دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گیگافکتوری ایلان ماسک؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد


به راحتی می توان گفت که تقریبا همه از دیدن اتومبیل جدید تسلا، مدل ۳ هیجان زده شدند، اما تولید انبوه این وسیله برقی به تعداد زیادی باتری نیاز دارد.

وب سایت تکرا: به راحتی می توان گفت که تقریبا همه از دیدن اتومبیل جدید تسلا، مدل ۳ هیجان زده شدند، اما تولید انبوه این وسیله برقی به تعداد زیادی باتری نیاز دارد. تولید این حجم انبوه باتری در کجا صورت می گیرد؟ در این مرحله گیگافکتوری ایلان ماسک وارد عمل می شود.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

تسلا برای آن دسته از افرادی که با برنامه هایش آشنایی ندارند، گیگافکتوری عظیم ۵.۵ میلیون فوت مربعی خود را به عنوان روشی برای "سرعت بخشیدن به تحول جهانی برای نقل و انتقال پایدار” توصیف می کند.

اولین گیگافکتوری که خارج از اسپارکس، نوادا مستقر شده، مرکز تولیدی بلندپروازانه ایست که برای ساخت باتری هایی برای اتومبیل های برقی تسلا برای آینده ای نزدیک برنامه ریزی شده است. تسلا برای ساخت این باتری ها از "اقتصاد نسبی، تولید نوآورانه، کاهش ضایعات و بهینه سازی ساده فرایندهای تولیدی” استفاده خواهد کرد.

با توجه به گفته ی تسلا، این گیگافکتوری در واقع از زمانی که به طور کامل توسط انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود، قابل توجه خواهد بود.

هدف اولین گیگافکتوری ایلان ماسک، شروع ساخت سلول های باتری تا سال ۲۰۱۷  همزمان با راه اندازی مدل ۳ برای رسیدن به ظرفیت کامل آن تا سال ۲۰۲۰ است. اما هم اکنون همه ما می توانیم به لطف پهبادهایی که از این گیگافکتوری خارج شهر تصویربرداری کرده اند، محل و چگونگی ساخت و ساز این ساختمان ۵ میلیارد دلاری را که هم اکنون هم در حال کار بر روی آن هستند، مشاهده نماییم.

اولین گیگافکتوری تسلا مستقر در خارج اسپارکس، نوادا.

تسلا برای ساخت اولین فاز طاق زنی این گیگافکتوری حدود ۴.۵ میلیون دلار خرج کرده است.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

ساخت و ساز روی این طاق عمدتا کامل شده است. بعدا از پنل های خورشیدی بر روی این سقف ها استفاده خواهد شد. اما این فونداسیون سفید رنگ این تضمین را می دهد که در نتیجه بهینه سازی بهره وری از این پنل های خورشیدی، این سقف خنک می ماند.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

هنوز هم بخش های زیادی از این ساختمان در دست احداث است و به نظر می رسد تسلا برای گسترش بیشتر این ناحیه آماده است.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

در این تصویر می توانید زاویه دیگری از گسترش این گیگافکتوری را مشاهده کنید که البته هنوز در حال ساخت و کار بر روی آن هستند.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

تسلا برای ساخت "منطقه تریلر” در اطراف این گیگافکتوری، میلیون ها دلار خرج کرده است. به منظور دریافت مجوز کار، این شرکت برای ساخت یک مرکز آتش نشانی و یک گارد محافظت از محیط زیست چند صد دلار هزینه کرده است.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

تنها هزینه فونداسیون این گیگافکتوری حدود ۱۶ میلیون دلار براورد شده است.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد

تسلا، تابستان گذشته برای فولاد و بتن مورد نیاز این سازه نزدیک به ۱۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

گیگافکتوری ایلان ماسک ؛ ساختمانی که جهان را تغییر می دهد


ویدیو مرتبط :
تونل اختصاصی زیرزمینی ایلان ماسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس



 

 

 

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس

 

کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» با موضوع طراحی‌های سینمایی و صنعتی سال باس به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سال باس (1996 – 1920) از نخستین طراحانی است که همزمان در سه حوزه تیتراژ، نشان تجاری و پوستر سینما فعال بود. تاثیر باس در گرافیک سینمای جهان انکارناپذیر است.

او طراح پوستر یا عنوان‌بندی فیلم‌های مطرحی مثل «روانی» و «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک، «اسپارتاکوس» ساخته استنلی کوبریک، «خارش هفت ساله» ساخته بیلی وایلدر، «کارمن جونز»، «بانی لیک گمشده»، «مرد بازو طلایی» و «تشریح یک قتل» ساخته اتو پره‌مینجر، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه» ساخته استنلی کریمر و «رفقای خوب»، «کازینو» و «تنگه وحشت» ساخته مارتین اسکورسیزی است.

مقدمه کتاب «سال باس» را مارتین اسکورسیزی نوشته است. این کارگردان برنده اسکار در بخشی از مقدمه نوشت: «وقتی کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» را ورق می‌زدم، که جدیدترین کتاب درمورد طراحی‌های باس است، به بخشی رسیدم که مختص طراحی‌های صنعتی او بود (طراحی برای رنگ فولر، خطوط هوایی کانتیننت و یونایتد، تلفن بل، جِتی و بسیاری دیگر) و این نقل قول از او را خواندم: «نشان تجاری ایده‌آل همانی است که از نظر انتزاعی بودن و ابهام به نهایت خود رسیده باشد و با این حال قابل‌فهم باشد. نشان‌های تجاری اغلب استعاره هستند. و از نظری می‌شود گفت تفکری هستند که مجسم شده است.»

طراحی سال باس برای پوستر «درخشش» ساخته استنلی کوبریک

در سال‌های اخیر پوستر فیلم‌هایی مثل «پرشس»، «خبرچین!» و «پس از خواندن آن را بسوزان» با الهام از آثار سال باس طراحی شده‌اند.

«سال باس: زندگی در سینما و طراحی» نوشته جنیفر باس و پت کِرک‌هم بود که ماه آینده منتشر می‌شود. متن کامل مقدمه مارتین اسکورسیزی و تعدادی از طراحی‌های سال باس را اینجا  ببینید.... /  farsnews.com