دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گیاه ونوس حشره خوار



ونوس حشره خوار,طریقه نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار

گیاه ونوس حشره خوار
در دنیا 450 گونه گیاه گوشتخوار متعلق به 15 جنس و شش خانواده نهان دانگان دولپه ای وجود دارد که در اینجا یکی از آنها متعلق به خانواده Draseraceae  ذکر شده است.
گیاهDianea muscipula که به نام ونوس حشره خوار نامیده میشود ، گیاه کوچکی است که اندازه آن از 15 سانتیمتر تجاوز نمی کند و مناطق انتشار آن محدود به برکه های تورب دار کارولینا در خاور آمریکا میباشد. برگهای این گیاه بدون ساقه بوده و مستقیمأ از روی زمین خارج میشود و شامل یک پهنک کشیده باله دار که در انتها پهن شده و تشکیل دو پهنک جداگانه به طول در حدود 2 سانتیمتر می دهد .این پهنک های کوچک می توانند در طول رگبرگ اصلی تا شود .

ونوس حشره خوار,طریقه نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار
سطح فوقانی آنها دارای غده های کوچک قرمز رنگی می باشد که باعث هضم حشرات می شود .
مابین غده های قرمز و کناره های برگ قسمت کوچکی وجود دارد که محل نکتار ( شیره ـ نوش )گل می باشد . پیرامون هریک از این پهنک ها پُرزهای( خارهای نازک و ظریف ) سختی وجود دارد و در قسمت مرکزی دارای سه عدد و گاهی چهار عدد پُرزهای حسی برآمده میباشد .
زمانی که حشره باین موهای حساس برخورد کند پهنک ها مانند اوراق یک کتاب روی هم تا شده و حشره در آن زندانی می گردد و غده ها مایعی اسیدی ترشح می کنند که احتمالا همراه با عمل باکتریها باعث هضم حشره میشوند .
پس از 5 تا 15 روز گاهی 30 روز درهای زندان به آهستگی باز میشود ، درحالی که فقط بقایای جسد زندانی دیده می شود .
پس از هر شکار برگها شکل اولیه خود را بدست می آورند و بعد از 2 تا 3 بار استفاده قهوه ای رنگ و پژمرده شده و باید چیده شوند و به جای آنها برگهای جدیدی می روید .

ونوس حشره خوار,طریقه نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار

حشرات بخاطر بو و رنگ گیاهان گوشتخوار به سوی آنها جلب شده و شکار می گردند .
گیاهان گوشتخوار معمولا در تورب زارهائی میرویند که از نظر ازت بسیار فقیر می باشند و این گوشتخواری کمبود ازت مورد نیاز آنها را جبران می کند و باید در گوشتخواری این گیاهان وسیله بقای آنها را در زمین های فقیر جستجو نمودبعضی ازخصوصیات این گیاهان بسیار شگفت انگیز است .
به عنوان مثال در حالی که تماس قسمتی از یک موی سر که فقط چند هزارم میلی گرم وزن دارد ، برگها را به حرکت می آورد و ریزش قطرات درشت باران بر روی آنها بی اثر است .

ونوس حشره خوار,طریقه نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار
ونوس حشره خوارDianea muscipula احتیاج به هوای گرم و مرطوب و آفتابی دارد و برگهای قهوه ای رنگی که اعمال حیاتی خود را انجام داده اند باید چیده شوند . رنگ قرمز داخل برگها با نشو و نمای گیاه آشکار می شود .
ونوس حشره خوار گیاه کوچکی است که اندازه آن از 15 سانتیمتر تجاوز نمیکند و محدوده پراکنش آن تالابهای دارای خاک تورب در کارولینای آمریکا میباشد .
این گیاه به خاطر منحصر به فرد بودن در اکثر کشورهای جهان طرفداران بسیاری دارد و با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان به گل و گیاه در ایران ،شرکت ویواریا افتخار دارد برای اولین بار در ایران این گیاه را به علاقه مندان آن عرضه نماید.

