ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آخرین‌وضعیت بیماری پیشکسوت سرخابی‌ها


پیشکسوت استقلال و پر‌سپولیس می‌گوید که قرار است پزشکان از عفونت بدنش نمونه برداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: پیشکسوت استقلال و پر‌سپولیس می‌گوید که قرار است پزشکان از عفونت بدنش نمونه برداری کنند.

رضا احدی درباره آخرین وضعیت بیماری‌اش گفت: واقعیت این است که وضعیتم جالب نیست. پزشکان در بدنم عفونت دیده‌اند. ظاهرا عفونت قدیمی بوده و به یکباره خودش را نشان داده است. یک روز صبح خواستم از جایم بلند شوم، اما نتوانستم. به اورژانس زنگ زدیم و به بیمارستان ایران مهر آمدم. در حال‌ حاضر چندین آزمایش را پشت سر گذاشته‌ام و احتمال می‌رود عفونتم ویروسی باشد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه من آزمایش‌های دوره‌ای‌ام را که جهت سلامتی باید انجام بدهم پشت گوش می‌انداختم و عفونت بخش‌های زیادی از بدنم را گرفته است. برخی از پزشکان به من گفته‌اند که دلیل این مساله استرس و عصبی بودنم است. در حال‌ حاضر قرار است نمونه برداری شود و در نهایت تصمیم گیری لازم گرفته شود.

پیشکسوت استقلال و پر‌سپولیس در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا از مسئولان ورزشی کسی به عیادت او آمده یا نه، گفت: کسی به عیادت من نیامده، ولی برخی از مسئولان با من تماس گرفته‌اند. پزشکان به من گفته‌اند که فعلا در بیمارستان بمانم، چرا که تبم بالا و پایین می‌شود. توکلم به خداست و ان‌شا‌ء‌الله هر چه که خیر است پیش آید.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت نقل و انتقالات سرخابی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت بیماری ابولا



اخبار,اخبار اجتماعی , بیماری ابولا

 

اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت بیماری ابولا/ وزارت بهداشت: از مسافرت‌های غیر ضروری به کشورهای درگیر بیماری بپرهیزید

از سوی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین وضعیت بیماری ابولا در جهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر محمدمهدی گویا گفت: سازمان جهانی بهداشت درخصوص بیماری ابولا شرایط اضطراری اعلام كرده است و به همه كشورهای دنیا توصیه كرده كه نظام مراقبت از این بیماری را در كشورشان تقویت كنند.

وی در ادامه گفت: در جهان بیش از 1700 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و 960 نفر جان خود را از دست داده‌اند و در حقیقت ظرف 40 سالی كه این ویروس در دنیا شناخته شده است تا به حال بزرگترین، شدیدترین و پیچیده‌ترین طغیان در دنیا بوده است.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاكنون كشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون عمده‌ترین كشورهای گرفتار به این بیماری هستند و ظرف چند روز گذشته در پایتخت نیجریه هم مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

گویا افزود: از آنجایی كه نیجریه بزرگترین كشور زیر صحرای افریقا می‌باشد نگرانی در این رابطه افزایش پیدا كرده است و احتمال اینكه بیماری در كشورهای دیگر نیز مشاهده شود، دور از انتظار نیست.

وی در ادامه گفت: كشورهای گرفتار شده به این بیماری جزو فقیرترین كشورهای دنیا و آفریقا هستند، نظام‌های سلامتی‌اشان خیلی توانا نیست و نیروی انسانی نظام سلامتی آنها نیز به اندازه كافی نمی‌باشد و همچنین رفتارهای مردم نیز به گونه‌ای است كه باعث شده این بیماری با سرعتی فراتر از اقدامات كنترلی در حال پیشرفت باشد و اقدامات كنترلی عقب‌تر از رشد موارد بیماری است.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ‌احتمال سرایت این بیماری از طریق مسافرت به كشورهای درگیر بیماری به دیگر مناطق دور از انتظار نیست و ظرف چند هفته اخیر مواردی از بیماریی در مسافرینی که از کشور یاد شده به کشور خود بازگشته اند، مشاهده شده است.

گویا در ادامه افزود: وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌كند اگر كار ضروری ندارند مسافرت به كشورهای درگیر بیماری را به تعویق بیاندازند و در صورت ضرورت سفر به این مناطق حتماً قبل از مسافرت با مسئولین بهداشتی در داخل كشور صحبت كرده و راهنمایی‌های لازم را از آنان بگیرند و این موضوع فوق‌العاده قابل اهمیت و توجه است.

وی با ذكر این مطلب كه بیماری ابولا تاكنون درمان شناخته شده‌ای نداشته و واكسنی هم برای پیشگیری از آن وجود ندارد، گفت: مبتلایان به این بیماری 60 تا 90 درصد جان خود را از دست می‌دهند.

گویا راه‌های انتقال این بیماری را از طریق تماس با ترشحات بدنی مثل خون، مایعات بدنی و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده عنوان كرد و گفت: همچنین بیماری از طریق خون و ترشحات بدنی فرد بیمار به اطرافیانش و به خصوص به مراقبین این بیماران منتقل می‌شود.

رئیس مركز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: برخی از جان‌باختگان این بیماری، كادر بهداشتی و درمانی بوده‌اند.
وی درخصوص پیگیری این بیماری در كشور گفت: وزارت بهداشت این بیماری را از ابتدا ردیابی كرده است و آمادگی‌های لازم برای تشخیص بیماری و مراقبت بیماران را دارد.

گویا تأكید كرد: مردم از مسافرت‌های غیر ضروری به كشورهای درگیر با این بیماری بپرهیزند و در صورت سفر از تماس با حیوانات به خصوص شامپانزه، میمون، خوك و خفاش پرهیز كنند.

رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: مسافرینی كه به این كشورها سفر كردند در صورت بازگشت به كشور چنانچه تا 30 روز بعد از بازگشت دچار تب، اسهال، استفراغ و خونریزی از جایی در بدنشان شوند حتماً با ذكر این كه به كشورهای گینه، لیبریا، سیرالئون و پایتخت نیجریه سفر داشتند به مسئولین بهداشتی كشور اطلاع دهند.

وی در پایان افزود: تیم های بهداشتی ما در فرودگاه‌هایی كه پرواز بین‌المللی دارند اطلاع‌رسانی لازم را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین