دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گیر اس 2، بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره


ابزارهای پوشیدنی روز به روز بیشتر دز زندگی ما خودنمایی می کنند. سامسونگ جدیدترین ساعت خود را با نام گیر اس 2 روانه بازار کرده است.

هفته نامه همشهری جوان - محمد طالبیان: ابزارهای پوشیدنی روز به روز بیشتر دز زندگی ما خودنمایی می کنند. سامسونگ جدیدترین ساعت خود را با نام گیر اس 2 روانه بازار کرده است. سامسونگ بیش از دو سال پیش، اولین ساعت هوشمند خود را با نام گلکسی گیر روانه بازار کرد.

 این ساعت هوشمند با طراحی مربعی و ابعادی نسبتا بزرگ و سیستم عاملی اختصاصی مبتنی بر اندروید نتوانست چندان در بازار موفق باشد. سامسونگ بعدها این امکان را به وجود آورد که کاربران گلکسی گیر بتوانند سیستم عامل این ابزار را به تایزن تغییر دهند که منجر به بهبود تجربه کاربری می شد.

چند ماه بعد کره ای ها با حذف برند گلکسی از ابزارهای پوشیدنی خود، نسل بعدی این محصول را با نام گیر 2 معرفی کردند. در کنار این محصول یک ساعت دیگر به نام گیر 2 نئو نیز معرفی شد که بدنه آن پلاستیکی بود و دوربین از آن حذف شده بود تا قیمت پایین ترین داشته باشد.

بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره

 این دو محصول برخلاف نسل قبلی به سیستم  عامل تایزن مجهز شده بودند که این دو ساعت نیز چندان مورد قبول کاربران قرار نگرفتند. سامسونگ به ارائه ساعت های هوشمند خود ادامه داد و در همان سال 2014 گیرفیت، گیرلایو و گیر اس را نیز روانه بازار کرد اما به نظر می رسید همه این محصولات بیش از آنکه یک محصول نهایی کارآمد باشند، نمونه هایی برای آزمایش واکنش بازار هستند و سامسونگ بیش از آنکه از ارائه آنها هدفی تجاری داشته باشد، می خواست انتظارات کاربران از یک ابزار پوشیدنی مثل ساعت هوشمند را بسنجد. همچنین ارائه این محصولات به سامسونگ این فرصت را داد تا سیستم عامل ویژه خود برای ابزارهای پوشیدنی را تکمیل کند تا حداقل در این حوزه، برخلاف تلفن های هوشمند، از گوگل مستقل باشد.
 
صفحه نمایش باکیفیت

سامسونگ در این ساعت از نمایشگر 1.2 اینچی سوپر آمولد استفاده کرده است. بهره گیری از این نوع نمایشگر باعث شده عمق رنگ مشکی بسیار بالا باشد و به همین دلیل وقتی واچ فیس هایی با پس زمینه مشکی برای ساعت انتخاب می شود، ظاهر ساعت کاملا شبیه به ساعت های غیرهوشمند می شود و به سختی می توان از فاصله دور تشخیص داد که این محصول به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است.

وضوح تصویر صفحه نمایش دایره ای شکل این ساعت 360 در 360 پیکسل است که برای ابعاد 1.2 اینچی آن بسیار مناسب است. یکی از نقاط قوت این ساعت هوشمند روشنایی تصویر بالای آن است که باعث می شود زیر نور مستقیم آفتاب هم به راحتی بتوانید محتوای نمایش داده شده روی آن را مشاهده کنید. مقدار روشنایی نمایشگر قابل تنظیم است و شما می توانید برای شرایط محیطی مختلف، میزان روشنایی آن را تنظیم کنید؛ مثلا وقتی در داخل خانه هستید، روشنایی آن را کم کنید تا باتری کمتری مصرف شود و هنگامی که در یک روز آفتابی  بیرون می روید، روشنایی را بیشتر کنید تا محتوا خوانا باشد.

بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره

طراحی متفاوت و جدید

پشت بدنه گیر اس 2 شیشه ای است و در وسط آن سنسور ضربان قلب وجود دارد. روی لبه سمت راست نیز دو دکمه دیده می شود که یکی نقش دکمه Back و دیگری عملکرد دکمه Home را دارد. این دکمه ها هنگام کار با ساعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل باکیفیت ساخته شده اند تا به مرور زمان آسیب نبینند.

