دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵


سال 2015 میلادی رو به پایان است، سالی که در آن شاهد عرضه طیف متنوعی از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه با امکانات متنوع بودیم.

 وب سایت فرارو: مطابق همیشه در پایان سال جاری میلادی هم سایت ها و نشریات مختلف در حال معرفی بهترین ها و برترین محصولات عرصه فناوری هستند. در اینجا قصد داریم تعدادی از برترین گوشی های هوشمند را به شما معرفی کنیم.

Galaxy S6 Edge: این گوشی یکی از جذابترین گوشی های هوشمند عرضه شده در سال 2016 بود. نمایشگر دارای انحنای این گوشی توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرد. پردازنده فوق سریع و دوربین قدرتمند هم از جمله دیگر مزایای گوشی یاد شده بود.

 هر چند شارژ کم باتری  وبرخی ضعف های نرم افزاری باعث اعتراض برخی کاربران این محصول ساخت سامسونگ شد. نمایشگر 5.1 اینچی با دقت 1440 در 2560، دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k، 3 گیگابایت رم و باتری 2600 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



iPhone 6s: مجموعه گوشی های آیفون معمولا هر سال در فهرست برترین گوشی های هوشمند حضور داشته اند، اما همیشه نتوانسته اند صدر این فهرست را از آن خود کنند. آیفون 6 اس نه موفق ترین و نه محبوب ترین مدل آیفون بوده، اما افزوده شدن قابلیت لمسی 3D Touch به آن نوآوری جالبی بوده است.

 آیفون 6 اس به علت طراحی جالب، باریک بودن، افزوده شدن اپل پی و قدرت عکاسی و فیلم برداری مورد توجه بوده است. نمایشگر 4.7 اینچی با دقت 750 در 1334، دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k، 2 گیگابایت رم و باتری 1715 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



Google Nexus 5X: گوگل هم با سری گوشی های نکسوس خود که هر بار با همکاری یک شرکت فناوری تولید می شود توانست سال 2015 را با موفقیت نسبی پشت سر بگذارد. این گوشی از نظر کیفیت عملکرد مشابه Nexus 6P است و قیمت مناسب باعث شد برخی کاربران به خرید آن علاقمند شوند.

حسگر پیشرفته اثر انگشت، دوربین قدرتمند و پشتیبانی نرم افزاری قدرتمند از آندروید از جمله دیگر مزایای این گوشی است. نمایشگر 5.2 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k، 2 گیگابایت رم و باتری 2700 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



Lenovo K3 Note: لنووو که تا چندی قبل به خاطر نوت بوک ها و تبلتهای قدرتمندش که با قیمت مناسب عرضه می شود، مورد توجه بود، امسال در بازار گوشی های هوشمند هم خودی نشان داده است. این شرکت هند را نیز به عنوان بازار هدف انتخاب کرده و گوشی های ارزان قیمت و متوسط خود را در این کشور عرضه می کند.

 K3 Note موفق ترین گوشی عرضه شده توسط لنووو در سال 2015 است. قیمت این گوشی در مقایسه با گوشی های مشابه تقریبا 50 درصد کمتر است و عملکرد آن نیز قابل قبول است. نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری فوق دقیق، 2 گیگابایت رم و باتری 3000 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



 Xiaomi Mi 4: شرکت شیوآمی با گوشی Mi 4 توانست سال 2015 را با موفقیت پشت سر بگذارد. سخت افزار نسبتا پیشرفته و قیمت مناسب و رقابتی مهم ترین مزیت گوشی هوشمند یاد شده است. دوربین های این گوشی هم عملکرد نسبتا مناسبی دارند.

 عمر باتری آن نیز نسبتا طولانی و مناسب بوده و منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می رسد گوشی های ساخت شیوآمی چین در سال 2015 هم در کشورهایی مانند چین و هند پرطرفدار باقی بمانند.

نمایشگر 5 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k، 3 گیگابایت رم و باتری 3080 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



 Moto X Play: این گوشی یکی از گوشی های محکم و قابل اتکای موجود در بازارهای جهانی است که طراحی ابتدایی و بدوی آن باعث می شود از جذابیت های ظاهری این گوشی کاسته شود. اما ساخت آن توسط شرکت موتورولا باعث می شود کاربران در مورد کیفیت و کارآیی آن تا حدی آسوده خاطر باشند.

دوربین 21 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 21 مگاپیکسلی با توان فیلم برداری فوق دقیق، دو گیگابایت رم ، پردازنده چهار هسته ای و باتری 3630 میلی آمپری از جمله ویژگی های گوشی یاد شده است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



Galaxy Note 5: این گوشی امروزه خود را به عنوان یکی از محصولات موفق سامسونگ تثبیت کرده است. ترکیب سخت افزار قدرتمند و زیبایی در گوشی یاد شده باعث توجه بسیاری از علاقمندان گوشی های هوشمند شده است.

پیش بینی می شود استقبال از این گوشی در سال 2016 هم ادامه یابد. نمایشگر 5.7 اینچی با دقت 1440 در 2560، دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری فوق دقیق، 4 گیگابایت رم و باتری 3000 میلی آمپری از جمله ویژگی های این گوشی است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



Gionee Marathon M5: این گوشی هم از جمله گوشی های کمتر شناخته شده در ایران است که مهم ترین مزیت آن باتری قدرتمند 6020 میلی آمپری است که استفاده طولانی مدت از گوشی را ممکن می کند. از نظر عملکرد نیز گوشی Gionee Marathon M5 توان رقابت با آیفون را دارد.

نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 720 در 1280 پیکسل، دوربین 13 مگاپیکسلی با توان فیلم برداری فوق دقیق، 3 گیگابایت رم از جمله دیگر امکانات این گوشی است که تنها یک ماه از عرضه آن به بازار می گذرد.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



Google Nexus 6P: این هم گوشی دیگری از شرکت گوگل است که در سال 2015 به بازار آمد و تا به حال موفق ترین گوشی هوشمند عرضه شده توسط این شرکت بوده است. بدنه فلزی جذاب و طراحی نمایشگر و دیگر بخش های گوشی با جذابیت فراوان موجب استقبال نسبی بازار از آن شده است.

دوربین این گوشی با قابلیت فیلم برداری 4K چشم ها را خیره می کند. نمایشگر 5.7 اینچی، دوربین 12 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت رم و باتری 3450 میلی آمپری هم بخش دیگری از ویژگی های گوشی یاد شده است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



 Xperia Z5: شرکت سونی با Xperia Z5 در فهرست برترین گوشی های هوشمند سال 2015 حضور دارد. سونی در سال های اخیر تلاش زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن بازار گوشی های هوشمند انجام داده، اما هنوز آن طور که باید موفق نبوده است. دوربین فوق قدرتمند و حسگر اثرانگشت از جمله نقاط قوت این گوشی است.

ولی همه اینها برای تسخیر بازار کافی نیست. نمایشگر 5.2 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 23 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k و 3 گیگابایت رم در کنار باتری 2900 میلی آمپری از جمله امکانات گوشی یاد شده است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



LG G4: ال جی در سال 2013 با عرضه گوشی جی 3 بازار را تحت تاثیر قرار داد و بعد از مدتها رخوت توانست خودی نشان دهد. این شرکت امسال هم LG G4 را تولید کرد که تاحدی موجب ناامیدی کاربران شد. اگر چه این گوشی از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند است، اما کیفیت بدنه و ساخت آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

شارژ بی سیم این گوشی هم چنگی به دل نمی زند ولی با این وجود گوشی یاد شده یکی از گزینه های خوب موجود در بازار برای خرید با قیمتی مناسب است. نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1440 در 2560، دوربین 16 مگاپیکسلی 3 گیگابایت رم و باتری 3000 میلی آمپری از جمله امکانات گوشی یاد شده است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵



One M9: گوشی One M9  اچ تی سی هم در سال 2015 یکی از گزینه های خوب موجود بود که باعث بازگشت موفق این شرکت تایوانی به بازار رقابت با دیگر تولیدکنندگان گوشی شد.

طراحی بسیار خوب و بدنه زیبا در کنار سخت افزار قدرتمند از جمله محسنات این گوشی آندرویدی است. البته این گوشی در قیاس با Galaxy S6 تا حدی ضعیف تر است.

 نمایشگر 5 اینچی با دقت 1080 در 1920، دوربین 20 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k، 3 گیگابایت رم و باتری 2840 میلی آمپری از جمله دیگر امکانات آن است.

۱۲ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵


ویدیو مرتبط :
بهترین گوشی های هوشمند زیر 400$ سال ۲۰۱۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ اختراع برتر سال ۲۰۱۵


مجله معتبر Popular Science اخیرا لیستی از ۱۰ اختراع برتر سال ۲۰۱۵ تهیه و منتشر کرده است.