دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶


در مقایسه جنجالی آیفون ۶ اس و گلکسی اس ۶ که چند روز پیش برایتان منتشر کردیم ، نظرات و دیدگاه های طرفداران هر دو برند را دیدیم و همه شما کاربران عزیز گجت نیوز به گوشی مورد علاقه خود رای دادید.

وب سایت گجت نیوز - عرفان انبار: در مقایسه جنجالی آیفون ۶ اس و گلکسی اس ۶  به دلایل برتری های این دو گوشی نسبت به یکدیگر می پردازیم.

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

۱. نمایشگر لمسی سه بعدی ۳D Touch

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

یکی از قابلیت های جدید و جالب از ایفون های جدید اپل وجود نمایشگر لمسی سه بعدی (۳D Touch) است که قادر به تشخیص لمس های سخت، متوسط و سبک از هم می باشد. مثلا با لمس متوسط، ایمیل های شما را نشان داده و یا با لمس سخت می توانید دیگر کارها را انجام دهید. این قابلیت برای دیگر نرم افزارها هم قابل استفاده است، اما می بایستی منتظر انتشار این برنامه ها باشیم تا از این قابلیت پشتیبانی نمایند.


۲. پشتیبانی از باندهای LTE بیشتر

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

ایفون جدید اپل از شبکه های بیشتری از LTE پشتیبانی می کند، دقیق تر بگوییم که ایفون ۶s از ۲۳ باند این شبکه پشتیبانی می کند، در حالی این رقم برای iPhone 6 قبلی، ۲۰ باند است.


۳. بدنه ساخته شده از سری ۷۰۰۰ الومینیوم

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

Galaxy S6 سامسونگ از الیاژ الومینیوم درجه ۶۰۱۳ استفاده می کند، در حالی که ایفون های جدید از بالاترین الومینیوم، ۷۰۷۵ استفاده کرده که کیفیت عالی دارد و در بدنه هواپیما ها، خودرو ها و دیگر دستگاهها استفاده می شود.


۴. بازخورد فوق العاده حساس لمسی

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

اپل سیستم اختصاصی Taptic Engine را با بازخورد لمسی ۳D Touch تولید کرده است. این سیستم جدید در ایفون ۶s تنها به یک دوره برای تولید لمس و سپس متوقف کردن کامل نیاز دارد. پس یک بازخورد لمسی کوچک می‌ تواند تنها ۱۰ میلی‌ ثانیه دوام داشته باشد، اما لمس کامل با تنها ۱۵ میلی‌ ثانیه تفاوت داشتن، بازخورد عالی را برای لمس سه‌ بعدی، درست در زیر انگشتان شما ایجاد می نماید.


۵. پیکسل دوربین بزرگتر

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶

اپل از چیزی مانند تکنولوژی ISOCELL سامسونگ جهت مجزا کردن پیکسل های کوچک از دیگر پیکسل ها استفاده کرده که به موجب ان نویز دیجیتالی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی iSight دستگاه جدید کاهش می یابد. پیکسل های ۱.۲۲ میکرون دوربین اپل بزرگتر از واحدهای استاندارد ۱.۱۲ میکرون سنسور دوربین پرچمدار سامسونگ است که موجب جمع اوری فوتون های بیشتر توسط هر پیکسل برای پردازشگر تصویر جدید اپل جهت نمایش در اطراف با شرایط نوری کم است.


۶. بلوتوث Bluetooth 4.2

۶ دلیل برای برتری آیفون ۶ اس به گلکسی اس ۶


نسخه ۴.۱ بلوتوث در پرچمدار سامسونگ ارائه شده، در حالی که ایفون ۶s از جدیدترین نسخه ۴.۲ بلوتوث پشتیبانی کرده که تا ۲.۵ برابر سریعتر است.


ویدیو مرتبط :
۲۵ دلیل برای برتری آیفون ۵ اس از گلکسی اس ۴

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!


