ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آخرین سهمیه المپیک به مکزیک رسید


تیم ملی والیبال مکزیک موفق شد دوازدهمین سهمیه المپیک را به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: در آخرین رقابت والیبال انتخابی المپیک که به میزبانی مکزیکوسیتی برگزار شد، تیم‌های تونس، الجزایر، شیلی و مکزیک حضور داشتند که برای کسب آخرین سهمیه المپیک به رقابت باهم پرداختند.

در پایان رقابت دو روزه این تیم‌ها، مکزیک میزبان موفق شد با دو در این رقابت‌ها به مقام نخست برسد و دوازدهمین و آخرین سهمیه المپیک را کسب کند.

پیش از این تیم‌ برزیل به عنوان میزبان بازی‌های المپیک، سهمیه را کسب کرده بود.

آمریکا و ایتالیا نیز به عنوان قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی 2015 راهی ریو شدند.

در رقابت‌های انتخابی قاره‌ها نیز روسیه (قهرمان اروپا)، مصر (قهرمان آفریقا)، آرژانتین (قهرمان آمریکای جنوبی)،‌ کوبا (قهرمان آمریکای شمالی) چهار سهمیه را کسب کردند.

تیم‌های لهستان، ایران، فرانسه و کانادا نیز به عنوان چهارتیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک در ژاپن به المپیک رسیدند.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // شهرام محمودی:برای سهمیه المپیک تا آخرین لحظه می جنگیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول کامل سهمیه‌های ایران در المپیک لندن/ روز شمار به صفر رسید!



جدول کامل سهمیه‌های ایران در المپیک لندن/ روز شمار به صفر رسید!

لندن مردادماه امسال میزبان سی‏امین دوره بازی‎های تابستانی المپیک است که طی روزهای 6 تا 21 مردادماه برگزار می‏شود. برگزاری رقابت‎های گزینشی برای تعیین مسافران لندن از تابستان دو سال پیش آغاز شد و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت این در حالی است که روزشمار برگزاری مسابقات انتخابی المپیک برای ورزشکاران ایران به صفر رسیده است.

به گزارش جهان به نقل از مهر در فاصله هجده روز مانده تا بازی‎های المپیک لندن روز شمار رقابت‎های انتخابی برای ورزش ایران به صفر رسید و این در حالی است کاروان ورزش ایران بدون هیچ جهشی نسبت به دوره پیشین بازی‌های المپیک عازم لندن خواهد شد.

 

لندن مردادماه امسال میزبان سی‏امین دوره بازی‎های تابستانی المپیک است که طی روزهای 6 تا 21 مردادماه برگزار می‏شود. برگزاری رقابت‎های گزینشی برای تعیین مسافران لندن از تابستان دو سال پیش آغاز شد و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت این در حالی است که روزشمار برگزاری مسابقات انتخابی المپیک برای ورزشکاران ایران به صفر رسیده است.

 

مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان (آلمان) اولین میدان برای توزیع سهمیه‌های المپیکی بود که تابستان 89 در آلمان برگزار شد و اولین سهمیه المپیکی کاروان ورزش ایران هم ازهمین رقابت‏ها به دست آمد. آخرین رقابت‏های گزینشی المپیک که ورزشکاران ایرانی در آن شرکت داشتند، ویژه دوومیدانی کاران برگزار شد و آخرین سهمیه المپیکی کاروان ایران از این میدان به دست آمد.

مه لقا جام بزرگ اولین ورزشکاری بود که موفق به کسب سهمیه بازی‎های المپیک تابستانی لندن برای کاروان ورزش ایران شد. جام بزرگ در رقابت‎های تیراندازی قهرمانی جهان نه تنها برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال مسابقات جهانی این رشته شد بلکه توانست با ایستادن در رده پنجم جهان برای اولین بار ایران را صاحب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی کند، سهمیه‌ای واقعی که تاکنون در این رشته بدست نیامده بود.

پس از آن الهه احمدی هم در مسابقات جام جهانی که فروردین ماه سال 90 به میزبانی استرالیا برگزار شد، با کسب مدال نقره  دومین سهمیه رشته تیراندازی و کاروان ورزش ایران برای المپیک لندن را بدست آورد تا برخلاف همیشه این بانوان باشند که پیشرو حضور در المپیک شوند.

البته نوبت المپیکی شدن ورزشکاران ایرانی خیلی زود به بخش مردان رسید. احسان حدادی اولین ورزشکار مردی بود که کاروان ایران را صاحب سهمیه بازی‎های لندن کرد. حدادی اردیبهشت ماه سال گذشته در مسابقات بین‎المللی هلند به رکورد A المپیک دست یافت و برای دومین بار جواز حضور در المپیک را از آن خود کرد.   

