دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7


شاید فکر کنید که گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge همانند گوشی‌های نسل قبلی سامسونگ باشند؛ اما این شرکت کره‌ای ویژگی‌های جدیدی را در پرچم‌دارهای جدید خودش قرار داده که قطعا برای بسیاری از کاربران جالب توجه خواهد بود.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شاید فکر کنید که گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge همانند گوشی‌های نسل قبلی سامسونگ باشند؛ اما این شرکت کره‌ای ویژگی‌های جدیدی را در پرچم‌دارهای جدید خودش قرار داده که قطعا برای بسیاری از کاربران جالب توجه خواهد بود. در ادامه شما را با ۱۰ ویژگی جالب توجه این گوشی‌ها آشنا می‌کنیم.

۱. میکروفن‌های ضد آب

 شرکت سامسونگ برای میکروفن‌های گلکسی S7 از پارچه‌ی ضد آب Gore-Tex استفاده کرده که باعث می‌شود هوا به داخل گوشی بیاید، اما آب وارد نشود. در این حالت می‌توان در زیر آب هم با گوشی کار کرد.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۲. سیستم خنک کننده‌ی مایع

سامسونگ از سیستم خنک کننده‌ی مایع برای پرچم‌دارهای جدید خودش استفاده کرده است. هر دو مدل این گوشی‌ها که از تراشه‌های اگزینوس ۸۸۹۰ و اسنپ‌دراگون ۸۲۰ برخودار هستند، از این فناوری بهره می‌برند. این قابلیت در زمان بازی کردن و کارهایی که نیاز به پردازش‌های قوی دارد، دستگاه را خنک می‌کند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۳. استفاده از عایق پلاستیکی

سامسونگ برای اینکه آب وارد گوشی نشود، از عایق پلاستیکی در قسمت سیم‌کارت، ورودی هدفون و پورت شارژ گوشی استفاده کرده است. در این حالت آب به شکل ناخواسته وارد گوشی نمی‌شود.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۴. استفاده از مواد اولیه‌ی مقاوم دربرابر آب

برای اینکه قطعات این گوشی در برابر آب آسیب نبینند، سامسونگ بدنه‌ی گلکسی S7  و گلکسی S7 Edge را از پلاتین یا نیکل ساخته است. این فلزها در برابر آب مقاوم هستند و خراب نمی‌شوند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۵. استفاده از مکانیک اتصال کوتاه در پورت شارژ

گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را نباید در زمانی که خیس هستند شارژ کرد. سامسونگ برای جلوگیری از این‌کار از مکانیک اتصال کوتاه استفاده کرده تا اگر گوشی خیس بود، گوشی خاموش شود و عملیات شارژ انجام نشود. این قابلیت نه تنها از خراب شدن گوشی جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود کاربران هم آسیب نبینند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۶. لبه‌های منحنی

برای اینکه گوشی‌های جدید سامسونگ حالت ارگونومیک‌تری داشته باشند، هر چهار لبه‌ی آن‌ها به صورت گرد و منحنی طراحی شده‌اند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۷. استفاده از شیشه‌ی سه‌بعدی

صفحه نمایش گلکسی S7 Edge به شکل خمیده ساخته شده و سامسونگ برای اینکه بتواند چنین محصولی تولید کند آن را به وسیله تکنولوژی جدیدی به نام (حرارت سه‌بعدی) ساخته است. این صفحه نمایش در دمای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد ساخته شده و سامسونگ حالتی به آن بخشیده تا لبه‌های گلکسی S7 Edge حس خوبی را به کاربران منتقل کنند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۸. دکمه‌های باریک‌تر و مخروطی شکل

دکمه‌های کناری گوشی گلکسی S7 باریک‌تر از مدل‌های قبلی طراحی شده‌اند. این دکمه‌ها مخروطی شکل هستند تا کاربران بتوانند بهتر با آن کار کنند.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۹. رنگ گوشی تغییر می‌کند

سامسونگ گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را در چهار رنگ مختلف به نام‌های Black Onyx، White Pearl، Gold Platinum و Silver Titanium عرضه می‌کند؛ اما مدل Black Onyx که به ظاهر مشکی است، در شرایط نوری مختلف کمی تغییر رنگ می‌دهد. این مدل در برخی موارد مشکی و اگر نور بیشتر باشد خاکستری هم به نظر می‌رسد.

