دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یك ویتامین برای پیشگیری از تضعیف حافظه



 

 

 

یك قرص ویتامین حاوی ویتامین های ب و فولیك اسید می تواند علائم تضعیف حافظه را در سالمندان كاهش داده و از آنها در برابر بیماری آلزایمر محافظت كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مكمل هایی كه حاوی این ویتامین ها هستند می توانند تا ۷۰ درصد از كاهش توان حافظه در برخی از سالمندان پیشگیری كرده و روند تحلیل رفتن حافظه را كندتر كنند.

این ویتامین ها همچنین سرعت كوچك شدن و تحلیل رفتن مغز را در برخی از بیماران كه مبتلا به فراموشی نسبی هستند كاهش می دهد و در نتیجه از بروز آلزایمر جلوگیری می كند.

این یافته حاصل مطالعه روی ۲۷۰ فرد ۷۰ ساله و پیرتر است. آمارها نشان می دهد كه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر در انگلیس به زوال عقل مبتلا هستند و تعداد این افراد هم چنان رو به ازدیاد است.

بنا برگزارش روزنامه تگلراف، متخصصان دانشگاه آكسفورد این قرص ویتامین را آزمایش كرده و به نتایج مفیدی در جلوگیری از كاهش توان ذهنی دست یافته اند.

براساس این گزارش، ویتامین های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول ها را افزایش می دهند. این ویتامین ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند و برای سلامت پوست و ماهیچه ها نیز ضروری هستند.

ویتامین های گروه ب باعث کاهش استرس و افسردگی و در نهایت سلامتی پوست و اعصاب می شوند.همچنین در آزمایشات نشان داده شده است افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری هم باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند. از جمله مكمل های حاوی ویتامین های ب می توان ب کمپلکس را نام برد كه برای سلامت ذهنی نقش اساسی دارد.

این ویتامین ها در بدن ما ذخیره نمی شوند بنابراین باید روزانه در رژیم غذایی ما گنجانده شوند. ویتامین های گروه ب به واسطه مصرف الكل، شکر، نیکوتین و کافئین از بین می روند. در نتیجه به همین خاطر است كه بسیاری از مردم دچار کمبود این نوع ویتامین هستند.

به علاوه اسیدفولیک نیز برای ترکیب و ساختار مولكول وراثتی دی ان آ مورد نیاز است. رژیم غذایی نامناسب و عوامل دیگری مانند بیماری، الکلیسم و نیز مصرف داروهای مختلفی چون آسپرین، قرص های ضدبارداری و داروهای ضد تشنج در کمبود اسیدفولیک دخالت دارند. مصرف این ویتامین بویژه به زنان باردار توصیه می شود..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
نقش ویتامین C و E در پیشگیری از سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود



 

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب كاهش حافظه، آشفتگی های روحی و اضطراب می شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت وگو با فارس، افزود: ویتامین ب ۶ از ویتامین های بسیار مهم در متابولیسم مواد درشت مغزی، به ویژه مواد پروتئین است كه كمبود آن موجب جنون و افسردگی می شود.

وی گفت: از منابع غذای حاوی ویتامین ب ۶ می توان به انواع گوشت، جوانه گندم، گندم كامل، آجیل و بادام زمینی اشاره كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: كمبود ویتامین ب ۳ یا نیاسین منجر به علائم جسمی و روحی می شود كه مهم ترین آن زوال عقل است.

درستی گفت: علائم عصبی ناشی از كمبود این ویتامین می تواند باعث كاهش حافظه، آشفتگی های روحی، افسردگی و اضطراب باشد.

وی اضافه كرد: از منابع غذایی حاوی ویتامین ب۳ می توان به پنیر، بادام زمینی، كنجد، برنج قهوه ای، جوانه گندم، نان سبوسدار، جو و حبوبات اشاره كرد...../تحلیل:فارس