دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یك رژیم مفید برای رفع آثار مسمومیت با آرسنیك موجود در آب شرب



 

 

 

یك رژیم مفید برای رفع آثار مسمومیت با آرسنیك موجود در آب شرب

 

مصرف ریشه‌های زیرزمینی مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و همچنین اسفناج سبز و كدو تنبل این ویژگی را دارد كه می‌تواند آثار مسمومیت با این ماده شیمیایی را برطرف كند.

 

افرادی كه از آب آشامیدنی لوله‌كشی استفاده می‌كنند به طور طبیعی به سطح بالایی از آرسنیك آلوده می‌شوند كه با خوردن مقدار بیشتری ترب، تربچه، سیب زمینی شیرین و سایر گیاهان خوراكی از این گروه می‌توانند آثار این نوع مسمومیت را از بدن خود بزدایند.

 

به گزارش ایسنا، سطح این ماده شیمیایی وقتی در بدن افزایش پیدا كند سبب بروز آثاری از مسمومیت شیمیایی می‌شود كه از جمله آنها می‌توان به ایجاد ضایعات پوستی آشكار اشاره كرد. مصرف ریشه‌های زیرزمینی مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و همچنین اسفناج سبز و كدو تنبل این ویژگی را دارد كه می‌تواند آثار مسمومیت با این ماده شیمیایی را برطرف كند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر حبیب الاحسان، متخصص علوم همه‌گیر شناسی در دانشگاه شیكاگو در این باره خاطرنشان كرد: شدت و نوع آثار این مسمومیت در افراد مختلف و بنابر رژیم غذایی كه دارند، فرق می‌كند.

 

آرسنیك به طور طبیعی در سنگ‌ها، آب، خاك، هوا و مواد غذایی وجود دارد و از فعالیت‌های صنعتی هم در محیط زیست وارد می‌شود. طبق استاندارد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریكا مقدار این عنصر اگر زیر 10 میكروگرم در لیتر آب باشد ایرادی ندارد اما اگر بیشتر شود خطرناك است به طوری كه مقادیر زیاد آن سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود و تماس اندك اما مداوم با این عنصر با افزایش خطر بروز دیابت نوع دوم و بالا رفتن فشار خون ارتباط دارد./عصرایران


ویدیو مرتبط :
تبدیل آب لجَن حوض به آب شرب با دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك رژیم غذایی مفید برای مقابله با افسردگی



 

 

یك رژیم غذایی مفید برای مقابله با افسردگی

 

همه ما بعد از گذراندن یك روز بد و سخت و برای رهایی از احساس افسردگی به خوردنی‌ها روی می‌آوریم اما  نكته مهم این است كه در این لحظه باید خوردنی‌هایی را انتخاب كنیم كه به جای افزایش خستگی و كسالت، خلق ما را بالا ببرند و حال روحی ما را بهبود بخشند.

 

روزنامه نیویورك تایمز در یك مقاله بهداشتی جدید فهرستی كوتاه از چند خوراكی موثر را ارائه كرده است كه می‌تواند باعث افزایش خلق افراد شود. در این مقاله توصیه شده است:

 

1-‌ میوه‌ها، سبزی‌ها و ماهی را انتخاب كنید. در یك مطالعه جدید كه روی 3500 مرد و زن انجام گرفت معلوم شد اشخاصی كه طی سال گذشته رژیم غذایی‌شان غنی از این قبیل مواد غذایی بوده در مقایسه با افرادی كه بیشتر از انواع دسرها، غذاهای سرخ كرده، گوشت فرآوری شده، غلات تصفیه شده و محصولات پرچرب استفاده كرده خیلی كمتر دچار افت خلق و حالت‌های افسردگی شده‌اند.

 

بررسی‌های قبلی تایید می‌كند كه آنتی اكسیدانهای موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها و همچنین اسیدهای چرب امگا -3 در ماهی با كاهش خطر افسردگی رابطه مستقیم دارد. فولیت كه نوعی ویتامین B موجود در سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج و نخود است روی انتقال دهنده‌های عصبی مغز تاثیر می‌گذارد و این تاثیر مثبت موجب افزایش خلق می‌شود. بر همین اساس مصرف تمام انواع گروه‌های غذایی سالم و مفید به دلیل دارا بودن تمام انواع ریز مغذی‌ها و املاح ضروری برای بدن راهكاری موثر برای مقابله با افسردگی است.

 

2-‌ كربوهیدرات‌ها را فراموش نكنید. در بررسی جدیدی كه در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده تاكید شده است افرادی كه روزانه مقدار بسیار كمی كربوهیدرات مصرف می‌كنند بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و پرخاشگری می‌شوند. در حالی كه بروز این احساسات منفی در كسانی كه رژیم غذایی كم چرب ولی غنی از كربوهیدرات دارند به میزان زیادی كاهش پیدا می‌كند.

 

متخصصان معتقدند كه كربوهیدرات موجب افزایش تولید سروتونین می‌شوند كه ماده شیمیایی نشاط ‌آور در مغز است.

 

3-‌ یك كمی شكلات بخورید، نتایج یك مطالعه جدید در سوئیس نشان داد كه خوردن روزانه مقدار كمی (4/1 اونس) شكلات تلخ به مدت دو هفته موجب كاهش هورمونهای استرس از جمله كورتیزول در افرادی می‌شود كه استرس بالایی دارند.

 

شكلات تلخ حاوی آنتی اكسیدانی موسوم به پلی فنول است كه در میوه‌ها و سبزی‌ها نیز یافت می‌شود و روی ایجاد تغییرات در استرس تاثیر دارد.

منبع:سلامت نیوز