پرچمداران امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج سرانجام پا به بازارهای فروش گذاشته و طبیعتا سخنان و شایعات داغ پشت سر خود را کاهش دادند.

فارنت: پرچمداران امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج سرانجام پا به بازارهای فروش گذاشته و طبیعتا سخنان و شایعات داغ پشت سر خود را کاهش دادند. الگوی طراحی مجدد سامسونگ در مورد طراحی یک پرچمدار اندرویدی با بدنه کاملا فلزی شکایات متعدد کاربران را در مورد تولید گوشی‌های دارای بدنه پلاستیکی که موجب می‌شد کاربران با وجود پرداخت هزینه بالا برای خرید، احساس راحتی و نیز امنیت نکنند را کاهش داد تا جایی که در نهایت آتش آن را خاموش نمود.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

البته این گوشی خیلی زود تبدیل به یکی از اصلی‌ترین رقبای پرچمدار شرکت دیگری از رهبران این صنعت یعنی آیفون ۶ اپل گردید. ودتی است که این دو شرکت در رقابت با یکدیگر بوده و هر دو نیز دست به تولید گوشی‌های بسیار قدرتمند زده‌اند. طبیعی است که محصولات آن‌ها با هم مقایسه شوند و این احتمال نیز وجود دارد که کاربران زیادی نیز در دو راهی انتخاب یکی از این دو گوشی هوشمند گرفتار شده باشند.

اگرچه هر کدام از این گوشی‌ها رد نوع خود بسیار عالی بوده و از رتبه بالایی برخوردارند اما بین آن دو تفاوت‌های آشکاری می‌توان یافت. به هر حال برای این ادعا نیاز به بیان علت وجود دارد تا بتوانید در انتخاب بین این دو پرچمدار به یک اولویت قطعی برسید.

۱. کیفیت دوربین مهم‌ترین اولویت شماست!

دوربین تعبیه شده در گلکسی اس ۶ سامسونگ از آن‌جایی‌که که خود شرکت سامسونگ تاکید نموده و در آگهی‌های تبلیغاتی نیز بسیار در مورد آن صحبت شده است، دلیل بسیار محکمی است بر این موضوع که این دوربین قطعا بسیار قدرتمند است.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

این در حالی است که دوربین گوشی آیفون ۶ شرکت رقیب نیز واقعا خوب است اما در این ویژگی پرچمدار سامسونگ را می‌توان یک پله بالاتر از آن دانست.


 ۲. اگر اندازه صفحه نمایش برای شما اهمیت دارد

اپل سرانجام تسلیم شد و به روند تولید نمایشگرهای بزرگتر که در زمان تولید و عرضه آیفون ۵ آن را نادیده گرفته بود، روی آورد. با این حال هنوز هم در آیفون ۶ نتوانسته دل را به دریا بزند و از صفحه نمایش متوسط ۴.۷ اینچی بهره گرفته است.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

اگرچه در مقایسه اعداد و ارقام با صفحه نمایش ۵.۱ اینچی گلکسی اس ۶ شاید قابل اغماض بوده و بتوان از آن چشم‌پوشی کرد اما زمانی که شما در حال استفاده از مرورگر خود بوده و یا مشغول خواندن یک متن هستید تفاوت آن کاملا ملموس خواهد بود.


 ۳. اگر دقت رنگ بالا مد نظر شماست!

این مسئله را به هیچ وجه انکار نمی‌کنیم که صفحه نمایش آیفون ۶ خوب به نظر می‌رسد. با این حال، اگر شما در تولید رنگ‌های واقعی و دقیق حساس بوده و وسواس خاصی به خرج می‌دهید از وجود یک سایه مایل به آبی در همه چیز شکایت خواهید کرد.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

در حالی که باید به اطلاع شما برسانیم که در گلکسی اس ۶ نقطه‌ای نبوده و خواهد توانست به واسطه باز تولید دقیق‌تر رنگ‌ها رضایت شما را به طور کامل جلب نماید. در کنار این ویژگی صفحه نمایش سوپرامولد نیز کمک شایانی به این قضیه خواهد نمود و برای شما رنگ‌های شارپ‌تر و تفکیک رنگ دقیق‌تری را به همراه خواهد داشت.


