دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۶ لپ تاپ حرفه‌ ای با قیمت مناسب



لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

۶ لپ تاپ حرفه ای با قیمت مناسب
در این مطلب ۶ لپ تاپ حرفه‌ ای را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت آنها در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این مدل‌ها از پردازنده Core i7 استفاده می‌کنند اما توجه داشته باشید توان پردازش مدل‌هایی که دارای پردازنده کم مصرف با پسوند U هستند با پردازنده‌های Core i5 قابل مقایسه است.

 

اگر به دنبال یک مدل لپ تاپ حرفه ای هستید می‌توانید لپ‌تاپی با پردازنده Core i7 و تراشه گرافیکی GT740 یا GT750 انتخاب کنید. این مشخصات برای کاربردهای حرفه‌ای مانند نرم‌افزارهای مهندسی و محاسباتی و اجرای بازی‌ها مناسب است. توصیه دیگر اینکه با ورود پردازنده‌های نسل چهارم بهتر است لپ تاپ شما نیز مجهز به مدل‌های خانواده Haswell باشد با این حال پردازنده‌های نسل سوم نیز با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز نرم‌افزارهای پیشرفته از کارایی مناسبی برخوردار هستند.

 

لپ تاپ حرفه ای Lenovo IdeaPad Z510

 

 

لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 
لنوو Z510 یکی از پرفروشترین مدل‌های بازار است و از همان بدنه مدل موفق Z500 استفاده می‌کند.این مدل دارای پردازنده‌های نسل چهارم (مدل‌های ۳۷ وات) با چهار هسته پردازشی و ۶ مگابایت کش است. به دلیل استفاده از تراشه گرافیکی جیفورس GT740 قدرت گرافیکی این دستگاه مناسب است. برخی از مدل‌های Z510 دارای ۸ گیگابایت حافظه SSD درونی هستند و کیبورد آنها مجهز به بک‌لایت است.

پردازنده: Core i7 4702MQ
گرافیک: GT 740M 2GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان


لپ تاپ حرفه ای Acer Aspire V5-573G

 

 لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 

ایسر اسپایر V5 تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن کمتر از ۲۱ میلی‌متر است. در این مدل از پردازنده‌های Core i7 4500U کم مصرف نسل چهارم استفاده شده که در مقایسه با مدل‌های عادی دارای دو هسته پردازشی و ۴ مگابایت کش لایه سوم است. این پردازنده‌ها توان مناسبی برای اجرای فعالیت‌های روزمره دارند ولی برای پردازش‌های سنگین توصیه نمی‌شوند. در مقابل یک کارت گرافیکی قوی به نام GT750‌ می‌تواند توان لازم برای اجرای بازی‌ها را فراهم کند.
پردازنده: Core i7 4500U
گرافیک: GT 750M 2GB
رم: ۸گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان


لپ تاپ حرفه ای ASUS X450

 

لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 
مهمترین تغییر در لپ‌تاپ‌های جدید سری X ایسوس ارتقای پردازنده آنها به مدل‌های Haswell‌ است که بیشترین تاثیر آن را می‌توان در قیمت این مدل‌ها مشاهده کرد. قیمت مدل‌های جدید سری X مانند گذشته رقابتی و ارزان نیست. این مدل از یک پردازنده کم مصرف (۱۵ وات) استفاده می‌کند و بخش گرافیکی آن از یک تراشه جیفورس GT720‌ تشکیل شده است. این مدل حدود ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارد.
پردازنده: Core i7 4500U
گرافیک: GT 720M 2GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


لپ تاپ حرفه ای HP ProBook 450

 

لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 
پروبوک ۴۵۰ یکی از مدل‌های باریک HP ‌است. معمولا در مدل‌های باریک از پردازنده‌های کم مصرف استفاده می‌شود با این حال ProBook 450 از یک پردازنده چهارهسته‌ای i7 3632QM استفاده می‌کند. در این مدل از تراشه‌ گرافیکی HD 8750M شرکت AMD استفاده شده و برای اجرای بازی در سطح جزییات متوسط قابل توصیه است. از دیگر امتیازات این مدل می‌‌توان به طراحی جذاب و بدنه آلومینیومی اشاره کرد.
پردازنده: Core i7 3632QM
گرافیک: HD 8750M 2GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


لپ تاپ حرفه ای MSI CX61 2OC

 

لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 

نسل اول مدل‌های سری CX61 تجربه موفقی در بازار داشتند و msi این مدل‌ها را با استفاده از پردازنده‌های i7 4702MQ نسل چهارم به روز کرده است. البته در محصولات جدید این سری برخلاف قبل تاکید کمتری در بخش گرافیکی دیده می‌شود و محتوای تصویری در این مدل توسط یک تراشه GT 720M پردازش می‌شوند. با این حال قدرت پردازنده ۴۷۰۲MQ برای نرم‌افزارهای حرفه‌ای کافی است.
پردازنده: Core i7 4702MQ
گرافیک:GT 720M 2GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


لپ تاپ حرفه ای Acer Aspire V3-571G

 

لپ تاپ,لپ تاپ حرفه ای,خرید لپ تاپ حرفه ای

 
ورود پردازنده‌های نسل چهارم هنوز به معنی حذف مدل‌های قوی نسل سوم نیست در V3-571G نیز از یک مدل حرفه‌ای ۳۶۳۲QM با چهار هسته پردازشی و ۶ مگابایت کش استفاده شده است. پردازش محتوای گرافیکی نیز توسط تراشه GT740 انجام می‌شود که می‌توان برای اجرای بازی‌ها در سطح متوسط روی آن حساب کرد. البته ظاهر این مدل به اندازه مشخصات فنی آن حرفه‌ای نیست و ۲٫۶ کیلوگرم وزن دارد.
پردازنده: Core i7 3632QM
گرافیک: GT 740M 2GB
رم: ۸گیگابایت
هارد : ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ
قیمت: ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

منبع:laptopmedia.ir


ویدیو مرتبط :
سرقت حرفه ای لپ تاپ در فروشگاه لپ تاپ فروشی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام لپ‌تاپ برای کدام کاربر مناسب است؟ (+جدول قیمت‌‌ها)



برندهای ACER، HP، ASUS، LENOVO ، FUJITSO، DELL نمونه‌هایی از این لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت را در لیست موجودی خود دارند که اگر خوش شانس باشید و فروشندگان به بهانه کاهش موجودی از عرضه این مدل‌ها خودداری نکنند یک نمونه را خریداری کنید.

این روزها با وجود تحولات ناخوشایندی که در بازار کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ رخ داده است (منظورمان رشد مجدد قیمت‌ها و کاهش موجودی در مورد برخی از مدل‌های پرمخاطب است)، اما همچنان بازار این کالا گرم است و خریداران لپ‌تاپ در گروه‌های مختلف کاربری و همچنین درآمدی برای خرید این کالا به بازار مراجعه می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بگذریم از اینکه گروهی همچنان با دیدن قیمت‌ها و مقایسه قیمت‌ها با شش تا هشت ماه گذشته از خرید کالا انصراف می‌دهند، اما هستند افرادی که در خرید لپ‌تاپ مصمم هستند.

خریدارانی که اکثرا به دنبال لپ‌تاپ‌هایی ارزان با میانگین قیمت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و گاه تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هستند. به گفته کارشناسان و فعالان بازار، در حال حاضر اکثر افرادی که قصد خرید لپ‌تاپ دارند در پی یافتن مدل‌هایی با میانگین قیمت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هستند و در مقابل گروه بسیار کوچکی به سراغ مدل‌های باقابلیت و حرفه‌ای می روند.به بیان ساده‌تر، این روزها فاکتور قیمت مهم‌ترین و برجسته‌ترین فاکتور هنگام خرید کالا است و کمتر فردی به دنبال دستگاهی با قابلیت‌های فنی بالا است.

