دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گیاهان و قارچ های خودرو را نخورید



 

 

گیاهان و قارچ های خودرو را نخورید

 

تهران - مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مردم توصیه كرد: از خوردن گیاهان و قارچ های خودرو در طول سفر به دلیل احتمال بروز مسمومیت، اجتناب كنند.

'طلعت قانع' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از آنجا كه حیوانات هر نوع گیاه و قارچی را می خورند، این امر به معنای غیرسمی بودن گیاه و قارچ نیست؛ بنابراین مردم و مسافران باید در این زمینه، دقت لازم را داشته باشند.

وی با تاكید بر دشوار بودن تشخیص گیاهان و قارچ های سمی از انواع بی خطر آنها اضافه كرد: مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا و كرچك می تواند كشنده باشد.

مسئول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: درصورت بروز مسمومیت با این گیاهان، فرد مسموم و بیمار را باید فوری به نزدیكترین مركز درمانی منتقل كرد.

قانع همچنین با اشاره به افزایش خریدها در آستانه عید نوروز به والدین تصیه كرد: كیف دستی، ساك خرید و كیسه های نایلونی را از دسترس كودكان دور كنند چراكه ممكن است داخل آنها وسایلی باشد كه توسط كودك بلعیده شود.

وی افزود: همچنین ممكن است كودك ضمن بازی آنها را روی سر خود بكشد و سبب خفگی كودك شود.

قانع به شهروندان توصیه كرد: درصورت بلعیده شدن ماده غیرخوراكی از سوی كودك با مركز اورژانس 115 یا مركز اطلاع رسانی داروهای و سموم با شماره تلفن 09646 تماس بگیرند.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
هک تایم گیاهان در بازی گیاهان بر علیه زامبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فریب آگهی فروش «خودرو ارزان» را نخورید



 فردی کلاهبردار که با وعده‌های دروغین فروش خودرو با نازلترین قیمت، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، از سوی کارآگاهان پلیس سایبری مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ، سرهنگ «حسن محمدنژاد» رئیس پلیس فتای استان مازندران، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر كلاهبرداری اینترنتی از وی،موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مالباخته در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت، برای خرید خودرو به سایتی مراجعه و با مشاهده آگهی فروش خودرو Azera با قیمت پایین تر از بازار، اقدام به تماس با شماره تلفنی که در ذیل آگهی درج شده بود کردم و فرد مورد نظر اعلام داشت، که در حال حاضر در شهرستان رامسر حضور داشته و برای آمدن به ساری مبلغ 150 هزار تومان از من درخواست کرد و من نیز مبلغ 100هزار تومان به حساب وی واریز کردم که بعد از واریز وجه دیگر جوابگو تلفن همراه خود نبوده و حتی آگهی مورد نظر را نیز تغییر داد.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و انجام تحقیقات فنی و پلیسی،متهم به کلاهبرداری اینترنتی را که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری نیز بود، شناسایی کردند. سرهنگ محمدنژاد افزود:کارآگاهان با هماهنگی قضایی،متهم به کلاهبرداری اینترنتی را در عملیاتی ضربتی در شهرستان نور شناسایی و دستگیر کردند.

 

وی گفت: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، از مهرماه سال جاری اقدام به درج آگهی فروش خودرو در سایت‌های معتبر می‌کرده و با توجه به اینکه در زمان درج آگهی قیمت اعلامی را پایین تر از مبلغ واقعی آن اعلام می‌کرده، کاربران بیشتری راغب به خرید می‌شدند. که در ادامه پس از تماس خریداران، مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌کرد، اما پس از آن دیگر به تماس‌ها پاسخ نمی‌داد. سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های پلیس مشخص شد، متهم به کلاهبرداری بیش از 70 فقره کلاهبرداری در استان‌های کرمان،خراسان رضوی و شیراز را در پرونده دارد.که پس از اقرار به بزه انتسابی با قرار مناسب روانه زندان شد.

 

رئیس پلیس فتای مازندران به شهروندان هشدار داد: فریب آگهی‌هایی که در قسمت کامنت‌ها و نظرات وبسایت‌های معتبر فروش خودرو و وسایل دیگر هستند و راه ارتباط با انها تنها از طریق تماس تلفنی می‌باشد را نخورید و در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الكترونیكی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیك درخصوص خریدهای آنلاین استفاده كنید. همچنین صفحاتی كه ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

 

اخبار اقتصادی  - مردم سالاری