دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوگل کروم و 13 افزونه کارآمد


سال ۲۰۱۴، گوگل کروم توانست با گذر از اینترنت اکسپلورر عنوان محبوب‌ترین برنامه مرورگر اینترنت در آمریکا را به خود اختصاص دهد. اما حتی بزرگترین مرورگر می‌تواند با اندکی تغییرات بهتر شود. در این مقاله ۱۳ افزونه گوگل کروم را به شما معرفی می‌کنیم که در جهت استفاده بهینه از اینترنت ساخته شده‌‌اند.

zoomit.ir - علیرضا جهانبخش: سال ۲۰۱۴، گوگل کروم توانست با گذر از اینترنت اکسپلورر عنوان محبوب‌ترین برنامه مرورگر اینترنت در آمریکا را به خود اختصاص دهد. اما حتی بزرگترین مرورگر می‌تواند با اندکی تغییرات بهتر شود. در این مقاله ۱۳ افزونه گوگل کروم را به شما معرفی می‌کنیم که در جهت استفاده بهینه از اینترنت ساخته شده‌‌اند. با ما همراه باشید.

گوگل کروم و ۱۳ افزونه کارآمد

امروزه مرورگرهای اینترنتی متنوعی به منظور استفاده مفید از فضای اینترنت در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. مرورگر اینترنتی گوگل کروم یکی از برترین و محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در سطح جهان است. در اکثر مرورگرهای اینترنتی امکان بهبود کارایی مرورگر در موارد مختلف به وسیله افزونه‌ها وجود دارد. گوگل کروم هم جزو مرورگرهایی است که افزونه‌های متعددی برای آن منتشر شده است. در این مقاله ۱۳ افزونه کاربردی معرفی شده و به اختصار در مورد کاربرد آن‌ها توضیحاتی داده شده است.

1- Hover Zoom

نشانگر ماوس را بر روی تصویر کوچک نگه دارید و هاور زوم عکس را بزرگ می‌کند. نیازی به کلیک کردن نیست. این برنامه در زمان جستجوی عکس‌ها یا حرکت بین اخبار فیسبوک کارایی دارد.

2- Magic Action For Youtube

مجیک اکشن، به یوتیوب تعدادی ویژگی مانند اتو اچ‌دی (Auto HD)، اسکرین شات تک کلیک (One-click Screenshots)، بلاک نظرات و قابلیت کنترل صدا با اسکرول ماوس را اضافه می‌کند. این برنامه همچنین دارای حالت سینما است که اجرای ویدئو را بزرگ‌تر و پس زمینه را تاریک می‌کند. بنابراین می‌توان ویدئوها را بدون حواس پرتی و بدون تغییر به حالت تمام صفحه مشاهده کرد.

3- OneTab

اگر نمی‌توانید تعداد زیاد سربرگ‌های گوگل کروم را تحت مدیریت داشته باشید و ظاهر به هم ریخته‌ای دارند بنابراین افزونه onetab برای شما کارایی دارد. این برنامه مدیریت سایت، تمام سربرگ‌ها را وارد یک فهرست مدیریت ساده می‌کند که با یک کلیک قابل دسترسی هستند. اطلاعات این برنامه "بر اساس تعداد اسکریپت‌های فعال در سربرگ‌ها، انتقال آن‌ها به درون OneTab می‌تواند باعث کاهش فشار روی پردازنده و بالا رفتن سرعت کامپیوتر شود."

گوگل کروم و ۱۳ افزونه کارآمد

4- Checker Plus For Gmail

افزونه Checker Plus For Gmail به کاربران اجازه دیدن اعلانیه‌های جیمیل بدون باز کردن آن در یک سربرگ یا پنجره را می‌دهد. هشدار به صورت یک آیکون در کنار نوار آدرس در هر سربرگی که باشید قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین به کاربر اجازه جواب، حذف، آرشیو و ارسال پیام جدید از طریق یک پنجره در سربرگ کنونی را می‌دهد. همچنین قابلیت دریافت اعلان‌های صوتی را دارا است.

5- Google Cast

اگر chromecast دارید پس افزونه Google Cast لازم است. این برنامه به کاربر اجازه پخش تمامی سایت‌های کامپیوتر به تلویزیون از طریق chromecast را می‌دهد تا بتوان فیلم، عکس و ویدئو را روی صفحات بزرگ تماشا کرد. 

6- Pushbullet

Pushbullet یک افزونه کوچک است که مرورگر اینترنت را به گوشی شما متصل می‌کند. به کاربران اجازه ارسال و دریافت پیامک، واتس اپ، مسنجر فیس بوک و پیام های کیک (Kik) را روی کامپیوتر بدون باز کردن پنجره یا لاگین می‌دهد. PushBullet همچنین به کاربر اجازه اشتراک لینک‌ها و فایل‌ها بین کامپیوتر و گوشی و همچنین اشتراک با دوستان و فامیل را می‌دهد.

7- Save To Pocket

افزونه Save To Pocket به کاربر اجازه می‌دهد مطالب طولانی را که در محل کار می‌بیند و می‌خواهد در خانه یا زمان بیکاری بخواند، ذخیره کند. Save To Pocket یک آیکون پاکت به کنار نوار آدرس اضافه می‌کند تا کاربر با یک کلیک بر روی آن مقاله یا ویدئو را ذخیره کند. مطالب ذخیره شده سپس از طریق برنامه در اینترنت یا گوشی سینک می‌شود‌.

گوگل کروم و ۱۳ افزونه کارآمد

8- Momentum

زمان باز کردن یک سربرگ جدید، به جای نمایش صفحات اینترنتی که به تازگی مشاهده کرده‌اید، momentum به کاربر اطلاعات مفیدی مانند زمان، وضعیت هوا، وظایف و فهرست کارها را می‌دهد. این برنامه همچنین یک تصویر جالب (معمولا مناظر زیبای طبیعی و شهری) را به جای سربرگ ساده‌، نمایش می‌دهد.

9- Google Dictionary

برنامه دیکشنری گوگل برای دانش آموزان و خوانندگان مطالب بسیار مفید است. این برنامه به کاربران اجازه نگاه کردن به معانی و مترادف‌های کلمات را بدون نیاز به جستجو در سربرگ جدید می‌دهد. با دوبار کلیک بر روی هر کلمه معنی آن در بالای کلمه نمایش داده می‌شود.

10- Clickable Links

Clickable Links نوشته‌های غیرقابل کلیک هر آدرس یا ایمیل را به یک لینک قابل کلیک تبدیل می‌کند. بنابراین اگر در ایمیلی متن google.com نوشته شده باشد یا یک آدرس بدون هایپرلینک نوشته شده باشد، این افزونه متن را قابل کلیک می‌کند.

11- Google Hangouts

به جای باز‌کردن برنامه‌ها یا پنجره‌های جداگانه، گوگل یک اضافه کارآمد دارد. هنگ‌اوتز گوگل قابلیت ارسال و دریافت پیامک از هر سربرگی در مرورگر یا مستقیماً از صفحه دسکتاپ را دارد. در صورت وجود شماره صوتی گوگل، می‌توان از طریق این افزونه تماس گرفت.

گوگل کروم و ۱۳ افزونه کارآمد

12- StayFocused

افزونه StayFocused مدت زمان استفاده از سایت‌های مشخص شده را محدود می‌کند تا کاربر به کارهای خود بپردازد. با هماهنگ‌کردن مدت زمان خاص جهت سایت‌های مورد نظر می‌توان از هدر رفتن وقت جلوگیری کرد. به طور مثال تنظیمی که بعد از مشاهده سایت یوتیوب، به مدت ۱۵ دقیقه برنامه به صورت خودکار صفحه را ببندد.

13- NEnhancer

NEnhancer امتیاز فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس را از سایت‌های مهم مانند Rotten Tomatoes و Imdb دریافت می‌کند و در صفحه مشخصات فیلم نتفلیکس وارد می‌کند. این برنامه همچنین لینک تریلر فیلم‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد و قابلیت نمایش و مخفی کردن فهرست فیلم‌ها و سریال‌ها در صفحه را دارد .


ویدیو مرتبط :
ده افزونه ای که باید در گوگل کروم داشته باشیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزونه گوگل کیپ برای مرورگر کروم




گوگل کیپ (Google Keep) سرویس یادداشت برداری گوگل است که به شما امکانات و ویژگی های خاصی را هدیه می دهد. گوگل کیپ تازه نفس , آنقدر جذاب است که شما بین دو راهی می مانید تا کدام دفترچه یادداشت را انتخاب کنید. اکنون تنها پس از گذشت یک ماه از ارایه این سرویس توسط گوگل , افرونه آن (Google Keep Extension) برای مرورگر کروم عرضه شده است تا دسترسی سریع و ساده تری را برای کاربران رایانه به ارمغان بیاورد.

با نصب این افزونه شما می توانید سرویس گوگل کیپ را به صورت یک پانل جداگانه در یک پنجره کوچک popup در دسترس داشته باشید.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

شما از طریق این پنجره قادر هستید خیلی سریع یک یادداشت ایجاد, حذف, و یا دیگر نت های خود را مشاهده کنید.همچنین اگر مشتاق نیستید از این پانل استفاده کنید دسترسی ازطریق منوی راست کلیک نیز در نظر گرفته شده است.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

برای دریافت و نصب افزونه Google Keep در حالی که مرورگر کروم باز است به فروشگاه کروم Chrome Web Store مراجعه کنید. سپس در پنجره ای که پیش رویتان قرار دارد بر روی گزینه “ADD TO CHROME” کلیک کنید. بعد از نصب افزونه مرورگر خود را دوباره راه اندازی کنید.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

اکنون قادر هستید با راست کلیک و انتخاب گزینه “Open Keep” به پانل سرویس گوگل کیپ خود دسترسی پیدا کنید. شما می توانید یادداشت جدید با تعیین رنگ و میزان اهمییت و لیست های جدید to-do lists خود را ایجاد کنید.همچنین امکان اضافه کردن عکس با در نظر گرفتن محدودیت های جزئی به یادداشت ها نیز فراهم شده است.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

از طریق قسمت تنظیمات “Options” می توانید نوع دسترسی به سرویس گوگل کیپ را مشخص کنید. همچنین قادر هستید اندازه پانل را نیز تنطیم کنید.

به یاد داشته باشید اجازه باز شدن پنجره های popup را تنظیم کرده باشید در غیر اینصورت پانل جداگانه در کار نیست و فقط نمایش و دسترسی از طریق مرورگر برای شما فعال می شود.

برای دسترسی به سرویس Google Keep  تحت وب و از طریق هر مرورگری به حساب گوگل خود مراجعه کنید و برای دریافت نسخه اندورید فروشگاه گوگل را ببینید.

منبع:gooyait.com