ونوس حشره خوار,طریقه نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار
نگهداری از گیاه ونوس حشره خوار:

نگاهداری از این گیاه آسان بوده فقط باید نور و رطوبت آن تامین شود. از نظر تغذیه کافیست که 3 یا 4 بار در ماه به این گیاه حشره ای کوچک یا کرم بدهید و اگر حشره ای در دسترس نبود کافیست تکه ای کوچک و نازک گوشت خام به آن بدهید، هر دهانه این گیاه زمانی که به آن حشره ای میدهید تا زمانی که آن را هضم کند بسته می ماند و بعد از هضم دهانه باز میشود ، زمان باز شدن آن بین 5 تا 15 روز میباشد.
این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد و باید در زیر گلدانی آن همیشه آب باشد ، اما در صورت سفارش آن در ویواریوم نیاز به نور مستقیم آفتاب نیست ، بلکه نور و  رطوبت مورد نیاز آن در ویواریوم های کوچک و رومیزی ما تامین شده و شما میتوانید با خیال راحت از آن نگاهداری کنید.

منبع:agriculture.parsiblog.com


ویدیو مرتبط :
ونوس حشره خوار - گیاه حشره خوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا افراد گیاه‌خوار بیشتر عمر می‌کنند؟



 

 

افراد گیاه خوار

 

 

گیاه‌خواران همواره شهرت دارند به اینکه رژیم غذایی سالم‌تری نسبت به دیگران دارند و طولانی‌تر زندگی می‌کنند. اما ...

 

افرادگیاه‌خوار به این می‌بالند که رژیم غذایی سالم‌تری نسبت به دیگران دارند.

 

 

تحقیقات پیشین در این زمینه هم نشان می‌دادند که پرهیز از خوردن گوشت کلید داشتن زندگی‌ای طولانی است.

 

 

البته این، حقیقت دارد. به طور مثال به دلیل پرهیز از مصرف فراورده‌های حیوانی، سطح کلسترول خون افراد گیاه‌خوار پائین‌است و این امر آنها را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون، انسداد عروق و بیماری‌های قلبی مصون نگه می‌دارد. از طرفی دیگر کمبود چربی در رژیم غذایی گیاه‌خواری از چاقی و بالا رفتن چربی خون نیز جلوگیری می‌کند. اما اینجا این پرسش پیش می‌آید که آیا سالم‌تر بودن گیاه‌خواران نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود از خوردن گوشت صرف نظر نمی‌کنند، تنها به دلیل گیاه‌خوار بودن آنها است؟

 

 

بررسی ۱۲ ساله رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری

مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی در آلمان به مدت ۱۲ سال تغذیه شماری از گیاه‌خواران را زیر نظر داشته است.

 

 

در میان این افراد انواع مختلف گیاه‌خواران حضور داشته‌اند، از جمله کسانی که از تمام فراورده‌های گوشتی حتی تخم‌مرغ، شیر و عسل پرهیز می‌کنند و همینطور کسانی که رژیم غذایی میانه‌رو دارند و گاهی گوشت مصرف می‌کنند.

 

 

نتیجه این پژوهش کاملا روشن بود: میزان مرگ و میر افراد گیاه‌خوار بین زنان ۳۰ درصد و بین مردان ۵۰ درصد کمتر از افراد بوده که رژیم غدایی عادی داشته‌اند.

 

 

الکل و سیگار کمتر، رمز دیگر عمر طولانی نکته‌ای که در مورد این اعداد و ارقام وجود دارد این است که در این پژوهش میان گیاه‌خواران مورد بررسی، شمار بسیار کمی به طور افراطی سیگار و الکل مصرف می‌کردند. گیاه‌خواران مشهور هستند به اینکه در مجموع سبک زندگی سالم‌تری دارند، معمولا تحصیل‌کرده هستند و ورزش در زندگی آنها جایگاه ثابتی دارد. اگر پژوهشگران هنگام بررسی این نکات را هم در نظر بگیرند، در نتایج پژوهش چه تغییری ایجاد می‌شود؟

 

 

اگر نتایج بررسی‌های مختلفی که تا به حال در این زمینه در سطح بین‌المللی انجام شده‌اند را هم در نظر گرفت و گیاه‌خواران را با افراد گوشت‌خواری که سالم زندگی می‌کنند مقایسه کرد، آنگاه تصویر دیگری حاصل می‌شود: میزان مرگ و میر دراین دو گروه فرق چندانی با هم ندارد.

 

 

در پژوهشی که مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی آلمان انجام داده، گیاه‌خواران میانه‌رو نسبت به دیگران وضعیت بهتری دارند. اما در مجموع می‌توان گفت: جدا از گیاه‌خوار بودن یا گوشت‌خوار بودن، هر کس سالم‌تر زندگی کند، به‌طور معمول طولانی‌تر زندگی می‌کند.

منبع:dw-world.de