 ۴. اگر از طرفداران اندروید هستید و عشق اندروید در دل دارید!

نا گفته مشخص است که بین سبک و سیاق اندروید و iOS تفاوت بسیاری وجود دارد. سخن ما بدین معنی نیست که iOS "ساده‌تر” است اما برای رسیدن به هر چیز یک میابر و راه حداقلی وجود دارد. قابلیت دسترسی به فایل‌های سیستم و سفارشی‌سازی نیز بسیار بسته و محدود می‌باشد.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

در سمت دیگر اندروید در مقایسه با iOS قابلیت سفارشی‌سازی تمام عیار را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ویجت‌ها، فایل‌های سیستم و بسیاری از زیرمنو‌ها قابل تنظیم و دسترسی هستند. رابط کاربری "تاچ ویز” سامسونگ که روی سیستم عامل اندروید قرار گرفته است شاید پیش از این مشکلاتی داشت اما با صرف زمان و تلاش در رفع این نواقص، تجربه کاربری گلکسی اس ۶ احساس سبک‌تری را منتقل می‌کند.


 ۵. اگر علاقه‌مند به قاب پشتی شیشه‌ای هستید!

زمانی که به عرضه آیفون ۶ نزدیک می‌شدیم، برخی از تصاویری که از این گوشی به بیرون درز کرده بود نشان از پشت نسبتا ساده و خسته‌کننده داشت. همین‌طور این گمانه‌زنی نیز وجود داشت که قسمت پشت گوشی توسط یک پنل شیشه‌ای پوشیده خواهد بود، که صحت نداشتند.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز خواستار یک ساندویچ شیشه-فلز-شیشه هستید، گلکسی اس ۶ برای انتخاب به شما پیشنهاد می‌شود.


 ۶. اگر خواهان رزولوشن QHD فوق‌العاده هستید!

صفحه نمایش محبوب اپل با عنوان "رتینا” تراکم پیکسلی پرچمدار خود را در ۳۲۶ppi حفظ می‌کند. در حالی که پرچمدار اندرویدی با رزولوشن QHD به اندازه ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل عرضه شده است.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

سامسونگ در صفحه نمایش ۵.۱ اینچی گلکسی اس ۶ خود تلاش نموده است تا تراکم پیکسلی را به ۵۷۷ppi برساند. یعنی عملا تشخیص و تفکیک پیکسل‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.


 ۷. اگر می‌خواهید از شارژ بی‌سیم بهره بگیرید!

اگرچه این تکنولوژی هنوز نوپا بوده و در مراحل ابتدایی قرار دارد اما نمی‌توان این مسئله را انکار نمود که شارژ بی‌سیم یک فناوری فوق‌العاده و بسیار راحت است به ویژه اینکه در برخی از کافی‌شاپ‌ها مانند Starbucks نیز شاهد سرویس‌دهی آن هستیم و از این پس می‌توان میز غذا را با شارژرهای بی‌سیم آراست.

هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

در حال حاضر شارژرهای اولیه امکان استفاده از این تکنولوژی را از طریق خرید یک کاور یا قاب پشتی برای تلفن همراه شما فراهم می‌کند. این در شرایطی است که گلکسی اس ۶ شارژر بی‌سیمی عرضه نموده است که خارج از گوشی عمل می‌کند و نیاز به کاور پوششی ندارد و برای استفاده تنها کافی است گوشی تلفن همراه خود را در معرض این امواج قرار دهید.

اگر به دنبال یکی از تاپ‌ترین گوشی‌هایی هستید که از این تکنولوژی بهره می‌برند، بدون شک پرچمدار سامسونگ یک گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود.