دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوگل کروم خود را فارسی کنید + آموزش تصویری



مروگرهای اینترنتی, فارسی سازی مرورگر کروم

تابحال به فکر فارسی کردن مرورگر کروم خود افتاده اید؟ اگر دوست دارید این کار را انجام دهید پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتما، لطفا بخوانید.

 

امروزه کاربران اینترنت با مرورگر کروم بسیار آشنا هستند. زیرا یکی از بهترین و قوی ترین مروگرهای اینترنتی است. این مرورگر در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.
برخی کاربران تمایل دارند که برنامه های نصب شده خود را در صورت امکان با زبان فارسی استفاده نمایند یعنی تمامی منو ها و نوشته ها به زبان فارسی باشند .

 

خوشبختانه مرورگر کروم هم این خاصیت را نیز دارد. پس بر آن شدیم تا به شما نحوه ی فارسی سازی مرورگر کروم را که بسیار ساده است را آموزش دهیم.

 

برای فارسی کردن مرورگر Google chrome" "  کافیست وارد "setting" بخش مرورگر شوید، یعنی در سمت چپ نوار آدرس بر روی گزینه"control customize and" که با سه خط موازی قابل رویت است کلیک نمایید.

 

پس از این که صفحه تنظیمات باز شد، بر روی گزینه ی ""setting در سمت چپ صفحه کلیک نمایید .سپس بر روی گزینه ی "Show "advanced settings... (پایین صفحه) کلیک نمایید.

 

مروگرهای اینترنتی, فارسی سازی مرورگر کروم

 

در واقع با اینکار شما تنظیمات پیشرفته را باز می نمایید و حالا قسمت مربوط به Languages"" راپیدا کرده و بر روی گزینه ی "Languages and input setting   " کلیک نمایید تا بخش زبان ها باز شود.

 

مروگرهای اینترنتی, فارسی سازی مرورگر کروم

 

کافیست از پایین پنجره بر روی ""add کلیک نمایید و در لیست به دنبال زبان"Persian" بگردید و "ok" نمایید تا زبان فارسی به لیست اضافه شود.

 

حال کافیست از سمت راست گزینه ی Display Google chrome in this language انتخاب کنید.

 

مروگرهای اینترنتی, فارسی سازی مرورگر کروم

 

حالا پیغامی مبنی بر این که "نرم افزار را ببنید و دوباره اجرا کنید " نمایش داده می شود تا زبان فارسی نصب شود.

کافیست دکمه ی "Done" را زده و نرم افزار را ببندید و دوباره اجرا نمایید تا "Google chrome" فارسی شود.

 

برای بازگرداندن به وضعیت قبلی یعنی به زبان انگلیسی همین مراحل را انجام دهید فقط زبان انگلیسی را بجای فارسی انتخاب نمایید.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش تصویری ورود به پنل گلستان با گوگل کروم و فایر فاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با امنیت دو مرحله‌ای گوگل +آموزش تصویری



حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

در این مطلب قصد داریم یکی از ویژگی های امنیتی ایمیل گوگل را به شما آموزش دهیم.
قبل از آغاز این آموزش، بهتر است کمی در مورد امنیت دومرحله ای توضیح داده شود.

 

امنیت دو مرحله ای گوگل چیست؟
بدون شک همه از این اطلاع دارند که ایمیل گوگل یکی از قوی ترین و امن ترین ایمیل های موجود است که کاربران زیادی را پوشش می دهد.
گوگل برای ارتقای سطح امنیتی ایمیل خود که بعدها در سایر ارائه دهندگان ایمیل نیز استفاده شد، دست به تغییراتی بزرگ و مهم زد.
یکی از این تغییرات ، افزودن امنیت دو مرحله ای گوگل بود.

 

امنیت دو مرحله ای گوگل به منظور افزایش ضریب امنیت، امکانی را برای کاربران فراهم آورد که در آن حتی اگر شخصی بتواند رمز عبور ایمیل شما را بدست بیاورد، بازهم نتواند وارد ایمیل شما شود.

 

گوگل این کار را از طریق شماره همراه کاربر انجام می دهد.به این صورت که پس از فعال کردن امنیت دو مرحله ای و وارد نمودن رمز خود در جیمیل،گوگل به تلفن همراه شما(که در فعال کردن امنیت دو مرحله ای اعلام کرده اید)کدی را ارسال می کند و شما باید این کد را در مرورگر خود وارد نمایید تا توسط گوگل تایید شوید و بتوانید وارد حساب ایمیل خود شوید.

جدیدا گوگل این امکان را گسترش داده و روش های گوناگونی را به انتخاب کاربر برای تایید کد امنیتی، بوجود آورده است.

 

فعال کردن امنیت دو مرحله ای
برای فعالسازی امنیت دومرحله ای، ابتدا باید وارد حساب جیمیل خود شوید.پس برای وارد شدن به حساب خود به لینک زیر بروید.

https://www.mail.google.com

 

پس از وارد شدن،به بخش تنظیمات (setting) که با شکل چرخ دنده نشان داده شده است بروید. (وقتی برروی چرخ دنده کلیک می کنید، دوباره برروی گزینه setting در آنجا کلیک نمایید)

سپس در تنظیمات به سربرگ "accounts" بروید.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

حالا به پایین صفحه بروید تا به گزینه "Goolgel account setting" برسید.بر روی این گزینه کلیک نمایید تا به بخش تنظیمات حساب گوگل خود بروید.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

وقتی برروی این گزینه کلیک نمایید، پنجره ی جدیدی برای شما باز می شود که در آن اطلاعات حساب شما بصورت خلاصه نوشته شده است.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

شما باکلیک بر روی گزینه 1 می توانید شماره همراهی را که در هنگام ساخت اکانت ایمیل وارد کرده بودید را تغییر دهید.برای ورود به امنیت دومرحله ای برروی گزینه 2(security) کلیک نمایید تا وارد بخش بعدی شوید.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

در این بخش می توانید با کلیک بر روی گزینه Edit (شماره 1) شماره همراه خود را تغییر دهید.

درسمت چپ این تصویر بر روی گزینه Setup (شماره 2) کلیک نمایید تا وارد بخش تنظیمات امنیت دومرحله ای شوید.اگر دقت نمایید، در کنار این بخش نوشته شده است :"Disable" و این به این معنی است که شما هنوز امنیت دومرحله ای را فعال نکرده اید.پس از فعال سازی، این گزینه به "Enable" تغییر خواهد کرد.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 
پس از کلیک بر روی Setup تصویر بالا به شما نمایش داده خواهد شد.در این تصویر، تصاویری برای رساندن مفهوم امنیت دو مرحله ای قرار داده شده است.بر روی گزینه "Start Setup" کلیک نمایید.

 

در مرحله بعد شما باید مجددا رمز عبور خود را وارد نمایید تا به بخش بعدی بروید.

 

در بخش بعدی ،شماره تلفنی را که هنگام ثبت نام نوشته بودید به شما نمایش داده خواهد شد.یعنی گوگل رمز امنیتی را به این شماره ارسال می نماید.شما می توانید این شماره را تغییر دهید.در پایین صفحه تیتری با عنوان"چگونه کدهارا برای شما ارسال کنیم؟" وجود دارد که از شما می خواهد نحوه ی دریافت کد را مشخص نمایید.

 

گزینه اول کد را بصورت پیامک به شماره شما ارسال می کند و گزینه دوم با شما تماس گرفته می شود و کد را گاهی به فارسی و در بیشتر مواقع به انگلیسی تکرار می کنند و شما باید کد را وارد کنید.پیشنهاد می شود گزینه پیامک را انتخاب نمایید تا برای نوشتن کد به مشکل بر نخورید.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

حال بر روی گزینه ارسال کد (send code) کلیک نمایید تا کد برایتان ارسال شود.
در صفحه ی بعد کدی را که برای شما  فرستاده شد باید این کد را وارد مرورگر خود کنید و برروی تایید کلیک نمایید.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

در مرحله ی بعد تیکی وجود دارد که با فعال نمودن این تیک، شما از گوگل می خواهید که در نوبت بعدی، برای این کامپیوتر کدی ارسال نکند.یعنی این کامپیوتر را امن به حساب بیاورد.

 

حساب ایمیل, افزایش امنیت گوگل, جیمیل

 

و در مرحله ی آخر  کافیست دکمه ی تایید را بزنید تا امنیت دو مرحله ای فعال شود.

پس از این،شما در هربار ورود به حساب گوگل خود باید ابتدا کدی را که از گوگل در گوشی همراه خود دریافت می کنید را وارد نمایید تا به شما مجوز ورود به حساب داده شود.

 

در مطالب بعدی به روش های دیگر دریافت کد امنیت دومرحله ای می پردازیم.روش هایی از قبیل کدهای QR ، تلفن پشتیبان، کدهای پیشفرض.

منبع:yjc.ir