دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۴ نکته مهم رئیس سازمان سنجش برای...



 

 

سازمان سنجش

 

 

رئیس سازمان سنجش آموز کشور با اشاره به آغاز زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور سراسری به این داوطلبان تاکید کرد بر اساس شناخت رشته ها، محل سکونت خانواده، وضعیت معیشت و بازار کار انتخاب رشته کنند و از توجه به مشاوره های موسسات بپرهیزند.

محمد حسین سرورالدین در اعلام آخرین توصیه ها به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۸۹ با اشاره به حیاتی بودن شناخت داوطلبان از رشته ها گفت: کتاب و لوح فشرده راهنمای انتخاب رشته که ۲۵۰ رشته دانشگاهی در آن معرفی شده است به بازار کتاب عرضه شده است و در صورت کمیاب شدن این کتاب داوطلبان می توانند جهت دسترسی به آن به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حد اتکای داوطلبان به خدمات و مشاوره هایی که از سوی موسسات انتخاب رشته ارائه می شود، گفت: اگر موسسات انتخاب رشته بتوانند داوطلبان را ۵۰ درصد راهنمایی کنند دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش یک راهنمای ۱۰۰ درصدی است.

وی توجه به وضعیت معیشتی دانشگاه انتخابی را یکی از اصول انتخاب رشته دانست و گفت: داوطلب هم می تواند یک دانشگاه در شهر خود در کنار خانواده انتخاب کند یا می تواند دانشگاهی در یک شهری دور را انتخاب کند.

در سالهای گذشته داوطلبانی که اقدام به انتخاب دانشگاههای دور از محل زندگی خانواده کرده اند نتایج خوبی نگرفته اند.

سرورالدین افزود: بسیاری از داوطلبان به این بهانه که می توانند در یک دانشگاه برتر تهران قبول شوند از انتخاب رشته مورد علاقه شان در شهر خود پرهیز می کنند لذا بسیار مشاهده شده دانشجویانی که در دانشگاههای کمتر برخوردار اما در کنار خانواده تحصیل کرده اند ولی در مقاطع بالاتر توانسته اند از افرادی که جهت تحصیل در دانشگاههای بیشتر برخوردار در دانشگاهی دور از محل زندگی خانواده تحصیل کرده اند پیشی بگیرند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در کنار خانواده بودن خیلی مهم است. داوطلبان بدانند که مقطع کارشناسی یعنی ۴ سال زندگی که آسودگی و شرایط ایده آل روحی یکی از مهم ترین زمینه های بهره گیری از فرصت ها و امکانات دانشگاه است.

وی با توصیه به انتخاب رشته بر اساس بازار کار گفت: ممکن است ایده آل یک داوطلب تحصیل در رشته ای باشد که بازار کار مناسبی در کشور ندارد.

پس از چهار سال زحمت وقتی می خواهد وارد بازار کار شود تازه به اشتباه خود پی می برد.

لذا داوطلبان در انتخاب رشته باید عملگرا باشند و با دید باز انتخاب کنند نه اینکه بخواهند انتخاب رشته ایده آل انجام دهند. بنابراین رشته ای را برگزینند که در آینده برایش کار وجود داشته باشد.

انتخاب رشته داوطلبان کنکور امروز شنبه آغاز شده است که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند...../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
سازمان سیا هک شدن ایمیل شخصی رئیس این سازمان را تکذیب ک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه های رئیس سازمان سنجش برای...



 

 

 

سازمان سنجش

 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور موسسات انتخاب رشته را بی ارتباط با سازمان سنجش دانست و به بیان توصیه هایی برای انتخاب رشته پرداخت.

 سرورالدین در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به پذیرفته شدگان کنکور توصیه کرد: در این چند روز آگاهی از اطلاعیه های سازمان سنجش برای داوطلبان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ضروری است و موضوع علاقه به رشته و مشورت با والدین نیز مهم می باشد.

وی با بیان اینكه اولین راهنما، دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) است که هر داوطلب با مطالعه بخش های مورد نیاز خود می تواند در انتخاب رشته مهارت پیدا كند، گفت: علاوه بر دفترچه که در باجه های پست و پایگاه اینترنتی سازمان سنجش وجود دارد، ویژه نامه و کتاب انتخاب رشته نیز منتشر شده است.

رئیس سازمان سنجش انتخاب رشته مجازی را نیز بسیار مفید دانست و گفت: در این انتخاب رشته که از ۱۲ مرداد فعال می شود، رتبه و اطلاعات داوطلب در شرایط سال گذشته قرار می گیرد و به داوطلب گفته می شود، با این نمره و با ملاک های سال گذشته در ۸۰ رشته قبول خواهد شد و این روش بالای ۹۰ درصد جواب می دهد.

سرورالدین با توجه به زمان بین اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته گفت: از هم اکنون داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از ۱۶ تا ۱۸ مرداد انتخاب رشته را انجام دهند.

وی افزود: یکی از مشخصه های آزمون امسال باز بودن صفحه انتخاب رشته هر داوطلب است به این معنی که هر داوطلب پس از انتخاب رشته در طی سه روز تعیین شده، می تواند با مراجعه مجدد فقط نسبت به حذف رشته هایی که مایل نیست، اقدام کند.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: در این مدت امکان اضافه کردن رشته جدید وجود نخواهد داشت.

سرورالدین بومی گزینی را ایده آل ندانست و گفت: هر برنامه ای دارای نکات مثبت و منفی است، ولی بومی گزینی از این جهت که آرامش روانی برای داوطلب به جهت نزدیکی به خانواده ایجاد می کند و همچنین عدالت در آموزش عالی اثرات مثبت بیشتری دارد.

وی افزود: دیده می شود که برخی اوقات ۹۰ درصد ظرفیت یک دانشگاه را دانشجویان غیر بومی در اختیار دارند، البته بومی گزینی به طور کامل اجرا نمی شود، بلکه درصد دارد و در برخی رشته های پر متقاضی هم در صد بومی گزینی کمتر است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به قرار گرفتن پاسخ نامه های ۵۰ هزار نفر اول رشته های ریاضی، تجربی و انسانی و ۱۰ هزار نفر اول هنر در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش از ۱۲ مرداد برای رفع ابهام احتمالی داوطبان گفت: داوطلبان با مشاهده پاسخ نامه های خود می توانند از رتبه های خود اطمینان حاصل کنند.

به گفته سرورالدین در آزمون سراسری امسال، یک میلیون و ۱۸۷ هزار داوطلب شرکت کردند که ۸۹ درصد این تعداد یعنی ۹۸۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند...../تحلیل: شبکه خبردانشجو