در این گزارش ما قصد داریم مدل‌های مختلف لپ‌تاپ را در رده‌های قیمتی ارزان‌قیمت و میان‌قیمت معرفی کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید لپ‌تاپ در این رده قیمتی رادارید این گزارش را بخوانید:

 

ارزان‌قیمت‌های پر مخاطب اما کمیاب


تا پیش از این، یعنی حدود هفت هشت ماه پیش، لپ‌تاپ‌هایی با میانگین قیمت ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در رده ارزان قیمت‌های بازار قرار داشتند. اما اینک در پی رشد شدید قیمت‌ها، رده ارزان قیمت‌های لپ‌تاپ به نمونه‌هایی با میانگین قیمت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و نهایتا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

لپ‌تاپ‌های این رده معمولا نمونه‌هایی هستند که از لحاظ قابلیت‌های فنی در حد متوسط هستند و به پردازنده‌های intel dual core، پردازنده‌ای ضعیف از خانواده AMD و در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت پردازنده‌های INTEL CORE I۳ مجهزند. تجهیز به رم‌هایی با ظرفیت حافظه ۲ تا نهایتا ۴ گیگابایت، ‌هارددیسک‌هایی با نهایت ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت و کارت گرافیک‌های نه چندان قدرتمند از خانواده INTEL از ویژگی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار است.

در مورد صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت هم باید بگوییم که صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها معمولا ۴/۱۵ اینچی است. در نتیجه این لپ‌تاپ‌ها وزن زیادی دارند.

پس اگر اندازه صفحه نمایش لپ‌تاپ و به‌ویژه وزن آن برای شما اهمیت چندانی ندارد، اگر از لپ‌تاپ‌تان انتظار انجام امور نه چندان پیچیده را دارید، اگر می‌خواهید لپ‌تاپی برای انجام امور روزمره مانند پرسه زدن در اینترنت و چک کردن پست الکترونیک و تماشای فیلم و... داشته باشید می‌توانید از میان لپ‌تاپ‌های این سری که معمولا قیمتی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و نهایتا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند یک نمونه را انتخاب کنید.این را هم بگوییم که قدرت انتخاب شما چندان زیاد نیست و باید از میان معدود نمونه‌های موجود در بازار یکی را انتخاب کنید.

برندهای ACER، HP، ASUS، LENOVO ، FUJITSO، DELL نمونه‌هایی از این لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت را در لیست موجودی خود دارند که اگر خوش شانس باشید و فروشندگان به بهانه کاهش موجودی از عرضه این مدل‌ها خودداری نکنند یک نمونه را خریداری کنید.

لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت کاربری مطلوب درست است که لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از یک میلیون تومان در کمتر از یکسال پیش جزو گران قیمت‌های بازار به حساب می‌آمدند. اما حالا لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی یکی از پرفروش‌ترین و البته کمیاب‌های بازار هستند.

لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا دو میلیون تومان) از لحاظ قابلیت‌های فنی بالاتر از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت هستند و اکثرا به پردازنده‌های سری INTEL CORE I۵، رم‌هایی با ظرفیت حافظه ۴ تا ۸ گیگابایت ‌هارددیسک‌هایی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ تا ۶۴۰ گیگابایت مجهزند. اما کارت گرافیک این لپ‌تاپ‌ها چندان قدرتمند و حرفه‌ای نیستند. در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها معمولا ۱۴ اینچ است که مطلوب‌ترین سایزهای صفحه نمایش است. در نتیجه لپ‌تاپ‌های این رده بر خلاف رده ارزان‌قیمت معمولا وزن کمتر و ظرافت بیشتری دارند.

لپ‌تاپ‌های میان قیمت به پورت‌های ارتباطی در حد مطلوب مجهزند و در برخی از مدل‌ها شاهد پورت USB ۳.۰ نیز هستیم. این لپ‌تاپ‌ها معمولا فاقد مودم بوده و در عوض به امکانات اتصالاتی نظیر WIFI، WIRLESS و... مجهزند. این لپ‌تاپ‌ها برای افرادی که قصد دارند، لپ‌تاپی سبک و خوش ساخت داشته باشند مناسب است. این لپ‌تاپ همچنین برای افرادی که قصد انجام امور نه‌چندان سنگین گرافیکی و بازی‌های معمول کامپیوتری را دارند مناسب است. اکثر برندها هم این لپ‌تاپ‌ها را در لیست موجودی خود دارند..... / تحلیل : عصر ایران

 

 

قیمت لپ تاپ , انواع لپ تاپ