ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آب‌نبات‌هایی که دیر رسیدند...



 آب‌نبات‌هایی که دیر رسیدند...
مرثیه ای برای کرویف، افسانه ای که در گذشت

نیم‌خط ‌خبر در معمولی‌ترین روز هفته، صاحبِ آن اندام ترکه‌ای، موهای لخت و ساق‌های غیرقابل پیش‌بینی را برای همیشه از دنیا می‌گیرد.

به گزارش ورزش سه، به همین سادگی؟ نیم‌خط ‌خبر در معمولی‌ترین روز هفته، صاحبِ آن اندام ترکه‌ای، موهای لخت و ساق‌های غیرقابل پیش‌بینی را برای همیشه از دنیا می‌گیرد. نیم‌خط خبر با کلیدواژه‌های آرامشِ همیشگی و بارسلونا. انگار نه انگار که یوهان زمانی به عنوان یک پادشاه به شهر قدم گذاشته بود. ساعت‌ها قبل از فرود هواپیمای او، فرکانس همه رادیوها روی گزارش زنده از فرودگاه تنظیم شدند وهمه راننده‌تاکسی‌های بندر بارسلون، آرزو داشتند راننده او از فرودگاه تا محلِ اولین کنفرانس باشند.

آن‌جا  کرویف یک بت انسانی بود که هر روز بیشتر از قبل مردم را به این پرستش متقاعد می‌کرد. یوهان که غرورِ از دست‌رفته را به کاتالان‌ها بازگردانده بود، هم بین دو نیمه و هم در پایان هر مسابقه، بدون استثنا به سراغِ کمدش می‌رفت تا استوانه‌های کوچک سفید و نارنجی را آتش بزند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

هانس ویسویلر، اولین مربی کرویف بود که درباره سیگار کشیدن به این سوپراستار تذکر داد و کاری کرد تا کمی بعد هافبک هلندی چنین جمله‌ا‌ی را در رسانه‌ها مطرح کند:«هانس مربی موردعلاقه من نیست». واضح بود که از بین ستاره سیگاری و مربی منزجر از سیگار، تنها جای یک نفر در باشگاه خواهد بود. انتخاب بین این دو نفر برای بارسلونایی ها ابدا کار سختی به نظر نمی رسید.

دوازده سال بعد از اخراج سرمربی آلمانی منفور کرویف از بارسلونا، اسطوره هلندی به عنوان سرمربی به تیم موردعلاقه‌اش بازگشت. عادت سیگارکشیدن او در همین دوره اوج گرفت و خبرِ تلخ امروز، در واقع تاوان دو فصل اول حضور او روی نیمکت بارسا به عنوان سرمربی تیم است. کرویف در دو سال اول مربیگری بارسا به جام در جام اروپا و کوپادل‌ری رسید اما نتوانست به سلطه رئال بر لالیگا پایان بدهد تا استرس روی نیمکت تیم به اوج برسد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

تا یوهان هیچ روزی را بدون سوزاندن 20 نخ از سیگارهای کمل محبوب‌اش تمام نکند و قبل از هر بازی در راهروی نیوکمپ و حتی در جریان بازی روی نیمکت تیم، مثل قهرمان‌های فیلم‌های کلاسیک از سیگار کشیدن دست برندارد. در پایان این روزهای پراسترس، کرویف ناچار به جراحی قلب شد و بعد از این جراحی، پزشکان او را متوجه کردند که ادامه سیگارکشیدن، زندگی‌‌اش را خیلی زود به پایان خواهد رساند. داستان عاشقانه کرویف و سیگار، در سال 1991 به جدایی ختم شد. او حالا به توصیه پزشکان‌اش روی نیمکت آبنبات چوبی می‌خورد تا رفته‌رفته از عادت سیگارکشیدن فاصله بگیرد.

خیلی زود تاثیرات مثبت این ماجرا عیان شد.«تیم رویایی» درست در همان دوره زمانی شکل گرفت. آن‌ها بلاخره به 5 قهرمانی متوالی رئال در لالیگا پایان دادند و با فوتبالی چشم‌نواز، 4 بار متولی قهرمان لالیگا شدند. حالا کرویف دیگر سیگار دود نمی‌کرد و به جای آن، تیم های رقیب را با توتال فوتبال، دود می‌کرد و به هوا می‌فرستاد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

همان فوتبالی که در آن دروازه‌بان اولین مهاجم بود و مهاجمِ نوک، اولین مدافع. سالِ 91 هم انگار برای جانشینی سیگار با آب‌نبات دیر بود. حالا، بعد از این لبخندربایی مسلحانه از همه هواداران خالق ضربه فانتوم، همه باز هم جمله تاریخی او به یاد خواهند آورد:«من دو اعتیاد در زندگی‌ام داشتم. فوتبال و سیگار. اولی همه چیز به من داد و دومی تقریبا همه چیز را از من گرفت»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار ورزشی - ورزش سه


ویدیو مرتبط :
چرا تسلیحات پیشرفته هیتلر دیر به میدان جنگ رسیدند؟+فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس انداز والدینش را آب نبات خرید



پس انداز والدینش را آب نبات خرید

یك پسر بچه اوكراینی از غفلت والدینش استفاده كرد و تمام پس انداز آنها را برای خرید آب نبات به باد داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوپروگره، یك پسر بچه 9 ساله اوكراینی  مخفیگاهی كه پدر و مادرش پس انداز های خود را در آنجا پنهان می كردند، كشف كرد.

والدین بچه، پس انداز های خود را به ارز خارجی تبدیل كرده و پول را زیر یك كاناپه در خانه شان می گذاشتند. پس انداز آنها حدود 4000 دلار بود.

به نوشته روزنامه روسی كومسومولسكایا پراودا، پسربچه از غیبت والدینش استفاده كرد و به سراغ گنج كوچك آنها رفت.

براساس گزارش این روزنامه، پسرك تمام دسترنج والدینش را با خرید آب نبات به باد داد.

اكنون مشخص نیست كه برای پدر و مادر این بچه شكمو آن اندازه پول باقی مانده است تا او را برای معالجه دندان هایش نزد دندانپزشك ببرند یا خیر./جام جم آنلاین