دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یک گوشی ارزان قیمت از خانواده شگفت انگیز Asha


اگر به دنبال داشتن یک گوشی خوش ساخت دو سیم کارته با امکانات مناسب هستید، Asha 310 می تواند انتخاب خوبی باشد.

هفت صبح: Asha 310 از ارزانترین گوشی های آندرویدی هم ارزانتر است. با اینکه سیستم عامل S40 بسیاری از امکانات آندروید را ندارد اما کارایی آن به عنوان یک سیستم عامل در گوشی های سطح متوسط کافی به نظر می رسد. اگر به دنبال داشتن یک گوشی خوش ساخت دو سیم کارته با امکانات مناسب هستید، Asha 310 می تواند انتخاب خوبی باشد.

1- بدنه گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده که اگر موضوع لک برداشتن را فراموش کنیم، براق بودنش زیبا و دوست داشتنی به نظر می رسد. البته بدنه پشتی به براقی قسمت جلویی گوشی نیست. به هر حال می توان گفت از نظر شکل ظاهری طراحی مناسبی دارد. جالب اینکه رنگ براق قسمت جلویی گوشی، کاملا شبیه متریال فلزی به نظر می رسد. فلزی می آید، در حالی که این قسمت نیز از پلاستیکی تشکیل شده که روی آن را لایه ای به رنگ فلز پوشانده است.



2- صفحه نمایش موجود روی گوشی یک صفحه سه اینچی لمسی خازنی از نوع TFT است. این صفحه نمایش در مقابل بسیاری از دیگر گوشی های خانواده Asha یک برتری به حساب می آید. البته صفحه نمایش دقتی معادل 400 در 240 نقطه دارد و مقداری پایین است. همچنین عملکرد گوشی در زوایای مختلف و زیر نور مستقیم آفتاب مقداری کاهش پیدا می کند که برای یک صفحه نمایش در این سطح چندان دور از انتظار نیست. نبود سنسور تنظیم نور در این گوشی باعث می شود که کاربر مجبور به تنظیم دستی نور صفحه نمایش باشد.

3- برای یک گوشی با سیستم عامل S40 سخت افزار چندان اهمیت ندارد. حافظه داخلی این گوشی 128 مگابایت است و با وجود پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، می توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز به آن اضافه کرد. با وجود سیستم عامل بسیار سبک نوکیا تقریبا تمامی دستورات کاربر با سرعت مناسبی اجرا می شود. گوشی قابلیت پشتیبانی از GPRS و Edge و WLAN را دارد که به کاربر امکان مرورگری اینترنت را می دهد.

4- سیستم عامل گوشی، سیستم عامل انحصاری نوکیا یعنی S40 است. این نسخه با اعمال تعدادی تغییرات ظاهری، در قسمت هایی شبیه به آندروید و حتی iOS شده است. کار با آن بسیار ساده و قابل فهم است، به طوری که یادگیری آن برای همه افراد راحت است. تعداد برنامه و بازی موجود برای این سیستم عامل به قدری است که می توان گفت هیچ بازی و برنامه ای برایش وجود ندارد!

یک گوشی ارزان قیمت از خانواده شگفت انگیز Asha

5- در مورد دوربین گوشی چیز زیادی نمی توان گفت. از این دوربین دومگاپیکسلی نمی توان انتظار ثبت عکس های فوق العاده ای را داشت. همچنین کیفیت فیلمبرداری هم بسیار پایین و با ابعاد 176x144 یا QCIF و با سرعت 10 فریم بر ثانیه است.

6- باتری Asha 310 یک باتری لیتیوم یونی 1110 میلی آمپر/ ساعتی است که در استفاده مداوم بیشتر از 1.5 روز به راحتی شارژدهی می کند. با این مقدار شارژ می توان چیزی در حدود شش ساعت مکالمه ممتد انجام داد.

داستان خانواده Asha

گوشی های سری Asha از سری گوشی های نیمه هوشمند نوکیا هستند که امنکانات آنها بیشتر از تلفن های همراه معمولی است و می توان گفت چیزی مابین تلفن های هوشمند و گوشی های معمولی هستند. در مورد سری شگفت انگیز آشا همیشه حرفی برای زدن وجود دارد.

یک گوشی ارزان قیمت از خانواده شگفت انگیز Asha

ما از کلمه شگفت انگیز استفاده کردیم، زیرا خانواده آشا در سفر گوشی های سری 40 نوکیا وارد مرحله برجسته ای شده اند. شمار بی سابقه ای از دوستان، خانواده ها و اطلاعات را در سراسر جهان (از طریق اینترنت) به هم ارتباط داد که بدون آنها هرگز موفق به ایجاد چنین ارتباطی نمی شدند. در جهانی که به سرعت در حال رشد است، مردم خواستار گوشی هایی هستند که بتواند همه نوع اطلاعات و ارتباطاتی را در اختیار آنها بگذارد و در عین حال، قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد. به این علت است که آشا و گوشی های سری 40 آینده ای بسیار موفق را پیش رو خواهند داشت.

نقاط قوت:
قابلیت استفاده از دو سیم کارت


نقاط ضعف: نمی توان انتظار زیادی از آن داشت

قیمت: 380 هزار تومان

ویژگی ها: 104 گرم وزن، صفحه نمایش سه اینچی، دوربین دومگاپیکسلی، سیستم عامل سیمبین


ویدیو مرتبط :
ارزان اما شگفت انگیز. بررسی Moto G

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 10 درصدی قیمت تلفن همراه/ منتظر گوشی ارزان‌تر نباشید



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت گوشی  تلفن همراه

 

اخبار اقتصادی - کاهش 10 درصدی قیمت تلفن همراه/ منتظر گوشی ارزان‌تر نباشید

طی هفته‌های اخیر بازار تلفن همراه با کاهش مجدد قیمت مواجه بوده و قیمت گوشی‌های تلفن همراه تا حدود 10 درصد کاهش داشته است.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب گفت:‌ طی هفته‌های اخیر کاهش‌هایی در قیمت تلفن همراه رخ داده و شاید اکنون گوشی‌هایی که پیش از این 600 تا 800 هزار تومان قیمت داشتند به ترتیب 60 تا 80 هزار تومان ارزان‌تر شده‌ باشند.

افشار فروتن ادامه داد: شاید برای این کاهش قیمت هیچ دلیلی مشخصی که جنبه جهانی داشته باشد نتوان ذکر کرد اما یکی از مهمترین دلایلی که منجر به چنین موضوعی شده بحث کاهش تقاضاست؛ اکنون خریدار در بازار تلفن همراه به شدت کاهش پیدا کرده و شاید همین موضوع است که باعث کاهش قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: به هر حال فروشندگان موبایل ملزم هستند که چرخه مالی خود را داشته باشند، زمانی که در بازار خریداری وجود نداشته باشد افراد مجبور می‌شوند تا قیمتهای خود را کمی کاهش دهند تا این چرخه مالی دچار مشکل نشود.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی عنوان کرد: پروسه وارد کردن یک گوشی موضوعی نیست که یک یا دو روزه اتفاق بیفتد و ما بخواهیم بگوییم طی روزهای اخیر چه اتفاقی افتاده که اکنون قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. گوشی‌های تلفن همراه در سریع‌ترین حالت دو هفته تا یک ماه طول می کشد تا به دست سفارش دهنده برسند به همین دلیل اکنون نمی توان گفت که موضوع خاصی باعث کاهش قیمت شده است.

وی همچنین عنوان کرد: دلیل دیگر آن است که یک گوشی تلفن همراه را نمی توان مدت زیادی در مغازه نگه داشت چرا که به طور دائم مدل‌های جدیدتر می‌آید و با روی کار آمدن مدل‌های جدید مدل‌های قبلی تقاضای کمتری خواهند داشت به همین دلیل گاهی فروشندگان مجبور می‌شوند به ناچار برای جلوگیری از این نوع ضررها اجناس خود را با تخفیف بیشتری بفروشند.

اما نکته جالب آن که به تاکید رییس انجمن فروشندگان سیم کارت‌، گوشی و لوازم جانبی خریداران نیز در بازار ایران معمولا رفتاری بر عکس دارند و هر زمان که قیمت گوشی بالا می‌رود برای خرید به سمت بازار هجوم می‌آورند و در زمانی که قیمت‌ها نرخ نزولی دارد دست نگاه می دارند تا شاید زمانی قیمت ارزان‌تر برسد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی در عین حال خاطرنشان کرد: در حال حاضر دلیلی برای کاهش بیشتر قیمت تلفن همراه وجود ندارد و به نظر می رسد که قیمت‌ها به کف خود رسیده‌اند. به همین دلیل شاید از این ارزان‌تر نشوند. مگر این که بازار انقدر کساد باشد که فروشندگان مجبور باشند برای جلوگیری از ضررهای مالی قیمت‌های خود را بار دیگر کاهش دهند.

وی درباره قیمت متوسط گوشی‌هایی که در بازار خرید و فروش می‌شوند هم گفت: اغلب خریداران به دنبال گوشی‌هایی با قیمت متوسط 400 هزار تومان به پایین هستند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا