دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۳ اصل اولیه برای پیشگیری از دیابت نوع دوم



 

دیابت‌نوع‌2 , علائم دیابت‌نوع‌2

 

مقامات بهداشتی آمریكا اعلام كرده اند كه حدود ۲۶ میلیون نفر در این كشور مبتلا به دیابت هستند اما به طور كلی احتمال ابتلا به این بیماری در افراد مسن تر به مراتب بیشتر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، نیلكا ریوس بوروس از كارشناسان مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در آتلانتا در این باره می گوید: با چند اقدام پیشگیرانه اولیه و موثر می توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی كاهش داد.

بوروس در بیانیه ای تشریح كرد: این سه اقدام ساده اما فوق العاده مهم شامل شماره یك، ورزش مداوم و منظم، شماره دو كاهش وزن و شماره سه داشتن یك رژیم غذایی سالم و مناسب هستند.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، بوروس هم چنین تاكید كرد افراد ۴۵ سال به بالا و آنهایی كه در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستند باید هر سه سال یكبار تست دیابت را انجام دهند. بعلاوه افراد مبتلا به این بیماری نیز باید به طور منظم تحت نظر پزشك باشند.

بوروس تاكید كرد: برای این بیماران كنترل مداوم قند خون، فشار خون و كلسترول خون ضروری است. بعلاوه این مبتلایان باید سالانه تست سلامت چشم ها و پاها و نیز تزریق واكسن آنفلوانزا را انجام دهند.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی برای پیشگیری از دیابت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ژن عامل دیابت نوع 2 موجب چاقی می‌شود



 

 

 

ژن عامل دیابت نوع 2 موجب چاقی می‌شود

 

پژوهشگران استرالیایی دریافتند افرادی که دارای ژن عامل بروز بیماری دیابت نوع 2 هستند بیش از سایر افراد دچار اضافه وزن و چاقی می شوند.

محققان به منظور دستیابی به این نتایج از دو گروه شرکت کننده استفاده کردند.

گروه اول افرادی بودند که در تاریخ خانوادگی خود افراد مبتلا به دیابت نوع 2 داشتند و گروه دوم دارای ژن عامل بروز این بیماری نبودند.

برای افراد هر دو گروه به مدت حدود یک ماه رژیم غذایی محتوی هزار و 250 کالری تجویز شد. نتایج این بررسیها نشان داد افرادی که دارای سابقه دیابت فامیلی بودند 4/3 کیلوگرم اضافه وزن داشتند. درحالی که در افراد گروه بدون سابقه خانوادگی بیماری دیابت نوع 2 به طور متوسط 2/2 کیلوگرم اضافه وزن به ثبت رسید.

نتایج این تحقیقات نشان داد که افراد با سابقه خانوادگی دیابت، پس از گذشت سه روز از اضافه وزن خود یک مقاومت انسولین را نشان دادند.

مقاومت انسولین به شرایطی گفته می شود که در آن سلولهای بدن نسبت به هورمون انسولین حساسیت کمتری نشان می دهند.

منبع:salamatnews.com