دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد


بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی Adobe Digital Index مرورگر گوگل کروم که تا پیش از این در خارج از ایالات متحده به عنوان محبوب ترین مرورگر مطرح بوده است، اکنون در ایالات متحده نیز توانسته است از مرورگر Internet Explorer پیشی بگیرد و به عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا معرفی شود.

تابناک:  گوگل کروم توانسته است 31.8 درصد از سهم بازار را در مرورگر دسکتاپ و موبایل (اندروید) به خود اختصاص دهد در حالی که IE در حدود 30.9 درصد از بازار را در اختیار خود گرفته است.

بر اساس گزارش Adobe این ارقام حاکی از رشد شش درصدی محبوبیت گوگل کروم در بین کاربران و همچنین افت شش درصدی مرورگر مایکروسافت در بازار در بازه زمانی یکساله است.
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

در این گزارش همچنین ذکر شده است که مرورگر سافاری اپل با 25 درصد از سهم بازار در مکان سوم در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل ایستاده است که نوز بیش از نیمی سهم بازار مرورگر ها را در اختیار دارد.

تایلر وایت، تحلیلگر ADI عنوان کرده است که در این رتبه بندی آنچه مورد توجه قرار گرفته است، مرورگر Default در سیستم یا دستگاه است. امروزه مرورگرهای موبایل اهمیت ویژه را دارا هستند که همین امر منجر به آن شده است که گوگل کروم و سافاری به عنوان مرورگرهای پیش فرض اندروید و iOS از رقیبان خود پیشی بگیرند:
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

نکته جالب توجه این گزارش آن است که مرورگر موزیلا فایرفاکس با افت شدید 20 درصدی نسبت به جایگاه اصلی خود از دو سال گذشته روبرو شده است. در ماه آوریل مرورگر فایرفاکس به دلیل آنکه مرورگر پیش فرض هیچ دستگاه موبایلی نبوده است، تنها سهم 8.7 درصدی از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است.

اما برای تجزیه و تحلیل سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ در شش سال گذشته ADI اقدام به رصد و بازرسی کاربرد مرورگرها در 17 میلیون بازدید از 10 هزار وب سایت و همچنین بیش از یک تریلیون بازدید تا سال 2008 کرده اند. در این تجزیه و تحلیلی شش ساله البته هنوز IE در مجموع با در اختیار داشتن 43 درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ مکان اول را در اختیار دارد و گوگل کروم با اختلافی 10 درصدی در مکان دوم در بین مرورگرها محبوب در ایالات متحده شناخته شده است:
گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

اما در مرورگرهای موبایل، سافاری اپل با 59.1 درصد از سهم بازار محبوب ترین مرورگر موبایل شناخته شده است و به دنبال آن مرورگر Android با 20.3 درصد و Chrome Mobile با 14.3 درصد به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار دارند. Adobe عنوان کرده است که پیش تازی سافاری تنها مربوط به مرورگر موبایل آن میشود و در مرورگر دسکتاپ، اپل بعد از IE، گوگل کروم و فایرفاکس قرار دارد:

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیا شد

با توجه به وضعیت تقسیم منابع و سهم بازار در بین مرورگرهای محبوب، تامارا گافنی مدیر تیم تجزیه و تحلیل ADI معتقد است که اکنون بازاریابی دیگر تنها با تمرکز بر یک مرورگر امکانپذیر نیست. وی میگوید: امروز بازار چند پاره است. 4 بازیگر بزرگ در این بازار حضور دارند و بخش مشخصی از مخاطبان دیجیتال به هر یک از آنها اختصاص دارد. که این امر باید مورد توجه بازاریابان قرار گیرد.

گفتنی است، همه اینها در حالی است که گوگل کروم قرار است به زودی به عنوان مرورگر پیش فرض در اندروید مورد استفاده قرا گیرد که این موضوع بیش از گذشته به افزایش سهم این مرورگر در سرتاسر جهان کمک خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
نحوه آپدیت مرورگر گوگل کروم - پی سی مرورگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم



 

مرورگر گوگل کروم, ترفندهای کامپیوتر

در مرورگرهای مدرن اینترنتی قابلیتی به نام Smooth Scrolling یا پیمایش نرم وجود دارد که بالا و پایین کردن صفحات وب توسط غلطک ماوس را به صورتی ظریف انجام می‌دهد. بدین صورت که دیگر عمل پیمایش صفحه به شکل تکه‌تکه انجام نمی‌شود و به نرمی این کار صورت می‌پذیرد. اگر در حال مطالعه یک متن باشید این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. در مرورگر فایرفاکس این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است اما در مرورگر کروم این طور نیست. در این ترفند به نحوه‌ی فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا در نوار آدرس مرورگر کروم عبارت chrome://flags را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Smooth Scrolling را یافته و بر روی Enable موجود در زیر آن کلیک کنید.
سپس در پایین مرورگر بر روی دکمه‌ی Relaunch Now کلیک کنید.
خواهید دید که مرورگر به طور خودکار بسته شده و مجدد باز می‌شود.
اکنون این قابلیت فعال شده است و می‌توانید از آن بهره ببرید.

منبع:tarfandstan.com