گونه‌ای ماهی‌ متعلق به ۹۲ میلیون سال پیش کشف شد

دانشمندان از شناسایی نوعی ماهی با قیافه ای عجیب متعلق به ۹۲ میلیون سال پیش خبر دادند.

به گزارش مهر، این ماهی دارای دهانی بزرگ و غیرمتعارف بوده که به واسطه همین ساختار خاص به راحتی می توانسته انبوهی از جانوران مغذی ریز اقیانوسی را ببلعد.

به گفته دانشمندان، این ماهی که ساختاری باریک و کشیده داشته با طولی کمی کمتر از دو متر یکی از ساکنان جالب توجه اقیانوسهای زمین در ۹۲ میلیون سال پیش بوده است.

دانشمندان موفق به شناسایی دو گونه جدید از این ماهی عجیب شده اند. این گونه ها در دوره زمین شناسی کرتاسه زندگی می کرده اند یعنی زمانی که دایناسورها نیز بر روی خشکی حکمران اصلی زمین بودند. پیشتر تنها یک گونه از این ماهی شناخته شده بود.

تحقیقات دانشمندان در آمریکا نشان می دهد که این گونه خاص از ماهی های باستانی نیز همچون دایناسورها در حدود ۶۶ میلیون سال پیش منقرض شدند.

آنها علت انقراض این جانوران دریایی را همچون دایناسورها مربوط به برخورد شهاب سنگ بزرگی با زمین می دانند که در ادامه آن شرایط زیست محیطی سیاره مادر به هم ریخته و گونه های بزرگ جانوری و گیاهی در مدت نه چندان طولانی از بین رفتند.

بررسی های اخیر دانشمندان نشان می دهد که این دسته از ماهی ها در سراسر اقیانوسهای زمین زندگی می کرده اند.

یافته های اخیر دانشمندان بر اساس فسیلهایی ارایه شده که به آنها در افزایش درکشان از جانوران ساکن زمین در دهها میلیون سال پیش کمک می کند.

اخبار,خبر های علمی,ماهی‌

اخبار علمی - مهر

کشف گونه جدید ماهی

جسد زنی متعلق به 700 سال و مربوط به قوم مینگ صحیح و سالم کشف شد.

جسد زنی متعلق به 700 سال و مربوط به قوم مینگ

دیلی میل گزارش داد این زن مومیایی شده ملبس به ابریشم و کتان بوده که به طور اتفاقی در شرق چین کشف شده است. ظاهرا وی جزو اشراف امپراطوری مینگ بوده که بین سال‌های 1368 تا 1644 در این قسمت از چین حکمرانی می‌کرده‌اند. تیم مهندسین در حال تعریض جاده‌ای در شهر تای.ژو در استان جیانگ.سو بودند که ناگهان این مومیایی را در عمق دو متری محل حفاری پیدا کردند.

جسد زنی متعلق به 700 سال و مربوط به قوم مینگ