دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یک ساعت تماشای تلویزیون معادل 22 دقیقه کاهش طول عمر است



یک ساعت تماشای تلویزیون معادل 22 دقیقه کاهش طول عمر است

پزشکان هشدار دادند لمیدن روی مبل و میخ کوب شدن در مقابل صفحه تلویزیون از عادات مضری است که می‌تواند به طور متوسط حدود پنج سال از کل طول عمر هر انسان را کاهش دهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی استرالیا در مطالعه جدیدی دریافته‌اند که هر یک ساعت تماشای تلویزیون برای افراد با میانگین سنی 25 سال، معادل 22 دقیقه کاهش طول عمر است.

به گزارش سایت اینترنتی نیوز، این یافته حاصل مطالعه روی افرادی است که روزانه به طور متوسط شش ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. این افراد با گروهی مقایسه شده‌اند که هرگز تلویزیون نمی‌بینند.

متخصصان تاکید کردند که نتایج حاصل از این مطالعه هشدار دهنده و البته نگران کننده است. آنها تاکید دارند که تماشای طولانی مدت تلویزیون نیز مانند سایر فاکتورهای خطرزا نظیر بی‌تحرکی، استعمال سیگار و چاقی در بروز بیماری‌های مزمن و خطرناک موثر است.

در این مطالعه برای اولین بار رابطه مستقیم بین طول عمر و تماشای تلویزیون ارزیابی شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫ده نکته برای افزایش طول عمر و کاهش مصرف باطری آیفون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماشای تلویزیون طول عمر را کوتاه می کند



 

 

واحد مرکزی خبر: پژوهشگران اعلام کردند تماشای تلویزیون طول عمر را کوتاه می کند. به گفته لِنِرت وییِرمن سرپرست محققان در دانشگاه کوئینزلند استرالیا، تماشای تلویزیون به مدت بیش از شش ساعت در روز حدود پنج سال از عمر مفید اشخاص می کاهد.

وییِرمن در ادامه تصریح کرد در خصوص افراد بزرگسال، هر ساعت تماشای تلویزیون عمر مفید را حدود بیست و دو دقیقه کاهش می دهد. پژوهشگران در این تحقیقات شرایط زندگی طبیعی و همچنین پرونده پزشکی یازده هزار نفر را در استرالیا در سنین بالاتر از بیست و پنج سال مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان در این تحقیقات همچنین نرخ مرگ و میر در استرالیا را با ساعات تماشای تلویزیون در این کشور که در مجموع به نه میلیارد و هشتصد میلیون ساعات می رسید، مقایسه کردند.

به گفته وییِرمن، علاوه بر تماشای تلویزیون، چاقی مفرط و مصرف دخانیات خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی را افزایش و طول عمر را کاهش می دهند. وییِرمن در انتها با اشاره به اینکه تماشای تلویزیون در افزایش نرخ مرگ و میر در کشور موثر بوده است هشدار داد افراد ساعات کمتری را به تماشای تلویزیون بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از سیدنی، نتیجه این تحقیقات در مجله انگلیسی quotation mark ورزش درمانی quotation mark منتشر شد..... / تحلیل : عصر ایران