دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

به گزارش جام نیوز، دانشمندان ادعا می‌کنند، یک نوع مواد داروئی در سیب‌، پرتقال و پیاز وجود دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

آنها معتقدند که rutin که در چای سیاه و سبز نیز وجود دارد، در آینده می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات قلبی و سکته‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه هاروارد (Harvard)، دریافتند که این ماده در مسدود کردن آنزیم خطرناکی که باعث شکل‌گیری لخته خون می‌شود (PDI)، کمک می‌کند. این آنزیم هنگام شکل‌گیری لخته خون در شریان‌ها و رگ‌ها، به سرعت رها می‌شود.

محققان در این تحقیق، قابلیت 500 ماده مختلف را در مسدود کردن این آنزیم بررسی کردند و دریافتند که rutin از همه آنها موثرتر می‌باشد. آنها دریافتند که این ماده باعث جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ماده برای درمان بیماران در معرض حملات قلبی و سکته، استفاده کنند.

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

اگر لخته شدن در یکی از شریان‌های اصلی که به قلب منجر می‌شود رخ دهد، باعث حمله قلبی می‌شود. همچنین لخته شدن خون در شریان‌های مغزی نیز منجر به سکته می‌شود./جام نیوز


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بی نیازشدن ازدندان پزشک با چای سبز



 

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

روزانه نوشيدن يک فنجان چاي سبز شما را از دندان پزشک بي‌نياز مي‌کند

 

محققان با اعلام تاثير چاي سبز در تقويت دندان ها، يک نمره مثبت ديگر به کارنامه درخشان اين نوشيدني پرفايده اضافه کردند.نوشيدن يک فنجان چاي سبز در روز شما را از بي‌نياز مي‌کند. اين يافته، نشان مي‌دهد که نوشيدن حداقل يک فنجان چاي سبز در روز قدرت و استحکام دندانها را با وجوددندان پزشک افزايش سن، بيشتر مي‌کند.

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

محققان تصور مي‌کنند که مولکول هاي ضد ميکروبي موجود در چاي سبز موسوم به «کاتچين‌ها» سبب تقويت بهداشت و سلامت دندان ها مي‌شود. البته اين گروه هشدار دادند که اگر علاقه داريد چاي را با قند مصرف کنيد، مراقب باشيد که شيرين کننده‌ها و مواد قندي اين تاثير را معکوس مي‌کند.

 

 

 

چاي سبز مي‌تواند تاثيرات باکتري زايي داشته باشد و براي دندان ها مفيد باشد، البته در صورتي که بدون قند مصرف شود.نوشيدن قهوه شيرين در واقع اثر تخريب کننده روي دندان ها دارد. قهوه به تنهايي هيچ مشکلي ندارد اما اگر شيرين شود در واقع باعث مي‌شود که زودتر دندان هايتان را از دست بدهيد.