رنگ گوشی گلگسی اس 7 و اس 7 اج Black Onyx است و در زاویه های مختلف تغییر رنگ می دهد.


۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7



۱۰. نوار ضد آب

سامسونگ برای اینکه آب از بین لایه‌های شیشه‌ای و فلزی وارد گوشی نشود، از یک نوار پلاستیکی استفاده کرده و آن را در تمام لبه‌های گوشی قرار داده است. این نوار باعث می‌شود که آب به هیچ عنوان وارد گوشی نشود.

۱۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی گلکسی S7


ویدیو مرتبط :
مقایسه گلکسی S8 پلاس و گلکسی S7 Edge

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ نکته درباره ورزش های ایروبیک و بدنسازی



 

ورزش  ایروبیک وبدنسازی

 

دوست دارید سر کار تند و تیزتر شوید؟ وقتی به خانه می آیید کمتر احساس خستگی کنید؟ بتوانید ساعاتی را به آسودگی کنار همسرتان بگذرانید؟ یا حتی بتوانید بدون احساس گناه شیرینی بخورید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، ورزش چاره کارتان است. فعال بودن از نظر جسمی فواید و مزایای بسیار زیادی برای شما دارد.

 

اگر به دنبال انگیزه یی برای شروع یک برنامه ورزشی هستید یا می خواهید تمرینات خود را به صورت منظم از سر بگیرید، در این مقاله ۱۰ نکته درباره ورزش های ایروبیک و بدنسازی برایتان عنوان می کنیم که امیدواریم بتواند انگیزه لازم را در شما ایجاد کند.



۱) ورزش قوای مغزی را تقویت می کند

 

«دیوید اتکینسون» مربی حرفه یی بدنسازی اعتقاد دارد ورزش نه تنها باعث تقویت بنیه و جسم شما می شود، بلکه به عملکرد مغزتان هم کمک می کند. ورزش سطح انرژی بدن را بالا برده و همچنین میزان سروتونین موجود در مغز را که باعث افزایش کارکرد آن می شود نیز افزایش می دهد. آشکار است کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند یا ورزش می کنند، کارایی بسیار بیشتری در محل کار دارند. شرکت هایی که ساعت های اتلاف وقت و مرخصی های استعلاجی کارکنان شان کمتر باشد، نه تنها هزینه های بهداشتی و درمانی کمتری متقبل می شوند، بلکه در کل پیشرفت بیشتری نیز در کار خواهند داشت.



۲) جنبش و تکاپو، استرس را از بین می برد

 

به همان اندازه که فکر و خیال ورزش کردن ممکن است باعث ایجاد استرس در شما شود، وقتی تمرین هایتان را شروع کردید، در کلیه جنبه های زندگی با استرس بسیار کمتری مواجه خواهید شد. «سدریک بریانت» روانشناس ورزشی عقیده دارد؛ «ورزش واکنش تمدد اعصاب در بدن ایجاد خواهد کرد و به نوعی افراد را از آشفتگی ها و فشارهای روحی -روانی فارغ می کند. ورزش خلق وخو را بهتر کرده و از بروز افسردگی جلوگیری می کند.» شما تنها کسی نیستید که می تواند از خوشبختی و فقدان استرس در زندگی لذت ببرد. هرچه استرس تان کمتر باشد، تندمزاجی و زودرنجی تان نیز کمتر خواهد شد و این مساله باعث تقویت رابطه تان با همسر، فرزندان و دوستان تان خواهد شد.

 


۳) ورزش به شما انرژی می دهد

 

ممکن است تعجب کنید که چطور ۳۰ دقیقه در روز ورزش کردن می تواند کل روزتان را تغییر دهد. وقتی طی ورزش، اندورفین به جریان خون تان وارد می شود، بقیه روز احساس انرژی بیشتر خواهید داشت و وقتی قدرت و استقامت بدنی تان را تقویت کردید، انجام کارهای روزانه مثل حمل خریدهای خانه یا بالا رفتن از پله ها برایتان ساده تر خواهد شد. و این مساله باعث می شود درطول روز بسیار پرانرژی تر باشید. یکی از مهم ترین بهانه های افراد که به مشاوران ورزشی مراجعه می کنند این است که خسته هستند و نمی توانند ورزش کنند. متخصصان عقیده دارند با اینکه ورزش در ابتدای کار ممکن است خستگی شما را بیشتر کند، اما این وضع خیلی دوام نمی آورد. احساس خستگی جسمی که بعد از ورزش کردن دارید مثل خستگی های عادی روزمره نیست. به علاوه وقتی بدن تان به ورزش عادت کرد، میزان انرژی تان روزبه روز بیشتر خواهد شد.

 


۴) پیدا کردن کمی وقت برای ورزش چندان هم دشوار نیست

 

«اتکینسون» اعتقاد دارد کلید کار این است که از زمان تان بهتر و عاقلانه تر بهره گیرید. باید با یک تیر دو نشان بزنید. فرزندان تان را به پارک ببرید یا با آنها به دوچرخه سواری بروید. با این کار نه تنها کمی فعالیت بدنی انجام داده اید بلکه از بودن کنار خانواده هم لذت برده اید. با بچه ها به شنا بروید. حتی قایم باشک بازی با آنها هم نوعی فعالیت فیزیکی به شمار می رود و بهتر از هیچی است. با همکاران تان قرار پیاده روی و بیلیارد بگذارید. این فکر را از ذهن تان دور کنید که برای ورزش کردن حتماً باید به باشگاه بروید و روزی یک ساعت در آنجا مشغول به تمرین شوید. با اضافه کردن کمی فعالیت بدنی به کارهای روزانه تان به همان میزان به سلامت جسم تان کمک خواهید کرد. «اتکینسون» معتقد است همه باید حداقل ۲۰ دقیقه در روز فعالیت جسمانی در حد ورزش داشته باشند. گاهی اوقات ۱۰ دقیقه طناب زدن از ۲۰ دقیقه پیاده روی یا دو بهتر است. جاروبرقی کشیدن خانه در صبح، بردن بچه ها به پارک در بعدازظهر و کمی پیاده روی با همسرتان هنگام شب می تواند روزی بسیار فعال را برایتان فراهم بیاورد. دستورالعمل های جدید عنوان می کند که برای کاهش وزن و حفظ آن، باید حداقل روزی ۶۰ دقیقه ورزش کنید، اما برای حفظ سلامتی و استفاده از فواید ورزش در مقابله با بیماری ها، روزی نیم ساعت ورزش هم کفایت می کند.

 


۵) ورزش به ایجاد رابطه ها کمک می کند

 

مطمئناً ورزش کردن به همراه کسی دیگر، همسر، خواهر یا برادر یا یک دوست، در تقویت رابطه تان با او بسیار مثمر ثمر خواهد بود. علاوه بر این متخصصان عقیده دارند ورزش اگر به صورت جمعی یا دونفره انجام شود، لذت بخش تر می شود. به همین خاطر برنامه یی بریزید که هر شب بعد از شام با همسرتان به پیاده روی بروید. با خواهر یا برادرتان یا دوست تان هم برنامه پیاده روی بگذارید یا با هم به باشگاه ایروبیک بروید. کسانی که برای ورزش کردن خود یک همراه دارند، نسبت به کسانی که تنهایی ورزش می کنند، در ادامه تمرینات خود پایدارتر هستند و بیشتر به اهداف شان دست پیدا می کنند.

 

ورزش  ایروبیک وبدنسازی

 

۶) ورزش از بروز بیماری ها جلوگیری می کند

 

تحقیقات نشان داده است ورزش می تواند بروز بیماری های قلبی، سکته، فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو، پوکی استخوان، ورم مفاصل و از دست رفتن حجم عضلانی را کندتر کرده یا از آن جلوگیری کند. ورزش همچنین تحمل پیری را هم آسان تر می کند. «سدریک بریانت» معتقد است از آنجا که ورزش باعث تقویت عضلات و مفاصل می شود، از بسیاری از دردهای دوران میانسالی که به خاطر عدم فعالیت فیزیکی ایجاد می شود، می کاهد. ورزش همچنین باعث تقویت سیستم دفاعی بدن نیز می شود و به همین دلیل کمتر به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا خواهید شد. «بریانت» در این باره می گوید؛ «هیچ نوع بیماری خاصی وجود ندارد که ورزش کردن روی آن تاثیر مثبت نداشته باشد.»

 

 

۷) ورزش، سلامت قلب تان را تقویت می کند

 

«بریانت» عقیده دارد ورزش نه تنها با بیماری ها مقابله می کند بلکه قلب تان را هم تقویت می کند و این مساله باعث می شود ورزش کردن یا سایر فعالیت های فیزیکی روزانه تان، برایتان ساده تر شود. او می گوید؛ «قلب شما و سیستم قلبی-عروقی تان، با ورزش بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد و قلب تان پلاک های کمتری خواهد ساخت. وقتی قلب قدرت بیشتری پیدا کرد، برای ایجاد همان مقدار نیرو، لازم نیست آنقدر تند بتپد. فقط پس از چند روز از شروع تمرین هایتان، بدن، خود را با این محرک های جدید هماهنگ می کند و ورزش برایتان ساده تر خواهد شد و خستگی کمتری احساس خواهید کرد. تنفس تان نیز حین ورزش بهتر می شود.»

 


۸) ورزش باعث می شود بیشتر بخورید

 

عضلات بدن کالری بیشتری نسبت به چربی های بدن می سوزانند. از این رو هر چه عضلات بدن تان بیشتر باشد، میزان سوخت وساز بدن تان حین استراحت بیشتر خواهد شد و وقتی هم که ورزش می کنید، کالری بیشتری می سوزانید. اینها به این معناست که وقتی به طور منظم ورزش می کنید، می توانید هر از گاهی از شیرینی جات یا شکلات هایی که دوست دارید (نه دزدکی) بخورید. وقتی مداوم ورزش کنید با خوردن یک شیرینی ۱۰ قدم به عقب برنمی گردید.

 

 

۹) ورزش کارایی تان را بالا می برد

 

بعد از چند هفته ورزش منظم، ممکن است لباس تان طور دیگری در تن تان بایستد و احساس کنید شکل ماهیچه هایتان متفاوت شده است. ورزش مداوم عضلات و ماهیچه هایتان را تقویت می کند، انعطاف پذیری تان را بیشتر می کند و کارایی کلی تان را هم ارتقا می دهد. «بریانت» در این زمینه می گوید؛ «عضلات تان خیلی کارآمدتر می شود و استقامت تان بالاتر خواهد رفت. همچنین زمان واکنش و توازن بدن تان هم تقویت خواهد شد.»

 

 

۱۰) کاهش وزن مهم ترین هدف نیست

 

یکی از مهم ترین دلایل ورزش کردن برای خیلی از افراد، کم کردن وزن است، اما مطمئناً این تنها فایده یک برنامه ورزشی نیست. «بریانت» معتقد است کاهش وزن برای آن دسته از افرادی که به تازگی تمرین های ورزشی خود را شروع کرده اند، هدفی درازمدت است و این می تواند تا قسمتی ناامیدکننده باشد. مردم معمولاً اگر نتوانند سریع نتیجه بگیرند، قادر به ادامه کار نیستند. از این رو «بریانت» عقیده دارد مردم علاوه بر کاهش وزن باید بر فوایدی که ورزش می تواند برای کارایی شان در کارهای روزانه داشته باشد نیز فکر کنند. این هم می تواند انگیزه یی برای ادامه راهشان باشد. وقتی برنامه ورزشی تان را شروع می کنید هر هدفی که از کاهش وزن در ذهن تان باشد، نباید بگذارید که تنها هدف تان باشد. سعی کنید برای انرژی بیشتری که به شما می دهد، برای اینکه استرس تان را کم می کند و قوای جسمانی تان را تقویت می کند به سراغ ورزش بروید. وقتی این اهداف با هم در ذهن تان باشد، خیلی زود ورزش قسمتی از زندگی تان خواهد شد.

منبع:forum.p30pedia.com