حاشیه دور نمایشگر ثابت نیست و درواقع حلقه چرخانی است که با آن می توان دربخش های مختلف رابط کاربری ساعت حرکت کرد. این حلقه چرخان یکی از خلاقانه ترین و بهترین ایده هایی است که برای ساعت هوشمند ارائه شده و بسیار کاربردی است. شما میتوانید به جای آنکه مدام نمایشگر لمسی ساعت را لمس کنید، با این حلقه چرخان به راحتی و با سرعت به بخش های مختلف بروید.

محافظ شیشه ای روی ساعت گیر اس 2، گوریلا گلس 3 است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات دارد و به این راحتی نمی توانید آن را بشکنید یا روی آن خط و خش بیندازید. با این حال، این محفاظ شیشه ای در مقایسه با شیشه سافایر اپل واچ مقاومت کمتری دارد و از این نظر اپل واچ کمی مقاوم تر است. سامسونگ بالاخره پس از چندین نسل ساعت هوشمند ناموفق که بعضی از مدل های آن از نظر ظاهری دلچسب نبودند، بالاخره توانسته محصولی پخته، زیبا و خلاقانه را روانه بازار کند.

از نظر طراحی، این محصول می تواند الگویی برای دیگر سازندگان ساعت هوشمند باشد تا در محصولات آتی خود از ایده های به کار گرفته شده در این محصول بهره گیرند. گیر اس 2 را می توان زیباترین محصول پوشیدنی سامسونگ قلمداد کرد که نه ضخامت بالایی دارد و نه ابعاد آن خیلی زیاد است. کار کردن با حلقه چرخان به کار گرفته شده در حاشیه نمایشگر گیر اس 2 بسیار راحت تر و کاربردی تر از دیجیتال کراون، حلقه چرخشی کنار اپل واچ یا برخی دیگر از ساعت هاست و عملکرد دقیقی هم دارد. گیر اس 2 در حال حاضر یکی از زیباترین و خوش ساخت ترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است.

بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره

جوابگوی نیازها

گیر اس 2 به پردازنده دوهسته ای اکسینوس 3250 با فرکانس یک گیگاهرتز مجهز شده که به راحیت از پس پردازش های سبک این ساعت تایزنی بر می آید. آنچه در عمل مشاهده می کنیم، عملکرد سریع و روان رابط کاربری است که هیچ لگ و تاخیری ندارد. حافظه رم مورد استفاده در این ساعت 512 مگابایت و حافظه داخلی آن چهار گیگابایت است. با این ظرفیت حافظه، به نظر می رسد در نصب اپلیکیشن ها روی ساعت مشکلی نداشته باشید و بتوانید بدون محدودیت چندین و چند اپلیکیشن را روی این ابزار پوشیدنی نصب کنید.

 امکان اتصال سیم کارت روی این ساعت هوشمند وجود ندارد و اگر بخواهید آن را به صورت مستقل از تلفن هوشمند مورد استفاده قرار دهید، باید نسخه 3G آن را خریداری کنید تا بتوانید با قرار دادن سیم کارت در اسلات تعیین شده از یک ساعت مستقل هوشمند بهره ببرید. این ساعت هوشمند به اتصالات وای فای، بلوتوث نسخه 4.1، جی پی اس و ان اف سی مجهز شده است. به نظر می رسد حداقل فعلا کاربرد ان اف سی به سرویس سامسونگ پی محدود شده که تنها در چند کشور قابل استفاده است.

در پشت ساعت یک سنسور ضربان قلب قرار گرفته که عملکرد نسبتا دقیقی داشته به کمک آن به راحتی می توانید ضربان قلب و میزان استرس خود را اندازه گیری کنید.

امیدوار به آینده

گیر اس 2 اگر بهترین ساعت هوشمند کنونی بازار نباشد، بدون شک یکی از بهترین هاست. ضخامت مناسب و فرم گرد آن در کنار نمایشگر آمولد با عمق بالای رنگ مشکی باعث می شود تا تشخیص آن از ساعت های معمولی دشوار باشد. ظاهر دستگاه زیباست و کیفیت ساخت بالایی دارد. حلقه چرخان دور نمایشگر تاثیر محسوسی در تجربه کاربری دارد و به خوبی با سیستم عامل یکپارچه شده تا با چرخاندن آن بتوانید در بخش های مختلف حرکت کنید.

بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره

رابط کاربری گیر اس 2 کاملا ساده و کاربرپسند است و واچ فیس های متنوعی برای آن وجود دارد اما اکوسیستم تایزن هنوز آنچنان بالغ نشده و اپلیکیشن هایی که از این ساعت پشتیبانی می کنند، محدود هستند و سامسونگ باید برای رشد این اکوسیستم تمهیداتی بیندیشد و با توسعه دهندگان ارتباطات قوی تری داشته باشد. با این حال این موضوع چندان تاثیرگذار نیست؛ اصلی ترین قابلیت هایی که باید یک ساعت هوشمند داشته باشد، امکانانت حوزه سلامتی، نمایش نوتیفیکیشن ها و کاربرد ساعت معمولی هستند که در گیر اس 2 به بهترین شکل ارائه می شوند.

عمر باتری این ساعت مناسب است و در استفاده معمول دو روز کامل دوام می آورد. این میزان شارژدهی شاید چندان زیاد نباشد ولی وقتی آن را با مهم ترین رقبای این محصول مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که سامسونگ در این زمینه خوب عمل کرده است. در مجموع گیر اس 2 یک پوشیدنی خوب و کاربردی است که شاید هنوز هم با یک ساعت هوشمند ایده آل با عمر باتری بالا، فاصله داشته باشد.

بزرگ ترین ضعف

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز شده است. تایزن توسط سامسونگ برای برخی از تلفن های هوشمند این کمپانی توسعه داده شده و نسخه ای از آن نیز برای ساعت های هوشمند و حتی تلویزیون های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

بازگشت موفقیت آمیز به سبک کره

 این سیستم عامل و رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربرپسند است و از نظر کارایی اگر برتر از اندروید و یا واچ او اس نباشد، چیزی از آنها کم ندارد. با این حال یکی از ایرادهای آن این است که اکوسیستم ضعیف تری نسبت به رقیب های خود دارد.

 تعداد و کیفیت اپلیکیشن هایی که برا تایزن ارائه شده بسیار کمتر از اندروید ویر گوگل و Watch OS اپل است و این یکی از مهم ترین نقاط ضعف گیر اس 2 در مقابل ساعت های اندروید ور محسوب می شود اما این بدان معنا نیست که در پیدا کردن اپلیکیشن های کاربردی دچار مشکل می شوید. گیر اس 2 از طریق بلوتوث به تلفن شما متصل می شود و برای ایجاد این ارتباط به اپلیکیشنی با نام سامسونگ گیر نیاز دارید که از طریق پلی استور قابل دانلود و نصب است.


ویدیو مرتبط :
معرفی ساعت سامسونگ گیر اس 2 کلاسیک و گیر اس 2 اسپورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان چینی به زمین



 

بازگشت فضانوردان , فضانوردان چینی

 

کپسول فضاپیمایی شنژو -9 صبح امروز طبق برنامه، درمنطقه خودمختار مغولستان چین در شمال این کشور به زمین نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشکان چینی وارد این کپسول شدند و وضعیت جسمانی مناسب فضانوردان را به مقامات فضایی چین گزارش کردند.

این سه فضانورد قرار است پس از معاینات پزشکی کامل تر به پکن بروند.

فضاپیمای سرنشیندار 'شنژو – 9' ظهر روز شنبه 27 خرداد ماه عازم فضا شد و ظهر روز دوشنبه 29 خرداد موفق شد به مودول آزمایشگاهی 'تیانگونگ -1' پهلو بگیرد.

در این ماموریت، سه فضانورد چینی که یکی از آنها زن بود به مدت یک هفته در این ایستگاه فضایی به سربردند و ضمن آزمایش سیستم‌های جدید، چند آزمایش علمی نیز انجام دادند.

این چهارمین سفینه سرنشین ‌داری بود که چین از سال 2003 میلادی به فضا فرستاده است.

'لیو یانگ' فضانورد زن این ماموریت 33 سال دارد و پیشتر خلبان جت جنگنده بوده که پس از دو سال تمرین و آموزش به نخستین زن فضانوردچین بدل شده است.

نقش او در این ماموریت انجام آزمایش‌های پزشکی در جو است.

براساس گزارش شینهوا، چین می گوید، قصددارد تا سال 2020 میلادی یک ایستگاه فضایی 60 تنی بسازد.

پکن همچنین قصد دارد در ماموریت فرود بر ماه، انسان را به ماه اعزام کند..... /  خبرگزاری مهر