ارائه فیش سپرده سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند برنده مزایده شود یا نه، گفت: بحثی که در این میان بود ادعای شرکت بهنام پیشروی کیش مبنی بر واریز مبلع از طریق حواله بوده است. این شرکت اعلام کرده سپرده سازمان خصوصی‌سازی را با حواله‌ای از استانبول به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کرده که گویا این مبلغ دیر به حساب نشسته است. این موضوع و تمام مسائل مروبط به مزایده در یک بسته گزارشی به هیئت واگذاری ارائه خواهد شد تا در کنار اهلیت به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: باید تأکید کنیم در مزایده حتماً کسی که بالاترین مبلغ را اعلام کرده برنده نخواهد شد، چون اینجا بحث اهلیت در میان است و تمام این مسائل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

«در جلسه هیئت واگذاری و تعیین اهلیت، بدهکار بودن صاحبان شرکت‌ها بررسی می‌شود یا طرف حساب خود شرکت‌ها خواهند بود؟» مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سؤال به تسنیم گفت: شرکت‌ها پیشنهاد دهنده خرید این دو باشگاه بودند که این شرکت‌ها هیئت مؤسس دارند. مطمئناً وضعیت اعضای هیئت مؤسس هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و شاید یکی از نفرات چک برگشتی داشته یا بدهکاری بانک باشد اما اینجا و در مزایده پرسپولیس با شرکت‌ها طرف حساب هستیم. ملاک اهلیت شرکت‌ها هستند و این شرکت است که باید خوش حساب باشد.

سبحانی درباره وضعیت مزایده باشگاه استقلال گفت: تا آخر شب وضعیت باشگاه استقلال مشخص می‌شود که چه تصمیمی درباره مزایده این باشگاه گرفته می‌شود. شاید بازهم شرایط مزایده این باشگاه تغییر کند و شاید هم مزایده به همان شکل تکرار شود. اگر این موضوع را تصویب کنیم سریعاً اعلام خواهیم کرد تا آگهی مزایده به چاپ برسد.
 

 اخبار ورزشی  -  تسنیم


ویدیو مرتبط :
گزارشی از آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس


معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این وزارتخانه درخواست کرده است پول خرید استقلال و پرسپولیس به این وزارتخانه تعلق بگیرد. خادم همچنین می‌گوید هرچه به صلاح پرسپولیس بوده انجام داده است.

خبرگزاری مهر: امیررضا خادم درباره آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با بیان مطالب فوق اظهار کرد: امیدوارم این دو باشگاه بعد از واگذاری سامان بگیرند و الگوی مناسبی باشند برای خصوصی سازی در ورزش. در حال حاضر تمام کارها روی روال است و سازمان خصوصی سازی هم بر اساس آگهی که منتشر کرد، کارها را جلو می‌برد.

وی در خصوص اینکه آیا مبلغ واگذاری استقلال و پرسپولیس (هرکدام 290 میلیارد و در مجموع 580 میلیارد تومان) به وزارت ورزش تعلق خواهد گرفت یا خیر، گفت: متاسفانه خیر. این پول به خزانه دولت می‌رود. ما درخواست کردیم این پول در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد تا طرح‌های نیمه تمام را کامل کنیم. با این حساب چیزی در اختیار وزارت ورزش قرار نمی‌گیرد مگر بخشی که کمیته تسویه برای تسویه بدهی‌های چند 10 میلیاردی پرداخت خواهد کرد.

معاون وزیر ورزش در ادامه تصریح کرد: کل بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گردن دولت است. در واقع خریداران، دو باشگاه صفر کیلومتر را تحویل خواهند گرفت.

خادم در بخش دیگری از صحبت‌هایش با رادیو ورزش درباره تصمیماتش برای باشگاه پرسپولیس و اینکه انتقادات زیادی از این تصمیمات می‌شود، تاکید کرد: تمام افتخار من و امثال من این است که با کاری که در گذشته انجام داده‌ایم، رضایت مردم را جلب کرده‌ایم ولی بعضی چیزها را می‌شنوم که بعضی‌ها می‌گویند خادم کار را طوری مدیریت کرد که استقلال موفق باشد ولی پرسپولیس موفق نباشد. ما افتخار و محبتمان را ذره ذره جمع کردیم ولی بعضی صحبت‌ها واقعا غیر منطقی است.

وی افزود: امیدوارم بحث واگذاری دو باشگاه زودتر انجام بگیرد. احتمالا اگر خریداران جدید هم با مشکل مواجه شوند، بعضی‌ها می‌گویند فلانی (خادم) عامل این مشکلات است. امیدوارم واگذاری طوری باشد که دیگر پشت سرمان حرف نباشد!

خادم تصریح کرد: باید در یک فرصت مناسب و فارغ از احساسات در اینباره صحبت شود. من کم لطفی‌های زیادی را می‌بینم و می‌شنوم ولی به هر حال «پایم را داخل آب گذاشته‌ام و باید خیس شوم».

معاون وزیر ورزش در پایان در پاسخ به این سئوال که «آیا از تصمیماتی که برای پرسپولیس گرفته، پشیمان است یا خیر؟» گفت: باید بگویم تصویم این است که هر چه به صلاح پرسپولیس بود انجام دادیم. در هر دو باشگاه بخصوص پرسپولیس مسائل لاینحل و سنگینی وجود داشت بخصوص بحث بدهی‌ها، اعتصاب‌ها و غیره. ما غیر از این کار دیگری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. حتی آنهایی که مدام انتقاد می‌کنند، راهکاری به ما ندادند.