 

پس از آن برادران صمیمی در پرتاب دیسک به رکورد ورودی B المپیک رسیدند. البته طبق قوانین اتحادیه بین‎المللی دوومیدانی این دو پرتابگر برای راهیابی به المپیک باید به رکورد A می‎رسیدند اما این اتفاق نیفتاد. حتی روز گذشته محمد صمیمی در مسابقات بلاروس برای آخرین بار شانس خود را جهت المپیکی شدن امتحان کرد اما با وجود اول شدن در این رقابت‎ها، پرتاب وی 23 سانتی متر با سهمیه A المپیک فاصله داشت.

 

کاوه موسوی هم دیگر ورزشکاری بود که خیلی زود صاحب سهمیه المپیک شد. البته در ثبت رکورد شکنی وی در رقابت‌های جایزه بزرگ شهرکرد شبهاتی وارد بود با ثبت این رکورد او در سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی، رکورددار پرتاب چکش ایران برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

 

پس از موسوی، ابراهیم برخورداری با موفقیت در مسابقات جهانی آلمان به عنوان اولین تیرانداز مرد جواز حضور در المپیک را کسب کرد و این در حالی بود که آن زمان انتقادات بی شماری به تیراندازان مرد ایران به خاطر ناکامی در کسب سهمیه و مدال های آسیایی و جهانی وارد شده بود.

 

اینگونه اولین سهمیه های المپیک ایران در رشته های تیراندازی و دوومیدانی به دست آمد. اما بعد از اینکه کمانداران ایران در مسابقات قهرمانی جهان از کسب سهمیه بازماندند، مسیر المپیکی شدن ورزشکاران ایران در جهت دیگر رشته ها تغییر کرد طوریکه یوسف کرمی و محمدباقری معتمد در رقابت های بین المللی قزاقستان تکواندو را صاحب سهمیه کردند.

 

پس از آن به تناوب ورزشکاران کشورمان در رشته های مختلف، با حضور در میادین بین المللی شانس خود را برای المپیکی شدن آزمودند. دوومیدانی کاران آخرین ورزشکارانی بودند که کاروان ایران روی المپیکی شدن آنها حساب باز کرده بود و از میان آنها محمد ارزنده آخرین ورزشکاری بود که صاحب سهمیه المپیک شد.

 

ارزنده در مسابقات رکوردگیری که در تهران برگزار شد، به ورودیه المپیک دست یافت و به عنوان پنجاه و چهارمین ورزشکار نامش در فهرست المپین های ایران ثبت شد. البته محمد صمیمی آخرین ورزشکار و دوومیدانی کار ایران بود که شانس خود را برای المپیکی شدن آزمود اما نایب قهرمان پرتاب دیسک آسیا از حضور در رقابت های بلاروس به نتیجه نرسید.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فهرست ورزشکاران المپیکی ایران و رشته های آنها برای حضور در سی امین دوره بازی های المپیک تابستانی به شرح زیراست:


ردیف نام رشته ورزشکار
1 تیراندازی الهه احمدی - تفنگ بادی 10 متر بانوان
2 تیراندازی مه لقا جام بزرگ - تفنگ بادی 10 متر بانوان
3 تیراندازی ابراهیم برخوداری - تپانچه بادی 10 متر
4 تکواندو محمد باقری معتمد - وزن 68- کیلوگرم
5 تکواندو یوسف کرمی - وزن 80- کیلوگرم
6 تکواندو سوسن حاجی پور - وزن 67- کیلوگرم
7 دوچرخه سواری علیرضا حقی - تایم تریل
8 دوچرخه سواری مهدی سهرابی - استقامت جاده
9 دوچرخه سواری امیر زرگری - استقامت جاده
10 دوومیدانی کاوه موسوی - پرتاب چکش (B)
11 دوومیدانی امین نیک فر - پرتاب وزنه (B)
12 دوومیدانی احسان حدادی - پرتاب دیسک (A)
13 دوومیدانی سجاد مرادی - دوی 800 متر (B)
14 دوومیدانی سجاد هاشمی آهنگری - دوی 400 متر (B)
15 دوومیدانی لیلا رجبی - پرتاب وزنه (B)
16 دوومیدانی ابراهیم رحیمیان - پیاده روی 200 کیلومتر
17 دوومیدانی رضا قاسمی - دوی 100 متر
18 دوومیدانی روح الله عسگری - دوی 100 متر با مانع
19 دوومیدانی محمد ارزنده - پرش طول
20 کشتی فرنگی سعید عبدولی - وزن 66 کیلوگرم
21 کشتی فرنگی امید نوروزی - وزن 60 کیلوگرم
22 کشتی فرنگی بشیر باباجان زاده - وزن 120 کیلوگرم
23 کشتی فرنگی حمید سوریان - وزن 55 کیلوگرم
24 کشتی فرنگی قاسم رضایی - وزن 96 کیلوگرم
25 کشتی فرنگی حبیب الله اخلاقی - وزن 84 کیلوگرم
26 کشتی آزاد حسن رحیمی - وزن 55 کیلوگرم
27 کشتی آزاد رضا یزدانی - وزن 96 کیلوگرم
28 کشتی آزاد مهدی تقوی - وزن 66 کیلوگرم
29 کشتی آزاد صادق گودرزی - وزن 74 کیلوگرم
30 کشتی آزاد مسعود اسماعیل پور - وزن 60 کیلوگرم
31 کشتی آزاد احسان لشگری - وزن 84 کیلوگرم
32 کشتی آزاد کمیل قاسمی - وزن 120 کیلوگرم
33 بوکس احسان روزبهانی - وزن 81- کیلوگرم
34 بوکس مهدی طلوتی - وزن 64- کیلوگرم
35 بوکس علی مظاهری - وزن 91- کیلوگرم
36 بوکس امین قاسمی پور - وزن 69- کیلوگرم
37 قایقرانی احمدرضا طالبیان - کایاک یک نفره 1000 متر
38 قایقرانی آرزو حکیمی - کایاک یک نقره 200 متر
39 قایقرانی

محسن شادی - روئینگ ماده تک نفره سنگین وزن

40 قایقرانی سولمازعباسی - روئینگ ماده تک نفره سنگین وزن
41 تیزاندازی‌باکمان نادرمنوچهری مقدم- ریکرو (جایگزین میلاد وزیری )
42 تیراندازی‌باکمان ساره اسدی - ریکرو (جایگزین زهرا دهقان )
43 وزنه برداری سعید محمدپور - وزن 94 کیلوگرم
44 وزنه برداری نواب نصیرشلال - وزن 120 کیلوگرم
45 وزنه برداری بهداد سلیمی - وزن 105+ کیلوگرم
46 وزنه برداری سجاد انوشیروانی - وزن 105+ کیلوگرم
47 وزنه برداری سهراب مرادی - وزن 85 کیلوگرم
48 وزنه برداری کیانوش رستمی - وزن 85 کیلوگرم
49 تنیس روی میز نوشاد عالمیان
50 تنیس روی میز ندا شهسواری
51 جودو محمدرضا رودکی - وزن 100+ کیلوگرم
52 جودو جواد محجوب - وزن 100- کیلوگرم
53 شنا علیرضا بیداریان - 100 متر آزاد (وایلد کارت)
54 شمشیربازی

مجتبی عابدینی - اسلحه سابر

 

53 + یک سهمیه برای ورزش ایران

درمیان ورزشکاران ایرانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک لندن شده‎اند، محمدرضا رودکی، جودوکار سنگین وزن کشورمان به خاطر آسیب دیدگی شدید عضله چهارسر زانو تحت عمل جراحی قرار گرفته است و شاید هم به خاطر این شرایط نتواند خود را به المپیک برساند.

اما با این حال سهمیه این ورزشکار همچنان در جدول سهمیه‌های المپیکی ایران لحاظ شده است  و با احتساب سهمیه وی کاروان ورزش ایران برای سفر به لندن 54 سهمیه در اختیار دارد. (در صورت اعلام انصراف رودکی از بازی‎های المپیک، نفر بیست و سوم جهان جایگزین وی در المپیک لندن می‎شود)

 

یک سهمیه وایلد کارت برای ایران

در میان 13 رشته‌ای که ورزشکاران آنها موفق به کسب سهمیه المپیک شده‎اند، شنا تنها رشته‎ای است که به صورت وایلد کارت(سهمیه اعطایی) ورودیه این بازی‌ها را ازآن خود کرد. البته شنا در استفاده از سهمیه وایلد کارت برای حضور در میادین المپیک سابقه دارد چون حامد رضاخوانی، حمید مبرز و بابک فرهودی هم با استفاده از سهمیه اعطایی در المپیک‎های آتلانتا، سیدنی و آتن شرکت کرده بودند.

 

سهمیه‎ای که پرید

قایقرانی با چهار سهمیه در بازی‎های المپیک لندن شرکت می‎کند. البته با رایزنی‎هایی که احمد دنیا مالی - رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی - انجام داده بود، یک سهمیه اعطایی در رشته بادبانی به ایران تعلق گرفت و حتی از احمد احمدی برای استفاده ازاین سهمیه نام برده شده بود اما تصمیمی که وزارت ورزش برای برکناری دنیا مالی گرفت منجر به ابطال سهمیه وایلد کارت قایقرانی شد.

 

بدون تیم به پکن رسیدیم!

کاروان ورزش ایران برای شرکت در بازی‎های المپیک لندن 54 ورزشکار در سیزده رشته در اختیار خواهد داشت. البته کاوران ورزش ایران در بازی‎های المپیک پکن هم با همین تعداد ورزشکار شرکت کرد. ایران در پکن بسکتبال را هم به عنوان تنها رشته تیمی دراختیار داشت اما در لندن رقابت تمام نمایندگان ایران در رشته‎های انفرادی برگزار خواهد شد. چون پس از حذف فوتبال از مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی المپیک، از دست رفتن قهرمانی بسکتبال در آسیا و ناکامی هندبال در کسب سهمیه، تنها امیدواری برای به دست آوردن سهمیه المپیک تیمی به تیم ملی والیبال بود که این تیم هم از شرکت در مسابقات سنگین ژاپن به نتیجه نرسید./جهان نیوز