دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوشی هایی که دنیای عکاسی و فیلم‌برداری موبایل را متحول کردند



گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی ها برای عکاسی

سونی اریکسون Satio

 

گوشی هایی با چشمان عقاب(+عکس)
یکی از بخش‌هایی که اغلب اسمارت فون‌های امروزی دارای آن هستند، دوربین است. در کنار مگاپیکسل قابلیت‌های نرم افزاری نیز در ثبت یک تصویر خوب مهم هستند. در حال حاضر با وجود اینکه برخی گوشی‌ها از یک سنسور مشابه استفاده می‌کنند، اما ننتیجه ثبت شده متفاوت از یک دیگر است و این موضوع به قابلیت‌های نرم‌افزاری باز می‌گردد. حال بیایید نگاهی به خط شکننان دوربین بیاندازیم.


نوکیا N95

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,گوشی نوکیا

اولین دوربین ۵ مگاپیکسلی در دنیای تلفن‌های همراه مربوط به نوکیا بود

 

نوکیا N95 اولین تلفن همراهی بود که از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و این محصول یک رقیب نیز داشت که مدتی بعد از آن و از سوی کمپانی سامسونگ با نام SXH-S250 عرضه شد. اولین دوربین ۵ مگاپیکسلی در دنیای تلفن‌های همراه مربوط به نوکیا بود و در ساخت آن از لنز Carl Zeiss استفاده شده بود و قابلیت فوکوس خودکار را نیز داشت.


سامسونگ i8510

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,گوشی سامسونگ

اولین تلفن همراه با دوربین ۸ مگاپیکسلی، گوشی سامسونگ i8510 INNOV8 بود

 

سامسونگ i8510 INNOV8 اولین تلفن همراه تاریخ بود که با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عرضه شد و بعد از مدتی نیز نوکیا وارد این وادی شد و محصولات سری N خود را نظیر N86 با چنین دوربینی عرضه کرد.


سونی اریکسون Satio

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,گوشی سونی اریکسون

سونی اریکسون Satio

 

اولین تلفن همراهی که یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی داشت از دیار سونی برخواسته بود. این محصول سونی اریکسون Satio نامیده می‌شد و رابط کاربری چندان مناسبی نیز در زمینه دوربین نداشت. گوشی از یک فلاش زنون بهره می‌برد و قابلیت فوکوس خودکار و لزرش‌گیر دیجیتالی تصویر نیز از ویژگی‌های آن بود. علاوه بر این در سونی اریکسون Satio شاهد تشخیص چهره، تشخیص لبخند، تنظیم میزان سفیدی و حالت عکاسی نیز بودیم.


اچ‌تی‌سی Titan II

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,گوشی اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی Titan II اولین اسمات فون با دوربین 16 مگاپیکسلی بود

 

اوایل سال ۲۰۱۲ بود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی یک محصول جنجالی را با نام Titan II معرفی کرد. این تلفن هوشمند از سیستم عامل ویندوزفون بهره می‌برد و بهبود‌های زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نداشت اما اصلی‌ترین مزیت آن در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته بود که شاهد یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در آنجا بودیم که اولین اسمارت فون با چنین دوربینی بود.


سونی اکسپریا Z1

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,گوشی سونی اکسپریا

گوشی سونی اکسپریا Z1

 

سونی در سپتامبر سال ۲۰۱۳ یک محصول جدید را از سری Z خود معرفی کرد که اکسپریا Z1 نامیده می‌شد و اولین محصولی بود که از یک سنسور بیش از ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. سونی بر روی این پرچم‌دار یک دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی قرار داده بود  که ۱/۲٫۳ اینچ سایز داشت و از لنز G سونی بهره می‌برد. از سایر قابلیت‌های آن می‌توان به F2.0 و گستره دید ۲۷ میلی متری اشاره کرد.

 

نوکیا ۸۰۸ PureView

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی ها برای عکاسی

نوکیا ۸۰۸ PureView

 

اگرچه شاید اکنون عملا کمپانی‌ای تحت عنوان نوکیا تلفن همراه تولید نمی‌کند اما زمانی این شرکت محصولاتی را معرفی می‌کرد که دوربین خارق العاده‌ای داشتند. نوکیا ۸۰۸ PureView اولین و تنها محصولی است که از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و این در حالی‌ست که بیشتر اسمارت فون‌های آن زمان دوربینی ۸ یا ۱۲ مگاپیکسلی داشتند.

 

این محصول از یک سنسور ۱/۱٫۲ اینچی CMOS FSI بهره می‌برد و لنزش نیز Carl Zeiss بود. البته گفتنی است که برای استفاده از قدرت ۴۱٫۳ مگاپیکسلی دوربین می‌بایست دست به دامان اپلیکیشن‌های سوم شخص می‌شدید و خود دوربین در حالت ۱۶:۹ قادر بود ۳۸٫۲ مگاپیکسلی و در حالت ۴:۳ تنها ۳۳٫۶ مگاپیکسل را ارایه دهد.


اولین تلفن همراه‌های تاریخ در زمینه فیلم برداری
در کنار عکاسی، بسیاری از ما از طریق دوربین گوشی خود فیلم برداری نیز می‌کنیم. گوشی‌ها در این زمینه نیز پیشرفت چشمگیری داشتند و حال می‌توانند با وضوح‌های خارق العاده‌ای فیلم برداری کنند. در ادامه با اولین‌های این حوزه آشنا خواهیم شد:


سامسونگ Omnia HD

 

گوشی سامسونگ,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی ها برای عکاسی

گوشی سامسونگ Omnia HD دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است

 

سامسونگ Omnia HD تلفن همراهی بود که در سال ۲۰۰۹ متولد شد. این محصول از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و دستگاه قادر بود تا با وضوح ۷۲۰p (اچ‌دی) و با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.


ال‌جی Optimus 2X

 

گوشی موبایل,گوشی ال‌جی Optimus ,بهترین گوشی ها برای عکاسی

ال‌جی Optimus 2X قادر است تا با وضوح ۱۰۸۰p (فول اچ‌دی) فیلم برداری نماید

 

ال‌جی Optimus 2X را به خاطر دارید؟ آن اولین اسمارت فونی بود که از پردازنده دو هسته‌ای استفاده می‌کرد. اما این قابلیت تنها ویژگی دستگاه مذکور نبود و این گوشی قادر بود تا با وضوح ۱۰۸۰p (فول اچ‌دی) فیلم برداری نماید.


Acer Liquid S2

 

گوشی موبایل,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی ها برای عکاسی

گوشی Acer Liquid S2 قادر است تا با وضوح UHD  فیلم برداری کند

 

 وضوح ۴K چیزی است که در حال حاضر دوربین‌های حرفه‌ای و تلویزیون‌های گران قیمت و بالارده از آن پشتیبانی می‌کنند اما طبق رسم "رو کم کنی” در حال حاضر اغلب پرچم‌داران دنیای اسمارت فون‌ها نیز سعی دارند تا بتوانند با چنین وضوحی فیلم برداری کنند. اولین محصولی که توانست برای فیلم‌برداری چنین وضوحی را ارایه دهد، محصولی از سوی کمپانی ایسر با نام Liquid S2 بود که در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد. این گوشی قادر بود تا با وضوح UHD که ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل می‌شود، فیلم برداری کند.

منبع : دنیای آی تی


ویدیو مرتبط :
شگردهای عکاسی با گوشی موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: شگردهای عکاسی با گوشی موبایل


مجله اینترنتی صبح بخیر




شگردهای عکاسی با گوشی موبایل



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: عجیب ترین پنالتی دنیا

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.